Suïssa
Entrada en vigor
Aquest conveni, publicat al Butlletí Oficial de l'Estat de l'1 de setembre de 1970, va entrar en vigor el mateix dia.
Treballadors desplaçats
Com a norma general, els treballadors desplaçats estan sotmesos a la legislació del país on duen a terme la seva activitat laboral. Ara bé, si es tracta d'un trasllat temporal poden continuar acollint-se a la legislació espanyola de seguretat laboral en les condicions que s'indiquen a continuació.
Només és aplicable als treballadors que no són nacionals de la Unió Europea ni de Suïssa.
Desplaçament inicial
En el cas dels treballadors per compte d'altri que duguin a terme la seva activitat en una empresa espanyola i siguin desplaçats temporalment a Suïssa, s'ha de sol·licitar a la direcció provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o a les administracions corresponents l'expedició del certificat de desplaçament.
Els treballadors per compte propi no poden acollir-se a les disposicions del paràgraf anterior per tal de continuar emmarcats dins la legislació espanyola de seguretat social durant els seus desplaçaments a Suïssa. Tanmateix, poden presentar una sol·licitud seguint les indicacions de l'apartat "Altres excepcions".
Formulari que cal tramitar
L'empresa ha de presentar la sol·licitud mitjançant el model TA.200 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social - Desplaçaments inicials" acompanyada del formulari CH/E.1 "Certificat de desplaçament", omplert per triplicat.
El formulari emès per la direcció provincial o l'administració corresponent certifica que el treballador continua sotmès a la legislació espanyola de seguretat social durant el seu desplaçament a aquell país i que, per tant, està exempt de cotitzar a la Seguretat Social suïssa.
Període autoritzat
El termini màxim de durada del desplaçament és de 24 mesos.
Pròrroga ordinària
Si els treballadors per compte d'altri han d'allargar la seva estada en aquest país més enllà dels dos anys previstos inicialment, l'empresari ha de sol·licitar, amb prou antelació abans de la fi del període autoritzat, la pròrroga del manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social a la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Formulari que cal tramitar
La sol·licitud de pròrroga ha de presentar-se en el model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de Seguretat Social en aplicació de l' |art. 17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues dels convenis bilaterals".
Un cop rebut el vist-i-plau de la Seguretat Social de Suïssa, la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedeix el formulari CH/E., que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període autoritzat.
Període autoritzat
El termini màxim de la pròrroga no està especificat.
Altres desplaçaments
Direccions provincials o administracions de la Tresoreria General de la Seguretat Social
Són els òrgans competents per autoritzar els desplaçaments que afectin:
- El personal itinerant de les empreses de transport amb seu a Espanya
- Membres de la tripulació de vaixells amb bandera espanyola.
L'autorització s'expedeix amb el model CH/E-1 "Certificat de desplaçament". Juntament amb aquest formulari omplert per triplicat, l'empresa ha de presentar la sol·licitud TA-200.
Altres excepcions
La tramitació de les sol·licituds d'altres excepcions és competència de la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
L'empresa o el treballador per compte propi han de presentar la sol·licitud a través del model TA.202 "Sol·licitud de manteniment de la legislació espanyola de seguretat social en aplicació de l'art. 17 del Reglament CEE 1408/71 i d'altres pròrrogues de convenis bilaterals".
Un cop rebut el vist-i-plau de la Seguretat Social de Suïssa, la Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials de la Tresoreria General de la Seguretat Social expedeix el formulari CH/E.1, que acredita que el treballador continua sotmès a la Seguretat Social espanyola durant el període autoritzat.
La tramitació de les sol·licituds relatives als treballadors de les línies aèries que es desplacen a Suïssa és competència de la Tresoreria General de la Seguretat Social (Subdirecció General d'Afiliació i Procediments Especials), que emet, a petició de l'empresa, el formulari CH/E-1 "Certificat de desplaçament", amb validesa durant tot el període del desplaçament.
Assistència sanitària
El conveni només recull la prestació d'assistència sanitària causada per accident laboral o malaltia professional. A petició de l'organisme suís, la direcció provincial de l'Institut Nacional de Seguretat Social emet els certificats pertinents.
Documentos | Descàrrega | Fecha |
---|---|---|
39919 CH-E.1.- (SUÏSSA) |
|
16/04/2008 |