Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Preguntes freqüents CASIA

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

No, a través de CASIA únicament es pot fer la comunicació de tràmits, consultes o incidències relacionades amb matèries pròpies de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Per a temes propis de l’INSS, cal dirigir-se al "Servici d’Atenció Telefònica".

El tramitador de la TGSS que gestione el seu cas podrà modificar certs aspectes de la classificació que haja fet, per exemple, modificar la matèria, categoria o subcategoria de les seues consultes o errors/incidències sense necessitat de fer cap acció addicional.

Tanmateix, si una consulta o un error/incidència impliquen la realització d’un acte administratiu, haurà d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit.

Rebrà un correu electrònic en què li comunicaran que la TGSS ha resolt el tràmit o ha sol·licitat més informació sobre això, sempre que l’usuari principal de l’autorització haja comunicat l’adreça electrònica a través del Servici de Consulta i Modificació de Dades de contacte de l’oficina virtual del sistema RED.

També rebrà un correu electrònic en què li avisaran de la resolució d’aquelles consultes fetes a través del Telèfon d’Atenció que no hagen pogut resoldre’s en la primera telefonada.

La resposta donada al cas es podrà consultar a través de la funcionalitat Gestió de casos.

Sí, l’Autoritzat pot sol·licitar a través de CASIA el Número de la Seguretat Social d’aquells treballadors respecte dels quals posteriorment en comunicarà l’alta. Per a açò haurà d’utilitzar el tràmit corresponent acompanyat del Model TA.1 firmat pel treballador, DNI o NIE i, si s’escau, certificat de la condició de discapacitat.

Els tràmits que no puguen sol·licitar-se a través de CASIA s’hauran de presentar a través del Registre Electrònic.

Aquelles peticions d’actuacions de caràcter administratiu sempre que no puguen gestionar-se a través dels servicis del Sistema RED i/o SEDESS, per no haver-hi la funcionalitat o per haver superat el termini reglamentari establit per a la seua utilització.

En donar d’alta un tràmit es generarà un Justificant d’Obertura de Tràmit en el qual constarà la data i hora en què s’ha fet la sol·licitud.

Són casos tècnics les consultes relatives  a la instal·lació de programari, requeriments tècnics per a transmissió d'arxius o comunicacions, així com els errors o incidències relacionats amb el programari o el maquinari de l’Autoritzat RED. En definitiva, aquells casos la resolució dels quals puga requerir l’ajuda d’un informàtic, en relació amb la utilització del Sistema RED.

Per exemple: Problemes amb els certificats electrònics, d’Instal·lació o actualització de programari del Sistema RED, per a connectar-se al Sistema RED, problemes en les comunicacions (enviament, descàrrega de missatges) entre l’autoritzat i el Sistema RED.

La creació d’un cas de tipus tècnic requerix l’ompliment del “Formulari Dades Tècniques” ubicat en l’apartat “Errores- Incidencias Materia Técnica” de la pàgina web.

Tots els casos en què es comunica un error com a conseqüència d’un funcionament indegut del sistema o de l’actuació incorrecta de l’usuari.

S’inclouen tots els errors o incidències que es produïxen en realitzar l’autoritzat qualsevol gestió en la modalitat En línia o en la SEDESS, en la transmissió d'arxius a través de Sistema RED o en les respostes rebudes a través d’estos mitjans.

Tots els casos catalogats com a errors o incidències en els manuals de la TGSS s’han de registrar d’esta manera. Per exemple, els que recull el document “Sistema de Liquidació Directa. Tractament d’Errors”.

Important: Si per a solucionar l’error cal fer un tràmit administratiu, s’ha de donar d’alta el cas com a tal. En el supòsit que s’haja catalogat incorrectament d’error/incidència, es tancarà i s’informarà de la necessitat d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit, ja que este supòsit exigix un procediment de tramitació diferent.

A través de CASIA es poden plantejar Consultes, Errors o Incidències produïdes en la transmissió d'arxius a través del Sistema RED o SLD o en les funcionalitats dels Servicis en Línia i presentar la sol·licitud de Tràmits propis de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social que no puguen dur-se a terme a través del Sistema RED i/o SEDESS.

Una consulta és una sol·licitud d’informació de qüestions relatives a Afiliació, Cotització, Sistema RED, procediments SLD o RED Directe, Seu Electrònica o Gestió d’Autoritzacions, entre d’altres.

Complementary Content
${loading}