Suïssa
Entrada en vigor
Aquest conveni, publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat de l'1 de setembre de 1970, va entrar en vigor des d'aquesta mateixa data.
Treballadors desplaçats
Com a norma general, els treballadors desplaçats estan sotmesos a la legislació del país en el territori del qual estan exercint la seua activitat laboral. Ara bé, si es tracta d'un trasllat temporal poden mantindre la legislació espanyola de Seguretat Social en els termes i requisits que s'indiquen a continuació:
Només és aplicable als treballadors que no siguen nacionals de la Unió Europea, ni suïssos.
Desplaçament inicial
Per als treballadors per compte d'altre que exerceixen la seua activitat en una empresa espanyola i que són desplaçats per aquesta per a fer temporalment la seua activitat a Suïssa, se sol·licitarà davant de la Direcció Provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social, o administracions d'aquesta, l'expedició del corresponent certificat de desplaçament.
Els treballadors per compte propi no es poden acollir al que disposa aquest apartat, perquè en els desplaçaments a Suïssa puguen mantindre la legislació espanyola de Seguretat Social. Ara bé, poden realitzar la seua sol·licitud d'acord amb el que estableix l'apartat "Altres excepcions".
Formulari a tramitar
L'empresa efectuarà la sol·licitud mitjançant el model TA.200 Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social.-Desplaçaments inicials" i hi adjuntaran el formulari CH/E.1 "Certificat de desplaçament", emplenat per triplicat.
El formulari expedit per la Direcció Provincial o administració corresponent, certifica que el treballador continua sotmés a la legislació espanyola de Seguretat Social durant el desplaçament en aquest país i, en conseqüència, està exempt de cotitzar a la Seguretat Social suïssa.
Període a autoritzar
El termini màxim de duració del desplaçament és de 24 mesos.
Pròrroga ordinària
Si els treballadors per compte aliè han de prolongar la seua estància en eixe país més dels dos anys inicialment previstos, l'empresari haurà de sol·licitar, amb suficient antelació a la finalització del període autoritzat, la pròrroga del manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social davant la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Formulari a tramitar
La sol·licitud de pròrroga s'haurà d'efectuar al model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'|art. 17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues dels Convenis Bilaterals".
Atesa la conformitat per part de la Seguretat Social de Suïssa, la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedirà el formulari CH/E., que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període que ha sigut autoritzat.
Període a autoritzar
El termini màxim de la pròrroga no està especificat.
Altres desplaçaments
Direccions provincials o administracions de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Seran els òrgans competents per a autoritzar els desplaçaments relatius a:
- El personal itinerant de les empreses de transport amb seu a Espanya.
- Membres de la tripulació de vaixells amb bandera espanyola.
L'autorització s'expedirà a través del model CH/E-1 "Certificat de desplaçament". L'empresa, juntament amb aquest formulari emplenat per triplicat, hi adjuntarà la sol·licitud TA-200.
Altres excepcions
La tramitació de les sol·licituds d'altes excepcions es durà a cap per la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
L'empresa o el treballador per compte propi efectuarà la sol·licitud mitjançant el model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l'art.17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues dels Convenis Bilaterals".
Atesa la conformitat per part de la Seguretat Social de Suïssa, la Subdirecció General d'Afil·liació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedirà el formulari CH/E.1, que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període que ha sigut autoritzat.
La tramitació de les sol·licituds relatives als treballadors de les línies aèries que es desplacen a Suïssa, es realitza en la Tresoreria General de la Seguretat Social (Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials), emetent, a petició de l'empresa, el formulari CH/E-1, "Certificat de desplaçament", amb validesa per a tot el període que dure el desplaçament.
Assistència sanitària
El Conveni només recull la prestació d'assistència sanitària causada per accident de treball o malaltia professional. A sol·licitud de l'organisme suís, la Direcció Provincial de l'Institut Nacional de Seguretat Social emet els certificats corresponents.
Documentos | Descàrrega | Fecha |
---|---|---|
39919 CH-E.1,-(SUÏSSA) |
|
16/04/2008 |