Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Ayuda económica familiar complementaria

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

Garanteix uns ingressos mínims mensuals a la unitat familiar afectada que es trobi en una situació de necessitat i la consegüent manca de la possibilitat de generar recursos econòmics.

L’ajuda té caràcter complementari i és compatible amb tota mena d’ingressos, sempre que no superin els nivells establerts legalment.

El reconeixement del dret es produeix el primer dia del mes següent al de la presentació de la sol·licitud.

Es produirà una variació quan hi hagi una modificació en les dades econòmiques o familiars.

Per desaparició de les circumstàncies que la van motivar.

S'hauran de presentar els documents següents:

  • El model de sol·licitud corresponent.
  • La documentació necessària per acreditar la identitat i les circumstàncies determinants del dret.

El procediment per al reconeixement del dret s’iniciarà a instàncies de la persona interessada, mitjançant una sol·licitud, enviada a través de:

- La plataforma de serveis Sense Certificat de la nostra Seu Electrònica:

- Carta postal o presencialment a la Direcció Provincial corresponent.

La tramitació es duu a terme a les Direccions Provincials de l’INSS d’Àvila,  Guadalajara, Lleó, Palència, Salamanca, Segòvia, Valladolid, Zamora i la Direcció General de Madrid. Per a la resta de les províncies, la tramitació es portarà a la Direcció General de Madrid. 

ATENCIÓ: Des del dia 11/11/2025, les oficines d’atenció a Madrid es traslladen del c/ Corunya 25 al c/ Pare Damián, 4. Es manté l’atenció per part de les treballadores socials als CAISS assignats.
Per a qualsevol consulta, podeu contactar amb el telèfon d’atenció: 91 568 88 86.

La competència per resoldre serà del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seva Modalitat No Contributiva, i Altres Prestacions a Curt Termini, i dels responsables de les Oficines Provincials.

S’interposarà davant del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seva Modalitat No Contributiva i Altres Prestacions a Curt Termini, i responsables de les Oficines Provincials.

Per obtenir més informació us podeu posar en contacte amb el número 91 568 88 86.

Complementary Content
${loading}