Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Preguntes freqüents CASIA

Resultados de la búsqueda

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

La pàgina a la que intenta accedir no està disponible en l'idioma seleccionat. Disculpeu les molèsties.
Idiomes disponibles: Castellano

No, a través de CASIA únicament es pot fer la comunicació de  tràmits, consultes o incidències relacionades amb matèries pròpies de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Per a temes propis de l’INSS, cal dirigir-se al "Servei d’Atenció Telefònica".

El tramitador de la TGSS que gestioni el vostre cas podrà modificar certs aspectes de la classificació que hàgiu fet, per exemple, modificar la matèria, categoria o subcategoria de les vostres consultes o errors/incidències sense necessitat que feu cap acció addicional.

Tanmateix, si una consulta o un error/incidència impliquen la realització d’un acte administratiu, haureu d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit.

Rebreu un correu electrònic en què us comunicaran que la TGSS ha resolt el tràmit o  ha sol·licitat més informació sobre això, sempre que l’usuari principal de l’autorització hagi comunicat l’adreça electrònica a través del Servei de Consulta i Modificació de Dades de contacte de l’oficina virtual del sistema RED.

També rebreu un correu electrònic en què us avisaran de la resolució d’aquelles consultes fetes a través del Telèfon d’Atenció que no hagin pogut resoldre’s en la primera trucada.

La resposta donada al cas es podrà consultar a través de la funcionalitat Gestió de casos. 

Sí, l’Autoritzat pot sol·licitar a través de CASIA el Número de la Seguretat Social d’aquells treballadors respecte dels quals posteriorment en comunicarà l’alta. Per a això haurà d’utilitzar el tràmit corresponent acompanyat del Model TA.1 signat pel treballador, DNI o NIE i, si s’escau, certificat de la condició de discapacitat. 

Els tràmits que no puguin sol·licitar-se a través de CASIA s’hauran de presentar a través del Registre Electrònic.

Aquelles peticions d’actuacions de caràcter administratiu sempre que no puguin gestionar-se a través dels serveis del Sistema RED i/o SEDESS, per no haver-hi la funcionalitat o per haver superat el termini reglamentari establert per a la seva utilització.

En donar d’alta un tràmit es generarà un Justificant d’Obertura de Tràmit en el qual constarà la data i hora en què s’ha fet la sol·licitud.

Són casos tècnics les consultes relatives  a la instal·lació de programari, requeriments tècnics per a transmissió de fitxers o comunicacions, així com els errors o incidències relacionats amb el programari o el maquinari de l’Autoritzat RED. En definitiva, aquells casos la resolució dels quals pugui requerir l’ajuda d’un informàtic, en relació amb la utilització del Sistema RED.

Per exemple: Problemes amb els certificats electrònics, d’Instal·lació o actualització de programari del Sistema RED,  per connectar-se al Sistema RED, problemes en les comunicacions (enviament, descàrrega de missatges) entre l’autoritzat i el Sistema RED.

La creació d’un cas de tipus tècnic requereix l’emplenament del “Formulari Dades Tècniques” ubicat a l’apartat “Errores- Incidencias Materia Técnica” de la pàgina web.

Tots aquells casos en els quals es comunica un error com a conseqüència d’un funcionament indegut del sistema o de l’actuació incorrecta de l’usuari.

S’inclouen tots els errors o incidències que es produeixen en realitzar l’autoritzat qualsevol gestió en la modalitat En línia o a la SEDESS, en la transmissió de fitxers a través de Sistema RED o en les respostes rebudes a través d’aquests mitjans.

Tots els casos catalogats d’errors o incidències en els manuals de la TGSS s’han de registrar d’aquesta manera. Per exemple, els recollits en el document “Sistema de Liquidació Directa. Tractament d’Errors”.

Important: Si per solucionar l’error cal fer un tràmit administratiu, s’ha de donar d’alta el cas com a tal. En el supòsit que s’hagi catalogat incorrectament d’error/incidència, es tancarà i s’informarà de la necessitat d’obrir l’oportuna Sol·licitud de Tràmit, ja que aquest supòsit exigeix un procediment de tramitació diferent.

A través de CASIA es poden plantejar Consultes, Errors o Incidències produïdes en la transmissió de fitxers a través del Sistema RED o SLD o en les funcionalitats dels Serveis en Línia i presentar la sol·licitud de Tràmits propis de l’àmbit de gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social que no puguin dur-se a terme a través del Sistema RED i/o SEDESS.

Una consulta és una sol·licitud d’informació de qüestions relatives a Afiliació, Cotització, Sistema RED, procediments SLD o RED Directe, Seu Electrònica o Gestió d’Autoritzacions, entre d’altres.

Complementary Content
${loading}