Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Parts d'Altes i Baixes d'Incapacitat Temporal

Parts d'Altes i Baixes d'Incapacitat Temporal

Aquesta funcionalitat permet la remissió a l'Institut Nacional de la Seguretat Social i/o a les Mútues d'Accident de Treball i Malaltia Professional (AT i MP) que col·laboren en la gestió de la prestació econòmica d'Incapacitat Temporal derivada de Contingències Comunes i Contingències d'AT i MP, dels informes d'alta i baixa mèdica, tant els derivats de contingències comunes com de les contingències professionals, així com els informes de confirmació.

L'enviament de documents mèdics mitjançant aquest sistema suposa el compliment del tràmit obligatori previst en l'article 2 del Reial Decret 575/97, de 18 d'abril, pel qual es regulen determinats aspectes de gestió i control de la prestació econòmica de la Seguretat Social per Incapacitat Temporal.

Per tant, els parts remesos mitjançant el Sistema RED, i validats i acceptats per l'INSS, dispensaran a les empreses del tràmit de presentació via paper d'aquest document davant qualsevol CAISS o Direcció Provincial de l'INSS, l'enviament sortirà mitjançant fitxer informàtic els mateixos efectes que si es presentaran en paper.

L'enviament dels informes es realitza a través de la WinSuite32 i per un procediment semblant al descrit per a cotització, els fitxers són remesos a la TGSS  a través d'Internet. Es tracten en la TGSS i l'usuari rep notificació sobre l'aplicació dels moviments que va enviar.

Aquesta modalitat està disponible les 24 hores del dia.

Enviament de certificats de maternitat i/o paternitat (RECEMA)

Este servici permet comunicar, a través del Sistema RED en línia, els certificats d'empresa necessaris per al reconeixement de les prestacions de maternitat i/o paternitat del Règim General.

A través d'este servici es poden efectuar els diferents tràmits possibles relatius a estos certificats (comunicació inicial, modificació, eliminació i consulta), així com la visualització, descàrrega i impressió dels informes corresponents.

  • Primer s'han d'incorporar les dades associades a l'empresa (Règim i Codi de Compte de Cotització) i al treballador (NAF i Identificador), i assenyalar el tipus de prestació: maternitat i/o paternitat.  .
  • Una vegada indicat el tipus de prestació, s'introduiran dades addicionals: Dates d'inici, Data de fi del descans i el motiu corresponent, bases de cotització dels últims mesos dels quals no es dispose d'informació en la Tresoreria General de la Seguretat Social pel fet de no haver finalitzat el termini reglamentari d'ingrés de les quotes, així com el tipus de contracte del treballador corresponent.

En definitiva, este servici complementarà tant les sol·licituds que les empreses envien a través del sistema TESOL en nom dels treballadors com aquelles que els treballadors mateixos sol·liciten directament en els Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social de l'Institut Nacional de la Seguretat Social.

Complementary Content
${loading}