Presentació de sol·licituds
Com es presenten?
Les sol·licituds es presentaran en el model oficial de formulari. Els formularis de sol·licitud contenen instruccions fàcils d'entendre per tal d'emplenar-los. No obstant això, si sorgeix algun dubte, els funcionaris dels Centres d'atenció i informació (CAISS) prestaran l'assessorament i l'ajuda necessaris per emplenar-los i presentar-los. Per a això, sol·liciteu cita prèvia mitjançant Seu electrònica de la Seguretat Social o al telèfon 901 10 65 70 i al 915 41 25 30.
On?
Les sol·licituds de prestacions, la gestió de les quals està atribuïda a l'Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) es tramitaran i resoldran:
- Amb caràcter general, a la Direcció Provincial de l'INSS on es presenti la sol·licitud.
- Si es tracta de prestacions per incapacitats laborals, en la Direcció provincial de l'INSS del domicili de l'interessat.
- Si el sol·licitant resideix en l'estranger, en la Direcció provincial de l'INSS de la província on s'acreditin o al·leguin les últimes cotitzacions a Espanya.
No obstant això, es poden presentar en qualsevol registre oficial o si es disposa d'un certificat digital, a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, en l'apartat Ciutadans.