Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Règim General de la Seguretat Social

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

Les sol·licituds d'alta hauran de presentar-se amb caràcter previ al començament de la prestació de servicis pel treballador, sense que en cap cas puguen excedir dels seixanta dies naturals anteriors a la data prevista per a la iniciació d'esta.

En els casos excepcionals en què no haguera pogut preveure's amb antelació la dita iniciació, si el dia o dies anteriors a esta foren inhàbils, o si la prestació de servicis s'iniciara en hores així mateix inhàbils, hauran de remetre's, amb anterioritat a l'inici de la prestació de servicis, per telegrama, fax o per qualsevol altre mitjà electrònic, informàtic o telemàtic.

ARTISTES

Les sol·licituds d'afiliació, i les comunicacions de les corresponents altes, baixes i variacions de dades s'efectuen segons l'establert per al Règim General.

PROFESSIONALS TAURINS

Cens d'Actius de professionals taurins

En els primers quinze dies del mes de gener de cada any, els professionals taurins hauran d'efectuar, davant la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o l’Administració d’esta, declaració de la seua permanència en l'exercici professional durant la temporada taurina corresponent a aquell any, a fi d’incloure’l en el Cens d'Actius de Professionals Taurins.

La inclusió i permanència en el Cens d'Actius eximirà les empreses de l'obligació de comunicar les altes i baixes dels professionals taurins, corresponents a cada espectacle en què participen. En conseqüència, en este col·lectiu no hi ha altes i baixes successives, ni obligació, per tant, de presentar a estos efectes el model TA-2/S (model d'altes i baixes successives). No obstant això, sí que s’han de comunicar les variacions referides a les seues dades identificatives (domicili, etc.) a fi d’actualitzar el Cens d'Actius.

La permanència en l'exercici professional es reconeixerà quan el professional taurí acredite, per qualsevol mitjà de prova, i especialment mitjançant la remissió de justificants d'actuacions, haver participat, almenys, en huit espectacles taurins durant l'any anterior al qual es referix la declaració de permanència.

L'acreditació de permanència i la inclusió corresponent en el Cens d'Actius motivarà la consideració del declarant en situació d'alta, a tots els efectes, durant l'any natural.

Quan es tracte de professionals taurins que comencen la seua activitat professional, o si durant l'any anterior no han participat en huit espectacles, la inclusió en el Cens tindrà efectes des del dia de la seua primera actuació.

Quan la declaració de permanència s'efectue després del quinze de gener de cada any, la inclusió en el Cens d'Actius únicament produirà efectes des del mateix dia en què tinga lloc la primera actuació del professional taurí.

La falta de declaració de permanència abans del quinze de gener de cada any motivarà la baixa automàtica del professional taurí, amb efectes des del primer de gener d'aquell any.

Treballadors fixos discontinus de cines, sales de ball i de festa i discoteques

Les Empreses presentaran, durant els cinc primers dies naturals de cada mes, un part d'alta, que contindrà les dades següents:

Relació nominal dels treballadors inclosos en el camp d'aplicació.
Dies fixos de treball de cada setmana durant l'anomenat període.

Les altes dels treballadors que ingressen amb posterioritat a la comunicació del part mensual, i les baixes i variacions dels treballadors, es regiran per les normes comunes del Règim General .

Manipulació i empaquetatge de la tomaca fresca, realitzats per colliters exportadors

Les Associacions Professionals de Fruites i Productes Hortícoles tramitaran les altes i baixes dels treballadors que reben dels empresaris, amb l'objecte d'efectuar-ne la comunicació a la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o Administració d'aquesta.

Els empresaris cursaran les baixes dels seus treballadors en finalitzar les respectives campanyes, amb independència de les que hagen comunicat durant el transcurs d'aquestes.

De la mateixa forma hauran de donar les corresponents baixes quan els treballadors, tot i romandre al servici del mateix empresari, passen a treballar en una campanya diferent d'aquella en què van causar l'alta.

Servicis extraordinaris d'hostaleria

En matèria d'afiliació, altes i baixes, regixen les mateixes regles del Règim General.

Indústria resinera

La particularitat que presenta aquest Sistema Especial consistix que les altes i baixes successives dins de la campanya no seran objecte de comunicació.

Fruites, hortalisses i indústria de conserves vegetals

  • Altes i baixes d'inici i de fi de campanya

    Les altes i baixes d'inici i de fi de campanya, s'hauran de comunicar, per l'empresari, en el termini màxim de cinc dies naturals, comptats a partir de la iniciació o del cessament en el treball, mitjançant document referit a la totalitat dels treballadors afectats.
    Les altes d'inici de campanya es podran presentar a través de mitjans informàtics, electrònics o telemàtics (Sistema RED). No podran presentar-se a través d'aquests mitjans les altes i baixes successives dins de la campanya i la baixa definitiva.


  • Altes i baixes successives de campanya

    Les altes i baixes successives intermédies entre l'alta d'inici de campanya i la baixa de finalització, les haurà de comunicar l'empresari, abans de la fi del mes següent en què s'hagueren produït, mitjançant document referit a la totalitat dels treballadors afectats.

Períodes d'activitat

Les sol·licituds d'alta i baixa en empreses agràries s’han de presentar abans que el treballador comence a prestar-hi els servicis, sense excedir en cap cas els 60 dies naturals anteriors a la data prevista d'inici de l'activitat laboral.
Si es contracten treballadors 'eventuals' o 'fixos discontinus' el mateix dia en què comence la prestació de servicis, l'alta es pot presentar abans que acabe este dia quan no s’haja pogut formalitzar amb anterioritat. En cas que la jornada de treball acabe abans de les 24.00 hores, l'alta s'ha de presentar anteriorment a esta hora.

Períodes d’inactivitat

Inclusió, exclusió, reincorporació

El treballador pot sol·licitar voluntàriament la inclusió en el Sistema Especial de treballadors per compte d'altri agraris durant períodes d'inactivitat amb la finalitat de cotitzar a la Seguretat Social a l’efecte d'obtindre la cobertura de les contingències comunes protegides en este sistema especial. Estes contingències són:

  • Naixement i atenció de menor.
  • Incapacitat permanent derivada de malaltia comuna i accident no laboral.
  • Mort i supervivència derivada de malaltia comuna i accident no laboral
  • Jubilació.

Els requisits per a la inclusió són els següents:

  • Acreditar 30 jornades reals en els 365 dies anteriors a la data de sol·licitud.
  • Sol·licitar la inclusió dins dels tres mesos naturals següents al dia en què es va fer l'última jornada real.

Una vegada formalitzada la inclusió, en els casos previstos legalment, el treballador podrà passar a la situació d'exclusió d'este Sistema Especial, bé voluntàriament o d'ofici per la Tresoreria General de la Seguretat Social, en els casos següents:

  • Quan el treballador no faça un mínim de 30 jornades reals en un període continuat de 365 dies, computats des de l’endemà del dia en què acabe el període anterior.
  • Per falta d'abonament de les quotes corresponents a períodes d'inactivitat durant dues mensualitats consecutives.
  • En acabar la percepció de prestacions contributives i no contributives de desocupació.

No obstant això, el treballador passarà a la situació de reincorporació a este sistema especial si comença a percebre prestacions contributives i no contributives de desocupació. Esta reincorporació es farà d'ofici per la Tresoreria General de la Seguretat Social. Al marge d'esta circumstància, si ha estat exclòs d'este sistema especial, el treballador pot sol·licitar-ne la reincorporació de manera voluntària acreditats els requisits exigits legalment.

Sol·licitud d'inclusió, exclusió, reincorporació

La sol·licitud de la inclusió, exclusió i reincorporació es pot fer a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, accedint al servici “Inclusió/exclusió/reincorporació en el Sistema Especial Agrari. Inactivitat

Cotització

La informació sobre la cotització durant l'alta en este sistema especial, a conseqüència de la inclusió o reincorporació a este, es pot consultar a l'apartat Cotització / Recaptació de Treballadors / Bases i tipus 2024 / Sistema Especial de treballadors per compte d’altri agraris durant períodes d'inactivitat

Altres servicis d'interès

A través d'este servici pot sol·licitar la domiciliació del pagament de les quotes de la Seguretat Social a l'entitat financera que trie o el canvi del compte bancari.

Este servici permet als treballadors per compte d’altri agraris en períodes d’inactivitat la possibilitat de consultar els rebuts de liquidació mensuals en què es detalla la informació relativa a les quotes de Seguretat Social.

    • A través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, es permet sol·licitar, per Registre electrònic, el reintegrament total o parcial de les quotes ingressades per error en els termes i els supòsits fixats reglamentàriament, en el Règim General i Assimilats. Per a accedir a este servici es requerix certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve Permanent.
    • A través d’IMPORTASS, servici “Consulta de pagaments i deutes”, seleccionant la categoria “Devolució d’ingressos de règims i sistemes especials”, en cas que no es dispose dels mitjans d’identificació indicats anteriorment.
  • Seguiment i consulta de l’estat de sol·licituds. Aportar documentació
    • Respecte a les sol·licituds formulades a través dels servicis de Registre Electrònic de la Seu electrònica de la Seguretat Social, si necessita consultar el seu estat de tramitació, aportar nova documentació relacionada amb estes sol·licituds o si necessita contestar un requeriment que li ha dirigit la Seguretat Social, pot accedir als canals del Registre electrònic.

Per a consultes d'informació general relacionada amb treballadors per compte d'altri agraris en períodes d'inactivitat, disposa dels canals relacionats a l'apartat “T'ajudem” de la Seu Electrònica de la Seguretat Social.

Finalment, sobre este sistema especial pot consultar la informació general disponible a la ruta següent Treballadors / Afiliació / Règims: Qui els integren? / Règim General de la Seguretat Social / Sistemes Especials

La sol·licitud d'alta dels treballadors per compte d'altri s’ha de presentar abans de començar la relació laboral, d’acord amb les regles que establix el Règim General de la Seguretat Social. L'empresari o el titular de la llar familiar és el responsable de presentar-la.

Pot presentar la sol·licitud de manera presencial davant de la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o l'Administració corresponent o, si disposa d'un certificat digital, fent el tràmit a través dels servicis nous d'alta, baixa i variacions de dades de treballadors del Sistema Especial d'Empleats de la Llar, situats a la Seu Electrònica.

Complementary Content
${loading}