Servei d'atenció telefònica
La Seguretat Social posa a la vostra disposició les seves línies telefòniques a través de les quals podreu rebre informació i fer diferents tràmits sense necessitat de desplaçar-vos i amb el compromís de no deixar-vos sense resposta, facilitar la informació i les dades sol·licitades en terminis mínims i mantenir la confidencialitat.
Per mantenir la confidencialitat de les vostres dades tots els informes o documents relatius a aquestes dades s’enviaran únicament a nom vostre i al domicili que consti en els nostres fitxers.
Per facilitar la comunicació en fer la trucada, tingueu a mà la documentació necessària per consultar-la: DNI (Document Nacional d’Identitat), NAF (Número d’afiliació), CCC (Codi de Compte de Cotització) etc.
- És un telèfon comú a tot el territori nacional, en el qual s'ofereix atenció directa i personalitzada, de dilluns a divendres (no festius), en horari ininterromput de 9 a 20 hores.
-
Aquest servei especialitzat d'atenció i informació proporciona:
-
Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per accedir o mantenir les prestacions del sistema de la Seguretat Social, així com a la normativa d’aplicació en els diferents supòsits.
-
Orientació i ajuda en la utilització dels serveis electrònics disponibles a la Seu Electrònica i la pàgina web de la Seguretat Social.
-
Informació específica i particularitzada sobre el tràmit d’expedients i sobre les prestacions reconegudes: resolució recaiguda, primers pagaments, revalorització, complements per mínims, incompatibilitats i concurrència de pensions, variacions i modificacions i imports.
- A través d'aquest servei, es pot sol·licitar la Targeta Sanitària Europea que s'enviarà, per correu postal, al domicili que consti als fitxers de la Seguretat Social.
-
A més, es facilita informació sobre qualsevol tema de la Seguretat Social relacionat amb la gestió encomanada a l'INSS.
- Per motius de qualitat i seguretat, la trucada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.
-
Aquest telèfon estarà disponible de Dilluns a Dijous entre les 09:00 i les 18:00 hores. Els Divendres, entre les 9:00 i les 14:30 h. Excepte els dies festius.
Es facilitarà informació sobre els temes següents:
Opció 1 | Autoritzat RED | |
---|---|---|
1,1 | Consulta empresa | Consultes relacionades amb Inscripció, liquidació i actualitzacions d’empresa. |
1,2 | Autònoms/Empleats de la llar. | Consultes relacionades amb autònoms i empleats de la llar. |
1,3 | Gestió Autoritzat RED | Per a qualsevol altre tipus d'informació, consulta o incidència en la gestió del Sistema RED. |
1,4 | Instal·lació Programari | Per a consultes o incidències derivades de la instal·lació del Programari. |
1,5 | Seu electrònica, Notificacions i Apoderaments | Per sol·licitar informació relacionada amb l’Autoritzat Red i els serveis a la Seu Electrònica. |
1,6 | Parts IT INSS | Per a incidències amb comunicats mèdics d’IT al Sistema RED o al Sistema de Liquidació Directa que correspon a l’INSS. |
Opció 2 | Tramitació, IVL i altres informes | |
---|---|---|
2,1 | NUSS/ Canvi de dades | Assignació de NUSS, comunicació i canvi de dades de contacte i canvi de dades personals. |
2,2 | IVL | Sol·licitar informe de Vida Laboral. |
2,3 | Altres informes | Sol·licitar informes de la TGSS. |
Opció 3 | Autònoms, convenis especials, artistes, llar i agraris | |
---|---|---|
3,1 | Autònoms | Informació general d’autònoms. |
3,2 | Convenis Especials | Informació general de Convenis Especials |
3,3 | Artistes | Informació general d’Artistes. |
3,4 | Llar | Informació general de la Llar. |
3,5 | Agraris |
Informació general d’Agraris |
Opció 4 | Pagaments, deutes, embargaments i ajornaments | |
---|---|---|
4,1 | Pagaments i deutes | Consultes relacionades amb pagaments i deutes |
4,2 | Pagaments i ajornaments |
Consultes relacionades amb pagaments i ajornaments. |
Opció 5 | Altres consultes | Informació general sobre altres col·lectius i matèries no inclosos en les opcions anteriors. |
---|
Documentos | Descàrrega | Fecha |
---|---|---|
Configuració d'Equips Telefònics | (PDF,17 KB) | 10/10/2016 |
Línia 900 20 22 22 *** d’informació sobre la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) (INSS)
És un telèfon sense cost per a l’usuari, comú a tot el territori nacional, en el qual s’ofereix informació general i personalitzada sobre qüestions específiques de la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), de dilluns a divendres (no festius), en horari de 9 a 14.30 hores.
Aquest servei específic d'atenció i informació de l’IMV proporciona:
- Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per accedir o mantenir aquesta prestació, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits.
- Orientació i ajuda en la utilització dels serveis electrònics, relacionats amb l’IMV, disponibles a la Seu Electrònica i pàgina web de la Seguretat Social.
- Informació específica i particularitzada sobre tràmit d’expedients i sobre les prestacions d’IMV reconegudes: des del moment de la resolució, incloent totes les variacions i modificacions que puguin donar-se durant el període en què la prestació continuï vigent i els tràmits i comunicacions associades al seu manteniment.
- Per motius de qualitat i seguretat, la trucada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.