Tràmits i Gestions de Convenis Especials
Alta, baixa o variació de dades del conveni especial
A través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, es permet sol·licitar per Registre electrònic:
- L’alta d’un conveni especial amb la Seguretat Social, mitjançant l’ompliment del formulari electrònic (que substituïx el model TA.0040).
- La baixa d’un conveni especial subscrit amb la Seguretat Social, mitjançant l’ompliment del formulari electrònic (que substituïx el model TA.0040).
- La variació de dades, la represa o la suspensió d’un conveni especial subscrit amb la Seguretat Social, mitjançant l’ompliment del formulari electrònic (que substituïx el model TA.0040).
Per a accedir a este servici es requerix certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve Permanent.
A través d’IMPORTASS, a l’apartat “Enviar una sol·licitud”, seleccionant la categoria “convenis especials”, es permet sol·licitar l’alta, la baixa, la variació de dades, la represa o la suspensió d’un conveni especial, en cas que no es dispose dels mitjans d’identificació indicats anteriorment.
Per a accedir a este servici es requerix l’aportació d’una còpia de les dues cares del seu DNI/NIE i un selfie amb la cara davantera del document identificatiu.
Canvi de la base de cotització del conveni especial
A través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, que permet sol·licitar, per Registre electrònic, tant la modificació de la base de cotització d’un conveni especial subscrit amb la Seguretat Social, com la sol·licitud o la renúncia a l’increment en la seua base de cotització, en funció del que establix l’Ordre que regula el conveni.
Per a accedir a este servici es requerix certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve Permanent.
A través d’IMPORTASS, a l’apartat “Enviar una sol·licitud”, seleccionant la categoria “Convenis especials”, en cas que no es dispose dels mitjans d’identificació indicats anteriorment.
Per a accedir a este servici es requerix la presentació d’una còpia de les dues cares del DNI/NIE i un selfie amb la cara davantera del document identificatiu.
Seguiment i consulta de l’estat de sol·licituds de convenis especials. Aportar documentació
Respecte a les sol·licituds formulades a través dels servicis de Registre Electrònic de la Seu electrònica de la Seguretat Social, si necessita consultar el seu estat de tramitació, aportar nova documentació relacionada amb estes sol·licituds o si necessita contestar un requeriment que li ha dirigit la Seguretat Social, pot accedir als canals del Registre electrònic.
Respecte a les sol·licituds que haja formulat a través d’IMPORTASS, en pot consultar l’estat o completar-les a través dels servicis disponibles que s’indiquen al final de la pantalla d’inici del Portal de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Devolució d'ingressos indeguts règim general i assimilats
A través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, es permet sol·licitar, per Registre electrònic, el reintegrament total o parcial de les quotes ingressades per error en els termes i els supòsits fixats reglamentàriament, en el Règim General i Assimilats.
Per a accedir a este servici es requerix certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve Permanent.
A través d’ IMPORTASS, servici “Consulta de pagaments i deutes”, seleccionant la categoria “Devolució d’ingressos de règims i sistemes especials”, en cas que no es dispose dels mitjans d’identificació indicats anteriorment.
Per a accedir a este servici es requerix la presentació d’una còpia de les dues cares del DNI/NIE i un selfie amb la cara davantera del document identificatiu.
Autocàlcul de la quota del conveni especial
A través d'este servici d’autocàlcul pot fer, des de l'ordinador, el càlcul aproximat de la quantia a què ascendirà la quota del conveni especial al qual vol subscriure's.
Domiciliació en compte
A través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social, els qui siguen responsables del pagament de les quotes de convenis especials poden sol·licitar la domiciliació del pagament de les quotes de la Seguretat Social a l’entitat financera que vulguen o el canvi del compte bancari.