Cuestións sobre situación especial COVID-19
Tema: Incapacidade temporal: información para traballadores
-
Incapacidade temporal: información para traballadores
-
3. Se estou en situación de incapacidade temporal por pagamento directo, debo seguir presentando os partes de confirmación ante o INSS para recibir o pagamento da miña prestación?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadores- Se o Servizo Público de Saúde emitiu o correspondente parte de confirmación ou, se é o caso, parte de alta, o INSS procederá ao pagamento da prestación de incapacidade temporal de forma automática sen necesidade de presentar os partes de confirmación e/ou alta.
- O período que cubran os citados partes de confirmación e/ou alta será pagado coa nómina mensual centralizada, como viña sendo habitual antes da situación extraordinaria de medidas de contención do COVID-19.
- Non obstante, o Instituto Nacional da Seguridade Social só poderá emitir o pagamento se houbo unha emisión previa dos partes de confirmación e/ou alta correspondentes.
- Se non recibe o pagamento, haberá de contactar co Servizo Público de Saúde (SPS) para consultar se se emitiu o parte de confirmación e/ou alta e resolver, no seu caso a incidencia na súa emisión, xa que o SPS é o órgano competente para a emisión dos partes de confirmación e/ou alta.
Accións dispoñibles -
4. A que entidade corresponde o pagamento da incapacidade temporal nestes supostos?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadores- O salario íntegro do día da baixa estará a cargo do empresario, con independencia de que houbese ou non, prestación laboral efectiva o día da baixa médica.
- A partir do día seguinte, a incapacidade temporal estará a cargo da entidade que protexa a continxencia profesional dos traballadores da empresa.
Accións dispoñibles -
5. Quen será a encargada de prestar a asistencia sanitaria e realizar o control de partes nestes supostos?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadoresA asistencia sanitaria e o control de partes realizarase polo Servizo Público de Saúde.
Accións dispoñibles -
7. Se me encontro en situación de baixa médica, podo ser incluído nun ERTE? En que afectará á miña prestación?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadores- Se se encontra percibindo a prestación de incapacidade temporal e o inclúen nun procedemento de regulación de emprego de suspensión ou redución de xornada por un ERTE, non lle afectarán as súas medidas ata que presente a alta médica.
- Seguirá percibindo a prestación de incapacidade temporal, que continuará sendo aboada pola súa empresa en réxime de pagamento delegado.
Accións dispoñibles -
8. Se estou incluído nun ERTE con suspensión da relación laboral e nesa situación se produce a miña baixa médica, quen me pagará a prestación?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadoresA prestación por incapacidade temporal será aboada polo Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE), por delegación do Instituto Nacional da Seguridade Social (INSS) ou polo Instituto Social da Mariña se é traballador do mar. A súa contía será igual á prestación por desemprego, co consumo correspondente de días de prestación.
No caso no que a IT estea protexida por unha MCSS ou empresa colaboradora, o SEPE suspende a prestación por desemprego e a prestación de IT abóase en pagamento directo pola MCSS ou empresa colaboradora.
Accións dispoñibles -
10. Se estou a percibir o pagamento da incapacidade temporal a través de pagamento delegado pola miña empresa e a miña baixa alcanza os 365 días de duración, como me afecta a situación excepcional ocasionada polo COVID-19?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadores- O INSS non emitirá resolucións de alta transcorridos os 365 días de duración da situación de incapacidade temporal ata que finalice o estado de alarma.
- Tamén se suspende temporalmente a emisión de resolucións de prórroga de incapacidade temporal, polo que a empresa seguirá aboando a prestación na modalidade de pagamento delegado ata que o INSS se pronuncie respecto do estado incapacitante deste traballador, unha vez finalice o estado de alarma.
- Polo tanto, non será necesario ningún trámite por parte do traballador para seguir percibindo a prestación de incapacidade temporal xa que a empresa deberá continuar pagándoo en pagamento delegado como ata antes de alcanzar os 365 días de duración. Tampouco será necesario para percibir a prestación solicitar os partes de confirmación, xa que os Servizos Públicos de Saúde, unha vez superado o período de 365 días de duración, xa non deben emitilos.
Accións dispoñibles -
9. Se estou incluído nun ERTE a xornada parcial e nesa situación se produce a miña baixa médica, quen me pagará a prestación?
Categoría: Subsidios e outras prestacións > Tema: Incapacidade temporal: información para traballadores- A empresa aboará en pagamento delegado a prestación por incapacidade temporal da parte correspondente á xornada de traballo a tempo parcial e o Servizo Público de Emprego Estatal (SEPE) aboará a parte correspondente ao desemprego, de forma análoga ao que acontece en supostos de pluriemprego.
- A contía que aboará o SEPE será igual á da prestación por desemprego, co consumo dos días de prestación que correspondan.
Accións dispoñibles
-