Parts d'Altes i Baixes d'Incapacitat Temporal
Aquesta funcionalitat permet la remissió a l'Institut Nacional de la Seguretat Social i/o a les Mútues d'Accident de Treball i Malaltia Professional (AT i MP) que col·laboren en la gestió de la prestació econòmica d'Incapacitat Temporal derivada de Contingències Comunes i Contingències d'AT i MP, dels informes d'alta i baixa mèdica, tant els derivats de contingències comunes com de les contingències professionals, així com els informes de confirmació.
L'enviament de documents mèdics mitjançant aquest sistema suposa el compliment del tràmit obligatori previst en l'article 2 del Reial Decret 575/97, de 18 d'abril, pel qual es regulen determinats aspectes de gestió i control de la prestació econòmica de la Seguretat Social per Incapacitat Temporal.
Per tant, els parts remesos mitjançant el Sistema RED, i validats i acceptats per l'INSS, dispensaran a les empreses del tràmit de presentació via paper d'aquest document davant qualsevol CAISS o Direcció Provincial de l'INSS, l'enviament sortirà mitjançant fitxer informàtic els mateixos efectes que si es presentaran en paper.
L'enviament dels informes es realitza a través de la WinSuite32 i per un procediment semblant al descrit per a cotització, els fitxers són remesos a la TGSS a través d'Internet. Es tracten en la TGSS i l'usuari rep notificació sobre l'aplicació dels moviments que va enviar.
Aquesta modalitat està disponible les 24 hores del dia.