Acreditación de vivencia
Os pensionistas da Seguridade Social española residentes no estranxeiro deben acreditar periodicamente a súa vivencia dentro do primeiro trimestre natural.
Poden facelo coa aplicación móbil VIVESS, gratuíta, baseada no recoñecemento biométrico facial e dispoñible para Android e Apple.
VIVESS permite acreditar a vivencia aos pensionistas do Instituto Nacional da Seguridade Social e do Instituto Social da Mariña residentes no exterior, desde calquera lugar do mundo e sen desprazamentos.
Unha vez complete a acreditación de vivencia mediante esta aplicación, obterá un xustificante inmediato da realización do trámite e unha posterior confirmación do INSS (ou do ISM no seu caso).
Ademais, o pensionista poderá utilizar VIVESS para realizar outras xestións como:
- Modificar a modalidade de cobramento da súa pensión e/ou os seus datos de domicilio.
- Enviar o certificado de acreditación da súa residencia fiscal.
- Obter o certificado de IRPF.
Alternativamente, poderá enviar á Dirección Provincial do INSS (ou do ISM no seu caso) unha certificación de vida expedida polos Encargados do Rexistro Civil Consular, ou pola institución competente daqueles países de residencia cos que existe unha norma internacional de coordinación en materia de Seguridade Social. Máis información nesta ligazón.
Así mesmo, poderá acreditar a súa vivencia mediante a comparecencia presencial ou telemática ante as Consellerías ou Seccións de Traballo, Migracións e Seguridade Social.
Máis información sobre as Consellerías nesta ligazón.
Aplicación móbil VIVESS. Acredita a túa vivencia
VIVESS é unha nova aplicación móbil que permitirá aos pensionistas do Instituto Nacional da Seguridade Social (e do Instituto Social da Mariña) residentes no exterior, acreditar a súa vivencia a través de recoñecemento facial biométrico.
O funcionamento da APP é moi sinxelo, e en tres pasos poderase cumprir co trámite de acreditación da vivencia sen desprazamentos:
- Descarga da aplicación
A descarga é totalmente gratuíta e pode realizarse a través de Apple Store, se o seu teléfono móbil é Apple, ou de Google Play, se funciona con sistema operativo Android. - Rexistro
Este paso só será necesario a primeira vez que se use a aplicación.
Pódese acceder con:
• Cl@ve
• DNI/NIE
• N.º Expediente. Poderase consultar o número de expediente na carta de revalorización da pensión que se envía cada ano.
Requírese introducir o país de residencia e os datos persoais que solicita a aplicación.
Posteriormente, débese mostrar o documento de identidade seleccionado polo anverso e reverso e sorrir á cámara.
A aplicación permite utilizar documentos de identidade de diferentes países. - Acreditación vivencia
O último paso é a acreditación da vivencia. Despois de premer no botón “acreditar vivencia”, hai que volver sorrir á cámara.
A aplicación emitirá un xustificante indicando que a acreditación se realizou correctamente.
Aquí pode ver un vídeo explicativo do uso desta nova aplicación móbil, en español, inglés, francés, alemán, búlgaro, polaco, romanés e portugués. Vídeos explicativos.
Poderá descargar a aplicación VIVESS aquí:
Como novidade, os pensionistas poderán realizar ademais as seguintes xestións a través da aplicación, premendo no apartado "outras xestións" da páxina principal:
- Datos bancarios
Neste apartado, os pensionistas poden consultar os datos de pagamento da súa pensión e modificalos. Pódese modificar a modalidade de pagamento da pensión de cheque a transferencia bancaria. Tamén poderá indicar unha nova conta bancaria na que se desexa que se abone a pensión.
Tras o trámite, xérase un xustificante que se pode consultar en todo momento na aplicación.
Para poder realizar esta xestión, é necesario que o pensionista sexa o titular da conta e a conta indicada corresponda ao seu país de residencia ou a España. Se cambiou de país, poderá comunicar o cambio de domicilio así como, no seu caso, o cambio de conta bancaria no apartado “datos de domicilio”.
- Datos de Domicilio
Neste apartado pódense consultar os datos de domicilio e, no seu caso, modificalos. Cando se producise a modificación, xérase un aviso na app confirmado o cambio. No apartado “datos de domicilio” poderá tamén consultar esta información.
- Certificado de residencia fiscal
Neste apartado, pódese remitir o documento que acredita a residencia fiscal. Recibirá información sobre o estado dese trámite e a validez do documento achegado. A app VIVESS tamén proporciona información sobre a vixencia dos certificados achegados.
Preguntas Frecuentes
En Preguntas Frecuentes hai publicadas unha serie de cuestións sobre a aplicación móbiles VIVESS que poderán aclarar as dúbidas máis comúns sobre o seu funcionamento. Iranse actualizando para incluír aquelas que se vaian producindo.