Presentació de sol·licituds
Com es presenten?
Les sol·licituds es presentaran en el model oficial de formulari. Els formularis de sol·licitud contenen instruccions, per al seu ompliment, fàcilment intel·ligibles. No obstant això, si sorgix algun dubte, els funcionaris dels Centres d'atenció i informació (CAISS) prestaran l'assessorament i l'ajuda necessaris per a omplir-los i presentar-los. Per a això, sol·licite cita prèvia mitjançant Seu electrònica de la Seguretat Social o al telèfon 901 10 65 70 i al 915 41 25 30.
On?
Les sol·licituds de prestacions, la gestió de les quals està atribuïda a l' Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS), seran tramitades i resoltes:
- Amb caràcter general, en la direcció provincial de l'INSS on es presente la sol·licitud.
- Si es tracta de prestacions per incapacitats laborals, en la direcció provincial de l'INSS del domicili de l'interessat.
- Si el sol·licitant resideix en l'estranger, en la direcció provincial de l'INSS de la província on s'acrediten o al·leguen les últimes cotitzacions a Espanya.
No obstant això, es poden presentar en qualsevol registre oficial o si es disposa d'un certificat digital, a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, en l'apartat Ciutadans.