Comunicats d'Altes i Baixes d'Incapacitat Temporal
Aquesta funcionalitat permet la remesa a l'Institut Nacional de la Seguretat Social i/o a les mútues d'accident de treball i malaltia professional (AT i MP), que col·laboren en la gestió de la prestació econòmica d'incapacitat temporal derivada de contingències comunes i contingències d'AT i MP, dels comunicats d'alta i baixa mèdica derivats, tant derivats de contingències comunes com de contingències professionals, i també els comunicats de confirmació.
L'enviament de documents mèdics mitjançant aquest sistema permet complir el tràmit obligatori estipulat a l'article 2 del Reial decret 575/97, de 18 d'abril, en què es regulen alguns aspectes de la gestió i el control de la prestació econòmica de la Seguretat Social per incapacitat temporal.
Per tant, els comunicats enviats mitjançant el sistema RED, i validats i acceptats per l'INSS, dispensaran les empreses del tràmit de presentació en suport paper d'aquest document davant qualsevol CAISS o direcció provincial de l'INSS. Aquest enviament per mitjà de fitxer informàtic tindrà els mateixos efectes que si es presentessin en suport paper.
L'enviament dels comunicats es fa a través de WinSuite32 i per un procediment similar al que es descriu per a la cotització, els fitxers es remeten a la TGSS a través d'Internet. Es tracten a la TGSS i l'usuari rep notificació sobre l'aplicació dels moviments que va enviar.
Aquesta modalitat està disponible les 24 hores del dia.