Valore este contenido
Kontsultak
Gaia: Pentsioak
-
Pentsioak
-
1. Dei bat jasotzen badut Gizarte Segurantza dela esanez eta mugikorrean aplikazio bat instala dezadan eskatuz prestazio bat kobratzeko, instalatu behar al dut aplikazio hori edo daturen bat eman?
Kategoria: COVID-19aren egoera bereziari buruzko galderak > Gaia: Pentsioak- Ez, gure funtzionarioak ez dira zurekin harremanetan jarriko mugikorrerako aplikazioak instala ditzazun eskatzeko partikularren artean ordainketak egin, atzerapenak ordaindu edo prestazio baten ohiko ordainketak egiteko asmoz.
- Gizarte Segurantzak zuk emandako bankuko kontuaren bidez egingo ditu soilik ordainketak edo txeke bidez, horretarako aurreikusitako kasuetan.
- Horrelako deirik jasoz gero, gure Entitateari jakinarazi diezaiokezu Kontsulten Postontziaren bidez, zure telefono-datuak, egoeraren deskribapena eta harremanetarako datuak emanez.
- GARRANTZITSUA: Prestazioei buruzko kudeaketaren bat izapidetzen ari bazara, baliteke zurekin harremanetan jarri behar izatea zure prestazioa bidaltzean edo kudeatzean izan daitezkeen gorabeherak zuzentzeko. Horrelakoetan, funtzionarioa identifikatu egingo da eta zuk egindako jakinarazpenari buruzko datu zehatzak eman ahal izango dizkizu, noiz bidali den kasu, datuak eskaera ofizial eta legezkoa denaren berme gisa.
Eskura dauden ekintzak -
2. Prestazio bat edo onartutako prestazio baten aldaketa eskatu behar badut, nola egin dezaket eskaera?
Kategoria: COVID-19aren egoera bereziari buruzko galderak > Gaia: Pentsioak- Ziurtagiri digitala edo cl@ve baduzu, erabili egoitza elektronikoaren zerbitzua eta sinatu zure eskaera elektronikoki.
- Ziurtagiri elektronikorik edo cl@ve-rik ez baduzu, Eskaera eta Gizarte Segurantzako izapideak plataforma erabil dezakezu.
- Azken kasu horretan, une horretan bertan hartutako argazki bat sartzeko eskatuko dizugu; argazkian zure aurpegia eta nortasun-agiria ikusi beharko da, eta eskaera pantailan sinatu ahal izango duzu.
Eskura dauden ekintzak -
3. Eska al dezaket nire pentsio edo prestaziorako kontu-zenbakia aldatzea kanalaren bidez ziurtagiri digitalik gabe?
Kategoria: COVID-19aren egoera bereziari buruzko galderak > Gaia: Pentsioak- Zure prestazioa kobratzeko kontua zuzenean alda dezakezu Gizarte Segurantzarekin lankidetzan diharduen finantza-erakundean. Horretarako, finantza-erakundeari baimena eman behar diozu kudeaketa hori egiteko, eta haiek arduratuko dira aldaketa Gizarte Segurantzako Institutu Nazionalean zuzenean kudeatzeaz. SMS bat edo mezu elektroniko bat jasoko duzu kontu-aldaketa berresteko.
- Identifikazio elektronikorako baliabiderik ez baduzu, prestazioa kobratzeko kontuaren aldaketaren berri eman dezakezu zerbitzu honetan: Aldatu pentsioa kobratzeko banku-datuak | Eskaera eta Gizarte Segurantzako izapideak.
Eskura dauden ekintzak -
4. Langile autonomoa naiz eta nire erretiroaren % 100 kobratzen dut nire kargura langileak izateagatik. Baina, langile horiek orain ABEEE batean badaude, egoera horrek nire erretiro aktiboari eragingo al dio?
Kategoria: COVID-19aren egoera bereziari buruzko galderak > Gaia: Pentsioak- Beren enpresaren jarduerari eutsi eta bertan pertsonalki lanean jarraitzen duten langile autonomoek erretiro-pentsioaren % 100 jaso ahal izango dute, nahiz eta kontratatuak dituzten besteren konturako langile guztiek lan-harremana murriztu edo eten duten ABEEE batengatik (edo TRLETeko 45. artikuluan jasotako beste edozein arrazoirengatik), autonomoaren kotizatzeko betebeharrak bere horretan irauten badu.
- Irizpide bera aplikatuko da enpresaburu autonomoa kotizaziotik salbuetsita badago, COVID-19 delakoaren eragin ekonomiko eta sozialari aurre egiteko premiazko neurri bereziei buruzko martxoaren 17ko 8/2020 Errege Lege Dekretuaren 24. artikuluaren arabera.
Eskura dauden ekintzak
-