Terminis, pagaments i documentació
Es pot sol·licitar un rebut de liquidació amb el recàrrec corresponent per al seu ingrés fora de termini?
Sí, de liquidacions ja presentades, sempre que el sistema RED ja hagi calculat en el mes de la presentació el rebut de liquidació corresponent. Aquesta funcionalitat es troba ubicada dins del sistema a:
- "Cotització en línia", "Cotització en línia real" - "Gestió d'ingressos de quotes pendents".
Per a més informació consultar el manual d'usuari "Transaccions de gestió d'ingressos de quotes pendents", disponible a:
- Àrea de Sistema RED, "RED Internet", "Documentació RED Internet", "Manuals d'usuari", "Cotització".
Es mantenen els terminis de presentació i pagament al sistema RED?
Pot l'usuari obtenir un certificat segons el qual està al corrent de pagament?
Sií, el pot obtenir en qualsevol moment a l'opció de Sistema RED En Línia:
- "Cotització En Línia", "Gestió de Deute", "Certificat d'estar al corrent en les obligacions de la Seguretat Social". Permet sol·licitar certificats per a un CCC d'empresa o d'un treballador del Règim d'Autònoms.
S'ha de fer el pagament el mateix dia que es presenta el TC2?
La TGSS també ofereix la possibilitat d'utilitzar la modalitat de pagament "Pagament electrònic", mitjançant diversos canals de pagament (banca telefónica, banca electrónica per Internet, caixers i ingressos a les entitats financeres).
Com es justifica que s'han enviat els documents?
Es poden presentar els documents TC2 fora de termini?
Quan s'envien els rebuts de liquidació de cotitzacions? Es pot avançar l'enviament d'aquests rebuts?
Els rebuts de liquidació de cotització es generen de manera automàtica o es pot avançar el seu enviament prèvia sol·licitud de l'usuariRED.
Emissions automàtiques
Els rebuts de liquidació de cotitzacions amb capçalera de pagament electrònic, es generen automàticament a les dates que s'indiquen a continuació. Es recorda que, a partir de l'emissió del rebut de liquidació de cotitzacions, el TC2 queda bloquejat sense possibilitat de substitució, per la qual cosa es recomana que es presentin amb temps suficient per poder corregir-les, en cas que continguin errors.
- Per a les presentacions efectuades entre els dies 1 i 23 del mes, el rebut de liquidació de cotitzacions s'envia a l'usuari a partir del dia 24.
- Per a les presentacions efectuades entre els dies 24 i 27 (el mes de febrer, el dia 26), el rebut de liquidació de cotitzacions s'envia a l'usuari a partir del dia 28 (el mes de febrer, el dia 27).
- Per a les presentacions efectuades a partir del dia 28 i fins les 20.00 hores del darrer dia del mes de presentació, el rebut de liquidació de cotitzacions s'emet el dia següent, llevat de les presentacions efectuades l'últim dia del mes, el tancament i rebut de les quals s'envia a partir de les 20.00 hores del mateix dia.
A petició de l'usuari
Quan l'usuari desitgi obtenir el rebut de liquidació de cotitzacions amb anterioritat a les dates indicades, pot sol·licitar a través de l'oficina virtual, Sistema RED, Cotització en línia, la sol·licitud de "capçalera de cobrament per finestreta". Al llarg del dia, el sistema envia el rebut de liquidació de cotitzacions corresponent que es pot imprimir a través de WinSuite.
El manual d'usuari d'aquestes transaccions de pagament electrònic es troba disponible a l'Àrea de Sistema RED, apartat "Documentació del Sistema RED", "Manuals d'usuari" i "Cotització".
L'usuari pot tramitar la sol·licitud de petició anticipada del rebut de liquidació de cotitzacions accedint al "Sistema RED en línia" a través d'Internet i, concretament, a l'opció "Cotització en línia".
Es pot anul·lar el pagament electrònic? Com s'ha de fer efectiu l'ingrés del TC1? Cal presentar un altre TC2?
Des del dia 1 del mes de presentació i fins al moment d'emissió del rebut de liquidació de cotitzacions amb capçalera de pagament electrònic es pot corregir el TC2 mitjançant l'enviament d'un altre document que el substitueixi.
A partir de l'emissió del rebut de liquidació de cotitzacions, el TC2 queda bloquejat sense possibilitat de substitució, per la qual cosa es recomana que es presentin amb temps suficient per poder corregir-lo, en cas que contingui errors.
Pròximament s'implementarà la possibilitat d'anul·lar el rebut de liquidació de cotitzacions emès, de manera que el document TC2 quedi desbloquejat i es pugui substituir per un nou document.
Com se sol·licita el pagament electrònic?
El Sistema RED calcula automàticament, sense que l'usuari hagi de sol·licitar-ho, la modalitat de pagament electrònica a totes les liquidacions que compleixin els requisits per acollir-s'hi, llevat que l'usuari hagi sol·licitat el seu ingrés per la modalitat de càrrec en compte o resultin creditores.
Atès que per als Codis de Compte de Cotització amb col·lectiu especial d'administració pública, no és d'aplicació el càlcul automàtic de pagament electrònic, cal que la sol·licitud d'ingrés de quotes mitjançant aquesta modalitat l'efectuï l'usuari consignant el valor "V" en el segment MPG del fitxer FAN.
Cal presentar el TC1 en paper oficial?
Al seu torn, la modalitat del "Pagament electrònic", substitueix l'actual TC1 pel Rebut de liquidació de cotitzacions calculat per la TGSS .
Es pot imprimir un TC2 quan es vulgui? Quantes vegades?
L'aspecte més destacat d'aquest punt fa referència al subministrament, per la TGSS , dels elements de contrast i control necessaris en línia amb allò establert a l'article 45, punt 5è de la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE del 27 de novembre). En el cas del sistema RED, aquests elements de control són el que s'anomena empremtes o segells electrònics, que s'emeten al final de període de recaptació o abans d'aquest termini a petició de l'usuari.
D'acord amb la norma esmentada més amunt, els documents per imprimir han d'incloure aquests segells electrònics i també un text concret, on el titular de l'autorització certifica que el que s'ha imprès correspon a les dades originals. En el cas dels documents de cotització, el programa de la TGSS en facilita la impressió respectant els requisits indicats al paràgraf anterior.
Per tant, l'usuari té a la seva base de dades tots els elements necessaris per imprimir un TC2 tantes vegades com vulgui.
Quin termini hi ha per corregir els errors?
Un cop finalitzat aquest termini, es podran corregir errors materials o de càlcul a través del procediment de correcció d'errors, mitjançant la presentació d'un nou document corrector que substitueixi el document ja consolidat.
Aquest procediment només s'utilitzarà quan s'hagin detectat errors en els documents TC2, i sempre que l'ingrés de quotes s'hagi fet correctament.
No s'aplicarà els sistema de correcció d'errors si l'ingrés no s'hagués efectuat per la totalitat de les quotes o dels treballadors, i en aquest cas es resoldrà mitjançant la presentació d'una liquidació complementària.
Pot l'usuari sol·licitar a través del sistema RED duplicats de rebuts de liquidació per a ingressos fora de termini?
Sí, és possible sol·licitar un duplicat dels rebuts amb recàrrec de liquidacions que s'hagin emès amb anterioritat; aquesta funcionalitat es troba ubicada dins del sistema RED a:
- "Cotització en línia" - "Petició i anul·lació de rebuts de liquidació de cotitzacions" - "Obtenció de duplicats de rebuts de liquidació per a ingrés fora de termini o sol·licitud de quota empresarial".
Pot l'usuari comprovar l'estat dels seus deutes a través del sistema RED?
Sí, a través del servei de "Gestió de deute". Aquest servei us ofereix la possibilitat de consultar els deutes, obtenir un informe d'aquests, i sol·licitar els documents d'ingrés dels deutes que s'hagin generat a la Tresoreria. L'opció de consulta mostra a l'usuari la relació de documents de deute per a un determinat subjecte responsable en funció dels paràmetres de selecció sol·licitats.
A més a més, l'usuari pot sol·licitar un informe de deute en funció dels paràmetres de selecció sol·licitats, que es tramet en diferit a l'usuari principal de l'autorització.
Per últim, es pot obtenir el document d'ingrés de qualsevol document de deute, tant per via voluntària como per via de constrenyiment. Aquest servei s'ubica en el següent menú en línia:
- "Cotització en línia" - "Gestió del deute" - "Documents del deute: Consulta, informe i sol·licitud de documents d'ingrés".
Té l'usuari la possibilitat de poder sol·licitar per separat un rebut de liquidació amb la quota obrera i patronal?
Sí, indicant a la transmissió del fitxer FAN tot complint les instruccions tècniques, que desitgeu obtenir per separat la quota obrera de la quota patronal. Obtindreu un justificant tècnic amb el càlcul de la quota obrera i la total a títol informatiu. Si desitgeu obtenir el rebut de liquidació, cal que el sol·liciteu en línia, dins del menú:
- "Cotització en línia real" - "Gestió d'ingressos de quotes pendents" - "Ingressos fora de termini/quota empresarial: sol·licitud de rebut de liquidació de cotitzacions".