Aviso Cookies

Este sitio web utiliza cookies para que vostede teña unha mellor experiencia de usuario. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Para máis información consulte a nosa política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Autorización e procedementos administrativos

Que é necesario para poder operar en RED Directo?

Dispoñer dun Certificado Dixital da Seguridade Social e dunha Autorización para operar a través de RED Directo

Que é e por que é necesario o Certificado Dixital?

O certificado dixital é un mecanismo de seguridade electrónica que permite autenticar e garantir a confidencialidade das comunicacións entre cidadáns, empresas ou outras institucións públicas a través das redes abertas de comunicación. Garántese que unicamente o cidadán pode acceder á información para evitar suplantacións.

É necesario porque a comunicación entre os usuarios e a TGSS se realiza a través de Internet e para que sexa posible é necesario garantir a seguridade das comunicacións a través desta rede.

Que tipo de Certificado Dixital necesito para acceder a RED Directo?

Os Certificados Dixitais que se poden utilizar no ámbito de RED Directo son calquera dos admitidos para os trámites con Seguridade Social ( Lista de certificados dixitais admitidos).

Estes Certificados posibilitan ao cidadán a realización de xestións a través de INTERNET, garantindo a seguridade das comunicacións e outorgando validez legal a calquera transacción electrónica que realice.

Os Certificados Dixitais son persoais e intransferibles, e non só garanten a seguridade das comunicacións, senón que ademais achegan validez legal.

Calquera cidadán que dispoña dun certificado dixital poderá acceder aos servizos de RED Directo?

Non. Os cidadáns que teñan o Certificado Dixital poderán acceder a información relativa á súa situación laboral. Para ter acceso a RED Directo, o cidadán ten que estar dado de alta como usuario dalgunha autorización en RED Directo.

Onde se solicita a autorización?

Para empezar a operar a través de RED Directo, é necesario solicitar unha autorización, para o cal pode dirixirse presencialmente á Unidade de Atención ao Usuario existente en cada unha das Direccións Provinciais desta TGSS. Tamén pode solicitarse a través do Rexistro Electrónico da Sede Electrónica.

É totalmente seguro?

O Certificado Dixital é un mecanismo de seguridade electrónica e confidencialidade que garante a integridade, identidade e non repudio nas comunicacións electrónicas, que por medio do cifrado permite modificar unha mensaxe de modo que o seu contido sexa ilexible, agás para o seu destinatario. De xeito inverso, o descifrado permitirá facer lexible unha mensaxe que estaba cifrada.

O Certificado Dixital tamén realiza esta función de cifrado, o que permite asegurar ao emisor da mensaxe que só o receptor vai poder ler o contido deste.

Quen pode solicitar a autorización?

A autorización RED Directo concédese a aquelas empresas, agrupacións de empresas, profesionais colexiados e demais persoas que no exercicio da súa actividade cumpran e presenten documentos de cotización en representación dos suxeitos responsables da obriga de cotizar, sempre que xestionen CCCs cun número non superior a 15 traballadores no momento de solicitar a autorización.

Que documentación se debe presentar?

Os interesados, unha vez recibida a información pertinente, e obtido o certificado dixital, presentarán a solicitude de autorización (formulario FR101).

Xunto ao formulario de solicitude de autorización (FR101) debidamente cuberto, deberase presentar ademais a seguinte documentación:

  • Fotocopia do documento identificativo (DNI, NIE, pasaporte) do solicitante
  • Documentación que acredite a representación da Personalidade Xurídica ou da Persoa Física.
  • No caso de que a autorización sexa do tipo Profesional Colexiado requirirase ademais o certificado de Profesional Colexiado exercente.

Que tipos de autorización existen?

As autorizacións ao Sistema RED poden ser dos seguintes tipos:

  • Autorización para actuar en nome propio: cando unicamente se vaian xestionar CCCs ou NAFs cuxo NIF coincide co NIF da autorización.
  • Autorización para actuar en nome doutros: aquelas nas que se vaian xestionar CCCs ou NAFs cuxo NIF non coincide co NIF da autorización, distinguíndose dous tipos:
    • Profesional Colexiado: cando a persoa física ou xurídica á que se concede a autorización sexa un Profesional Colexiado exercente dalgún dos seguintes Colexios: Graduados Sociais, Xestores Administrativos, Avogados, Economistas, Titulados Mercantís e Empresariais, Propiedade Inmobiliaria, Axentes Tributarios, Seguros, Administradores de Fincas Urbanas, Enxeñeiros Técnicos Industriais, Procuradores e Rexistradores.
    • Terceiro: naqueles casos nos que se xestionen códigos de conta de cotización cun NIF diferente ao NIF da autorización e que non cumpran as condicións para solicitar a autorización do Tipo Profesional Colexiado.

Todos estes tipos de autorización pódense conceder tanto a unha Persoa Física como Xurídica.

Quen o atende?

O Servizo de Atención Telefónica da TGSS que estará dispoñible de luns a venres en horario ininterrompido de 9:30 a 18:30, no teléfono 901 50 20 50.
Complementary Content
${loading}