Aviso Cookies

Este sitio web utiliza cookies para que vostede teña unha mellor experiencia de usuario. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Para máis información consulte a nosa política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Suíza

Este convenio, publicado no Boletín Oficial do Estado do 1 de setembro de 1970, entrou en vigor desde esta mesma data. 

Como norma xeral, os traballadores desprazados están sometidos á lexislación do país en cuxo territorio están exercendo a súa actividade laboral. Agora ben, se se trata dun traslado temporal poden manter a lexislación española de Seguridade Social nos termos e requisitos que se indican a continuación.

Só é aplicable a traballadores que non sexan nacionais da Unión Europea, nin suízos.

Desprazamento inicial

Para os traballadores por conta allea que exercen a súa actividade nunha empresa española e son desprazados por esta para realizar temporalmente a súa actividade en Suíza, solicitarase ante a Dirección Provincial da Tesourería Xeral da Seguridade Social ou Administracións desta, a expedición do correspondente certificado de desprazamento.

Os traballadores por conta propia non poden acollerse ao disposto neste apartado, para que nos seus desprazamentos a Suíza poidan manter a lexislación española de Seguridade Social. Así e todo, poden realizar a súa solicitude de acordo co establecido no apartado "Outras excepcións".

Formulario que se debe tramitar

A empresa efectuará a súa solicitude mediante o modelo TA.200  "Solicitude de mantemento da lexislación española de Seguridade Social.-Desprazamentos iniciais" e xuntaralle o formulario CH/E.1 "Certificado de desprazamento", cuberto en triplicado exemplar.

O formulario expedido pola Dirección Provincial ou Administración correspondente, certifica que o traballador continúa sometido á lexislación española de Seguridade Social durante o seu desprazamento nese país. En consecuencia está exento de cotizar á Seguridade Social suíza.

Período de autorización

O prazo máximo de duración do desprazamento é de 24 meses.

Prórroga ordinaria

Se os traballadores por conta allea deben prolongar a súa estadía nese país máis alá dos dous anos inicialmente previstos, o empresario deberá solicitar, cunha antelación suficiente á finalización do período autorizado, a prórroga do mantemento da lexislación española de Seguridade Social ante a Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social.

Formulario que se debe tramitar

A solicitude de prórroga deberá efectuarse no modelo TA.202  "Solicitude de mantemento da lexislación española de Seguridade Social en aplicación do |art. 17 do Regulamento CEE 1408/71 e doutras prórrogas dos Convenios Bilaterais".

Dada a conformidade por parte da Seguridade Social de Suíza, a Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social expedirá o formulario CH/E., que acredita que o traballador continúa sometido á Seguridade Social española durante o período autorizado.

Período de autorización

O prazo máximo da prórroga non está especificado.

Outros desprazamentos

Direccións provinciais ou administracións da Tesourería Xeral da Seguridade Social

Serán os órganos competentes para autorizar os desprazamentos de:

    • persoal itinerante das empresas de transporte con sede en España
    • Membros da tripulación de buques con bandeira española.

A autorización expedirase a través do modelo CH/E-1 "Certificado de desprazamento". A empresa, canda este formulario cuberto en triplicado exemplar, enviará a solicitude TA-200.

Outras excepcións

A tramitación das solicitudes doutras excepcións será xestionada pola Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social.

A empresa ou traballador por conta propia efectuarán a súa solicitude mediante o modelo TA.202 "Solicitude de mantemento da lexislación española da Seguridade Social en aplicación do art. 17 do regulamento CEE 1408/71 e doutras prórrogas dos convenios bilaterais".

Dada a conformidade por parte da Seguridade Social de Suíza, a Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais da Tesourería Xeral da Seguridade Social expedirá o formulario CH/E.1, que acredita que o traballador continúa sometido á Seguridade Social española durante o período autorizado.

A tramitación das solicitudes relativas aos traballadores das liñas aéreas que se despracen a Suíza realízase na Tesourería Xeral da Seguridade Social (Subdirección Xeral de Afiliación e Procedementos Especiais), emitindo, a petición da empresa, o formulario CH/E-1, "Certificado de desprazamento", con validez para todo o período que dure o desprazamento.

Asistencia sanitaria

O convenio só recolle a prestación de asistencia sanitaria causada por accidente de traballo ou enfermidade profesional. Por solicitude do organismo suízo, a Dirección Provincial do Instituto Nacional de Seguridade Social emite os certificados correspondentes.

   
En la siguiente tabla podrá descargarse los siguientes Documentos.
Documentos Descarga Fecha
39919 CH-E.1.-(SUIZA) Descargar documento CH-E.1.-(SUIZA). O documento abrirase nunha ventá nova. Descargar documento CH-E.1.-(SUIZA). O documento abrirase nunha ventá nova. (PDF,21 KB) 16/04/2008
Complementary Content
${loading}