Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Ayuda económica familiar complementaria

Garanteix uns ingressos mínims mensuals a la unitat familiar afectada que es trobi en una situació de necessitat i la consegüent manca de la possibilitat de generar recursos econòmics.

L’ajuda té caràcter complementari i és compatible amb tota mena d’ingressos, sempre que no superin els nivells establerts legalment.

Requisits

La quantia dels ingressos mensuals de la Unitat Familiar ha de ser inferior als mínims que estableix el barem de l’Ordre ISM/741/2022, de 22 de juliol, per la qual s’actualitzen les quanties de l’ajut econòmic familiar complementari i de l’ajuda domiciliària en favor dels afectats per la Síndrome Tòxica, per la qual es determina la quantia de l’ajut econòmic familiar complementari tenint en compte el nombre de membres de la família i el nombre d’afectats d’aquesta, aplicat sobre l’IPREM.

Inici

El reconeixement del dret es produeix el primer dia del mes següent al de la presentació de la sol·licitud.

Variació

Es produirà una variació quan hi hagi una modificació en les dades econòmiques o familiars.

Extinció

Per desaparició de les circumstàncies que la van motivar.

Documentació

Cal presentar els documents següents:

- El model de sol·licitud corresponent.

- La documentació necessària per acreditar la identitat i les circumstàncies determinants del dret.

Tramitació

El procediment per al reconeixement del dret s’iniciarà a instàncies de l’interessat, mitjançant una sol·licitud, enviada a través de:

- La plataforma de serveis Sense Certificat de la nostra Seu Electrònica:

- Carta postal o presencialment a la Direcció Provincial corresponent.

Lloc de tramitació

La tramitació es duu a terme a les Direccions Provincials de l’INSS d’Àvila, Burgos, Cantàbria, Guadalajara, Lleó, Palència, Salamanca, Segòvia, Sòria, Valladolid, Zamora i Madrid. Per a la resta de les províncies, la tramitació es portarà a la Direcció General de Madrid.

Resolució

La competència per resoldre serà del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seva Modalitat No Contributiva, i Altres Prestacions a Curt Termini, i dels responsables de les Oficines Provincials.

Reclamació

S’interposarà davant del Subdirector General de Gestió d’Incapacitat Temporal, Prestacions Econòmiques de la Seguretat Social en la seva Modalitat No Contributiva i Altres Prestacions a Curt Termini, i responsables de les Oficines Provincials.

Més informació

Per obtenir més informació us podeu posar en contacte amb el número 91 568 88 86.

Complementary Content
${loading}