A partir del dia 6 d’octubre de 2020, el règim de Classes Passives de l’Estat queda integrat en el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions mitjançant l’adscripció provisional de la Subdirecció General de Gestió de Classes Passives a la Direcció General d’Ordenació de la Seguretat Social. Malgrat això, en les delegacions provincials d’Economia i Hisenda hi continuarà havent una secció de Classes Passives per a prestar informació i atenció als ciutadans en relació amb qualsevol tràmit o gestió en matèria de Classes Passives.
Igualment, per a qualsevol qüestió relacionada amb el Règim de Classes Passives, els ciutadans tenen a la seua disposició el portal de Classes Passives (www.portalclasespasivas.gob.es). En l’esmentat portal pot consultar-se informació detallada i actualitzada dels diferents tipus de prestacions gestionades per la Subdirecció General de Gestió de Classes Passives, i podrà, entre altres coses, obtindre els formularis per a sol·licitar eixes prestacions i conéixer la normativa que les regula. Així mateix, dins de la pestanya “Servicis”, podrà sol·licitar cita prèvia per poder ser atès presencialment, així com formular qualsevol consulta a través d’un formulari específic que es troba a l’apartat “Bústia de consultes” o calcular l’import de la seua pensió futura, si és un funcionari pròxim a jubilar-se o retirar-se.