Presentació de sol·licituds
Com es presenten?
Les sol·licituds s’han de presentar a través del Portal de Prestacions de la Seguretat Social, o mitjançant el model oficial de formulari, el qual inclou instruccions clares i senzilles per al seu correcte emplenament. Si sorgeix algun dubte, el personal funcionari dels Centres d’atenció i informació (CAISS) prestarà l’assessorament i l’ajuda necessària en tot el procés. Per rebre aquesta assistència, sol·liciteu una cita aquí o trucant als telèfons 901 10 65 70 i 915 41 25 30.
On?
Les sol·licituds de prestacions, la gestió de les quals està atribuïda a l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), seran tramitades i resoltes:
- Amb caràcter general, a la Direcció Provincial de l’INSS on es presenti la sol·licitud.
- Si es tracta de prestacions per incapacitats laborals, a la Direcció provincial de l’INSS del domicili de l’interessat.
- Si el sol·licitant resideix a l’estranger, a la Direcció provincial de l’INSS de la província on s’acreditin o al·leguin les últimes cotitzacions a Espanya.
No obstant això, es poden presentar a través del Portal de Prestacions de la Seguretat Social o a qualsevol registre oficial.
Inicio