Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Terminis, Pagaments i Documentació

Es mantenen els terminis de presentació i pagament en el Sistema RED?

Sí. Aquests terminis estan subjectes a una normativa d'àmbit general.

Pot l'usuari obtindre un certificat d'estar al corrent de pagament?

Sí, pot obtindre'l en qualsevol moment en l'opció de Sistema RED En Línia:

  • "Cotització En Línia", "Gestió de Deute", "Certificat d'estar al corrent en les obligacions de la Seguretat Social". Permet sol·licitar certificats per a un CCC d'empresa o d'un treballador del Règim d'Autònoms.

Es pot sol·licitar un rebut de liquidació amb el recàrrec corresponent per al seu ingrés fora de termini?

Si, de liquidacions ja presentades, sempre que, Sistema RED ja haguera calculat al mes de la presentació el rebut de liquidació corresponent. Esta funcionalitat es troba ubicada dins del Sistema a:

  • "Cotització en línia", "Cotització en línia real" - "Gestió d'ingressos de quotes pendents".

Per a més informació consultar el Manual d'usuari "Transaccions de Gestió d'Ingressos de quotes Pendents", que es troba disponible a:

  • Àrea de Sistema RED, "RED Internet", "Documentació RED Internet", "Manuals d'usuari", "Cotització".

Cal pagar en la mateixa data en què es presenta el TC2?

Les relacions nominals dels treballadors (documents TC2) es poden presentar durant tot el període recaptatori. No implica pagament, però sí presentació de documents. Per al pagament s'ha d'atenir al que estableix la normativa vigent. L'ingrés es fa en les entitats col·laboradores amb els documents de la sèrie TC1, o domiciliant-lo de manera que no siga necessari acudir a les entitats col·laboradores per a presentar el document TC1.

La TGSS  també ofereix la possibilitat d'utilitzar la modalitat de pagament "Pagament electrònic", mitjançant diversos canals de pagament (banca telefònica, banca electrònica per Internet, caixers i ingressos en les entitats financeres).

Com es justifica que s'han enviat els documents?

L'usuari rebrà diverses notificacions: La primera és un justificant de recepció immediat a la realització de l'enviament. És d'índole tècnic i determina que el seu missatge ha sigut rebut per la TGSS . La segona és un justificant tècnic com a resposta que inclou el resultat del tractament dels documents.
 

Es poden presentar els documents TC2 fora de termini?

Sí. Incorrent en els recàrrecs que regula la normativa, si no s'ha realitzat l'ingrés oportú de les quotes.

Quan s'envien els rebuts de liquidació de cotitzacions? Es pot avançar l'enviament d'aquests rebuts?

Els Rebuts de Liquidació de Cotitzacions es generen de manera automàtica o es pot avançar l'enviament a petició de l'usuari RED.

Emissions automàtiques

Els Rebuts de Liquidació de Cotitzacions amb capçalera de pagament electrònic es generaran automàticament en les dates que s'indiquen a continuació. Es recorda que, des de l'emissió del rebut de Liquidació de Cotitzacions, el TC2 quedarà bloquejat sense possibilitat de substitució, per la qual cosa es recomana que es realitzen les presentacions amb temps suficient perquè puguen corregir-se, en el cas que existisquen errors.

  • Per a les presentacions realitzades entre el dia 1 i 23 del mes, el Rebut de Liquidació de Cotitzacions es remetrà a l'usuari des del dia 24.
  • Per a les presentacions realitzades entre el dia 24 i 27 (26 en el mes de febrer), el Rebut de Liquidació de Cotitzacions es remetrà des del dia 28 (27 en el mes de febrer).
  • Per a les presentacions realitzades des del dia 28 i fins les 20.00 hores de l'últim dia del mes de presentació, el Rebut de Liquidació de Cotitzacions s'emetrà a l'endemà, a excepció de les presentacions realitzades l'últim dia del mes, el tancament i Rebut de les quals es remetrà des de les 20.00 hores del mateix dia.

A petició de l'usuari

Quan l'usuari desitge obtindre el Rebut de Liquidació de Cotitzacions amb anterioritat a les dates indicades, podrà sol·licitar a través de l'oficina virtual, Sistema RED, Cotització On-Line la sol·licitud de "capçalera de cobrament per finestreta". Al llarg del dia, el Sistema remetrà el corresponent Rebut de Liquidació de Cotitzacions que podrà imprimir-se a través de WinSuite.

El manual d'usuari d'estes transaccions de Pagament Electrònic es troba disponible en l'Àrea de Sistema RED, apartat "Documentació del Sistema RED", "Manuals d'usuari", "Cotització".

L'usuari podrà realitzar la sol·licitud de petició anticipada del Rebut de Liquidació de Cotitzacions accedint al "Sistema RED en línia" a través d'Internet, en l'opció "Cotització en línia".

Com es pot anul·lar el pagament electrònic? Com s'ha d'efectuar l'ingrés del TC1? S'ha de presentar un nou TC2?

Des del dia 1 del mes de presentació i fins al moment d'emissió del Rebut de Liquidació de Cotitzacions amb capçalera de pagament electrònic podrà corregir-se el TC2 mitjançant l'enviament d'un altre document que el substituïsca.

Des de l'emissió del rebut de Liquidació de Cotitzacions, el TC2 quedarà bloquejat sense possibilitat de substitució, per la qual cosa es recomana que es realitzen les presentacions amb temps suficient perquè puguen corregir-se, en el cas que existisquen errors.

Pròximament s'implementarà la possibilitat d'anul·lar el Rebut de Liquidació de Cotitzacions emès, de tal manera que el document TC2 quedarà desbloquejat permetent-se la seua substitució per un nou document.

Com se sol·licita el pagament electrònic?

El Sistema RED calcularà automàticament, sense que es requerisca sol·licitud per part de l'usuari, la modalitat de Pagament Electrònic a totes les liquidacions que reunisquen els requisits per acollir-se a esta, llevat que l'usuari haguera sol·licitat el seu ingrés per la modalitat de càrrec en compte o siguen creditors.

Ja que per als Codis de Compte de Cotització amb col·lectiu especial d'Administració Pública, no és d'aplicació el càlcul automàtic de pagament electrònic, la sol·licitud d'ingrés de quotes mitjançant esta modalitat l'ha de realitzar l'usuari consignant el valor "V" al segment MPG del fitxer FAN.

Cal confeccionar el TC1 en paper oficial?

Sí, ha de confeccionar el TC1 incloent en la casella reservada a signatura i segell de l'empresari: "No acompanya TC2 Autorització TGSS  núm. de data", segons allò disposat en l'Ordre Ministerial de 3 d'abril de 1995 (BOE  7 d'abril), disposició addicional segona. No obstant això, el procediment de domiciliació en compte permet que des de la TGSS   es remeta a l'entitat financera assenyalada el càrrec corresponent a la liquidació de quotes i eliminar el document actual TC1.

Al seu torn, la modalitat de "Pagament electrònic" substitueix l'actual TC1 pel Rebut de Liquidació de Cotitzacions calculat per la TGSS .

Es pot imprimir un TC2 quan es vulga? Quantes vegades?

La impressió dels documents de cotització és a càrrec de l'usuari autoritzat en el Sistema RED . En l'annex V de la Resolució de la Direcció General d'aquesta Tresoreria de la Seguretat Social (BOE  de 7 de juny de 1995), es determinen els principis que regeixen el procediment d'impressió, de tal manera que els documents obtinguts tinguen la validesa necessària, de manera semblant als obtinguts pel procediment convencional aliè al Sistema RED.

L'aspecte més destacat d'aquest punt fa referència al subministrament, per part de la TGSS , dels elements de contrast i control necessaris d'acord amb allò que s'ha exposat en l'article 45, punt 5é de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú (BOE del 27 de novembre). Aquests elements de control es converteixen, en el cas del sistema RED, en les denominades empremtes  o segells electrònics que s'emeten al final del període recaptatori o, a requeriment de cada usuari, de forma anticipada abans d'aquest termini.

Els documents a imprimir, segons la norma abans citada, han de contenir tant aquests segells electrònics com un text determinat pel qual el titular de l'autorització certifica que allò imprés correspon amb les dades originals. En el cas dels documents de cotització, el programa de la TGSS en facilita la impressió i compleix els requeriments abans esmentats.

Per tant, l'usuari té en la seua base de dades els elements necessaris per a imprimir un TC2 tantes vegades com vulga.

Quin és el termini per a corregir els errors?

Durant el període de presentació, i fins a 3 dies hàbils després del tancament del període, es podran corregir els documents presentats mitjançant l'enviament d'un nou document correcte que substituïsca a l'anterior.

Una vegada finalitzat el termini, es podran corregir errors materials o de càlcul a través del procediment de correcció d'errors, mitjançant la presentació d'un nou document corrector que substituïsca el document ja consolidat.

Aquest procediment només s'utilitzarà quan s'hagen detectat errors en els documents TC2, i sempre que l'ingrés de quotes s'haja realitzat correctament.
No procedirà el sistema de correcció d'errors si l'ingrés no s'haguera efectuat per la totalitat de les quotes o dels treballadors, i en aquest cas es resoldrà mitjançant la presentació d'una liquidació complementària.

És possible que l'usuari puga sol·licitar a través del Sistema RED duplicats de rebuts de liquidació per a ingressos fora de termini?

Sí, és possible sol·licitar un duplicat dels rebuts amb recàrrec de liquidacions que s'hagueren emès anteriorment, esta funcionalitat es troba situada dins del Sistema RED en:

  • "Cotització en línia" - "Petició i anul·lació de rebuts de liquidació de cotitzacions" - "Obtenció de duplicats de rebuts de liquidació per a ingrés fora de termini o sol·licitud de quota empresarial". 

Pot l'usuari comprovar l'estat dels seus deutes a través del Sistema RED?

Si, a través del servici de "Gestió de deute". Aquest servici li ofereix la possibilitat de consultar els deutes, obtindre un Informe d'estes, així com sol·licitar els documents d'ingrés dels deutes que estiguen generades a la Tresoreria. L'opció de consulta mostrarà a l'usuari la relació de documents de deute per a un determinat subjecte responsable d'acord amb els paràmetres de selecció sol·licitats.

L'usuari, a més podrà, sol·licitar un informe de deute d'acord amb els paràmetres de selecció sol·licitats, que es remetrà en diferit a l'usuari principal de l'autorització.

Finalment, es podrà obtenir el document d'ingrés de qualsevol document de deute per via voluntària i via de constrenyiment. Este servici es trobarà en el següent menú en línia:

  • "Cotització en línia" - "Gestió de deute" - "Documents de deute: Consulta, informe i sol·licitud de documents d'ingrés".   

Té l'usuari la possibilitat de poder sol·licitar separadament un rebut de liquidació amb la quota obrera i patronal?

Sí, indicant en la transmissió del fitxer FAN, complint amb les instruccions tècniques, que desitja obtindre separadament la quota obrera de la quota patronal. Obtindrà un justificant tècnic amb el càlcul de la quota obrera i la total a títol informatiu. Si desitja obtindre el rebut de liquidació amb la quota empresarial, l'haurà de sol·licitar en línia, dins del menú:

  • "Cotització en línia real" - "Gestió d'ingressos de quotes pendents" - "Ingressos fora de termini/quota empresarial: sol·licitud de rebut de liquidació de cotitzacions".
Complementary Content
${loading}