Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds s’han de presentar a través del Portal de Prestacions de la Seguretat Social, o mitjançant el model oficial de formulari, el qual inclou instruccions clares i senzilles per al seu correcte emplenament. Si sorgeix algun dubte, el personal funcionari dels Centres d’atenció i informació (CAISS) prestarà l’assessorament i l’ajuda necessària en tot el procés. Per rebre aquesta assistència, sol·liciteu una cita aquí o trucant als telèfons 901 10 65 70 i 915 41 25 30.

Les sol·licituds de prestacions, la gestió de les quals està atribuïda a l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), seran tramitades i resoltes:

  • Amb caràcter general, a la Direcció Provincial de l’INSS on es presenti la sol·licitud.
  • Si es tracta de prestacions per incapacitats laborals, a la Direcció provincial de l’INSS del domicili de l’interessat.
  • Si el sol·licitant resideix a l’estranger, a la Direcció provincial de l’INSS de la província on s’acreditin o al·leguin les últimes cotitzacions a Espanya.

No obstant això, es poden presentar a través del Portal de Prestacions de la Seguretat Social o a qualsevol registre oficial.

Complementary Content
${loading}