Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Presentació de sol·licituds

Com es presenten?

Les sol·licituds es presentaran en el model oficial de formulari. Els formularis de sol·licitud contenen instruccions fàcils d'entendre per tal d'emplenar-los. No obstant això, si sorgeix algun dubte, els funcionaris dels Centres d'atenció i informació (CAISS) prestaran l'assessorament i l'ajuda necessaris per emplenar-los i presentar-los. Per a això, sol·liciteu cita prèvia mitjançant Seu electrònica de la Seguretat Social o al telèfon 901 10 65 70  i  al 915 41 25 30.

On?

Les sol·licituds de prestacions, la gestió de les quals està atribuïda a l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) es tramitaran i resoldran:

  • Amb caràcter general, a la Direcció Provincial de l'INSS on es presenti la sol·licitud.
  • Si es tracta de prestacions per incapacitats laborals, en la Direcció provincial de l'INSS del domicili de l'interessat.
  • Si el sol·licitant resideix en l'estranger, en la Direcció provincial de l'INSS de la província on s'acreditin o al·leguin les últimes cotitzacions a Espanya.

No obstant això, es poden presentar en qualsevol registre oficial o si es disposa d'un certificat digital, a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, en l'apartat Ciutadans.

Quan?

Complementary Content
${loading}