Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Cotització i recaptació

Tema:

  • Cotització i recaptació

    • Com sol·licitar la revaloració de les bases de cotització-RETA?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      Segons establix l'Orde TAS/192/2002, disposició dècima, els treballadors autònoms poden sol·licitar la revaloració automàtica de la seua base de cotització. Pot efectuar este tràmit mitjançant el servici canvi de base de cotització-autònoms. Com que es tracta de dades de caràcter personal protegides per la Llei Orgànica de Protecció de Dades, per a poder utilitzar este servici cal disposar d'un certificat digital Classe 2 CA de la FNMT-RCM que garantisca la seguretat d'estes dades. A la Seu Electrònica d'esta mateixa pàgina també disposa d'informació sobre com obtindre este certificat.

      Accions disponibles
    • Com obtindre informació sobre documents de cotització d'empreses?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      Els documents de cotització i les instruccions corresponents per a l'emplenament es troben en aquesta web. En les distintes Administracions de la Seguretat Social, s'hi troben a disposició dels ciutadans.

      Així mateix, quant a la confecció dels butlletins de cotització models TC - 1 i TC -2, el sol·licitant pot acudir a l'Administració de la Tresoreria General de la Seguretat Social més propera al seu domicili, per a que se'ls elaboren a través del programa CALCOTIZ si la seua empresa fa comptes de menys de 10 treballadors. També té la possibilitat, independentment del nombre de treballadors, de transmetre'n la relació nominal a través del RED i efectuar el pagament de quotes mitjançant el sistema de càrrec en compte o pagament electrònic, sense necessitat de confeccionar un TC -1

      Accions disponibles
    • Com efectuar una domiciliació de pagaments a través de la Seu Electrònica?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      Pot efectuar la domiciliació per a l'ingrés de quotes a la Seguretat Social a l'Entitat Financera que trie. Mitjançant este servici, també pot sol·licitar el canvi del compte bancari i la cessació en esta modalitat de pagament. Per a això cal disposar d'un certificat digital i podrà fer este tràmit accedint a les seues dades personals a través d'Internet, mitjançant el servici Domiciliació en compte de la Seu Electrònica. Si no disposa d'un certificat digital, en esta mateixa secció trobarà informació sobre com obtindre'l.

      Accions disponibles
    • Com rectificar errors en l'Informe de bases de cotització?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      Si observa alguna incidència o error en la informació subministrada en l'informe de bases de cotització:

      Accions disponibles
    • Com saber si la meua empresa cotitza?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      L'empresa està obligada a exposar, en un lloc destacat del centre de treball, a disposició dels treballadors, dins el mes següent al qual corresponga l'ingrés de les quotes, l'exemplar del document de cotització o una còpia autoritzada, i el seu incompliment constituirà una infracció en matèria de Seguretat Social, sancionable econòmicament.

      Si no es du a terme, els treballadors podran acudir davant de la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a fer la denúncia del fet corresponent.
      Respecte de les sol·licituds d'informació sobre el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social per part de les empreses que es puguen rebre a les Unitats de la Tresoreria General de la Seguretat Social, únicament es podran atendre si el sol·licitant és l'empresari mateix o una persona que acredite prou poder per a fer la sol·licitud esmentada, ja que es tracta d'informació de caràcter personal protegida amb la confidencialitat exigida en la normativa. Només els representants legals dels treballadors de l'empresa (delegats de personal i comités d'empresa) estaran capacitats per a sol·licitar esta informació.

      Pel que fa als treballadors, tindran dret a sol·licitar de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) un informe de les seues bases de cotització.
      La sol·licitud es pot fer a través de la Seu Electrònica mitjançant les vies següents:

      • Servici "Informe de bases de cotització" via SMS. Omplint el formulari previst a este efecte, cal que les dades d'autenticació coincidisquen exactament amb les registrades en la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Rebrà un codi per la mateixa via i podrà obtindre, imprimir i/o consultar les bases de cotització corresponents als períodes de liquidació en què ha figurat d'alta, en un exercici determinat, en els diferents règims que formen el Sistema de la Seguretat Social.
      • Servici "Informe de bases de cotització" sense certificat digital. S'enviarà l'informe esmentat al domicili que figure a la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Si ha canviat de domicili, ho ha de notificar abans a l'Administració de la Seguretat Social més propera, i si disposa de certificat digital, ho podrà fer a través del servici de sol·licitud de canvi de domicili.
      • Si disposa de certificat digital, també el pot obtindre directament des del seu ordinador. Si no en té, la pàgina esmentada oferix informació sobre com obtindre'l.
      Accions disponibles
    • Com obtindre un certificat o informe d'estar al corrent?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      Les empreses usuàries del Sistema RED el poden obtindre a través d'este sistema. També el poden sol·licitar a la Seu Electrònica de la Seguretat Social o en qualsevol Administració de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

      Qualsevol persona física que tinga assignat un número d'afiliació (NAF), si té un certificat digital, pot sol·licitar un Certificat d'estar al corrent de les obligacions de la Seguretat Social, a través de la Seu Electrònica, des de les rutes detallades a continuació:

      Si es una persona jurídica que té assignat un número de codi de compte de cotització (CCC), hi ha d'accedir a través de les següents rutes situades a "Empreses":

      Si no té un certificat digital, pot sol·licitar un Informe d'estar al corrent de les obligacions de la Seguretat Social a través de les rutes següents:

      Accions disponibles
    • Com obtindre informació de cobraments?
      Categoria: Cotització i recaptació > Tema:

      Si vosté és afiliat al Règim Especial d'Autònoms, Agrari Compte d'altri, Empleats de la Llar-discontinus, Mar-Compte propi i Conveni Especial ,i desitja obtindre informació personal sobre els cobraments dels últims exercicis i les seues bases, visite el servici Informe sobre bases i quotes de la Seu Electrònica i seguisca el procediment que s'indica en esta opció.

      Accions disponibles
      • Ajornaments de pagament

        • Com sol·licitar un ajornament de pagament?
          Categoria: Ajornaments de pagament > Tema:

          Per al pagament d'un deute amb la Seguretat Social, pot sol·licitar un ajornament que se li concedirà sempre que es reunisquen una sèrie de condicions. Per a sol·licitar-lo, hi ha un model de sol·licitud que li entregaran a qualsevol de les Administracions de la Tresoreria General de la Seguretat Social on, a més, l'informaran i li resoldran tots els dubtes que tinga sobre això. La forma més senzilla és dirigir-se a l'Administració on s'ha contret el deute i gestionar-hi l'ajornament. El termini màxim per a l'amortització del deute és de cinc anys, però dependrà de l'import del deute i de les circumstàncies existents que se'n concedisca el màxim o un d'inferior. La concessió d'este donarà lloc a la meritació d'interessos, d'acord amb l'interés legal del diner.

          Si disposa d'un certificat digital, pot fer la sol·licitud a través del tràmit Ajornament per al pagament de deutes a la Seguretat Social al Registre Electrònic de Sol·licituds de la Seu Electrònica de la Seguretat Social.

          Accions disponibles
        • Quins document reconeix l'Administració com fiables per a fonamentar la petició de sol·licitud d'aplaçaments?
          Categoria: Ajornaments de pagament > Tema:

          No existix un llistat de documents. L'Administració pot sol·licitar documentació econòmica del sol·licitant depenent de la complexitat de l'expedient, de l'import del deute, de la naturalesa del subjecte responsable,IEtc. 

          Accions disponibles
        • La sol·licitud d'ajornament de deute es pot presentar quan el subjecte preveja que la seua situació economicofinancera li va a impedir efectuar l'ingrés dels seus deutes en els terminis i termes que establisca la llei?
          Categoria: Ajornaments de pagament > Tema:

          Pot sol·licitar l'ajornament dels deutes que estiguen en termini reglamentari de d'ingrés. El que no pot sol·licitar és l'ajornament de quotes futures quan el seu termini reglamentari d'ingrés no haja arribat encara.

          Accions disponibles
          • Recaptació per via executiva

            • Es pot embargar un salari per deute amb la Seguretat Social?
              Categoria: Recaptació per via executiva > Tema:

              El salari mínim interprofessional és inembargable. No obstant això, els salaris, sous, jornals, retribucions o pensions que siguen superiors al salari mínim interprofessional s'embargaran d'acord amb l'escala següent:

              • Per a la primera quantia addicional fins la que suposa l'import del doble del salari mínim interprofessional, el 30%.
              • Per a la quantia addicional fins a l'import equivalent a un tercer salari mínim interprofessional, el 50%.
              • Per a la quantia addicional fins a l'import equivalent a un quart salari mínim interprofessional, el 60%.
              • Per a la quantia addicional fins a l'import equivalent a un cinqué salari mínim interprofessional, el 75%.
              • Per a qualsevol quantitat que excedisca a l'anterior quantia, el 90%.
              Accions disponibles
            • Com es pot participar en les subhastes de la Seguretat Social?
              Categoria: Recaptació per via executiva > Tema:

              Les subhastes de béns embargats que realitza la Tresoreria General de la Seguretat Social es poden consultar en l'aplicació Subhastes d'esta mateixa pàgina Web.

              Accions disponibles
              • Recàrrecs de Mora

                • Quins són els recàrrecs per ingressos fora de termini?
                  Categoria: Recàrrecs de Mora > Tema:

                  La falta de presentació dels documents de cotització, així com del pagament del deute fora de termini reglamentari d'ingrés, determinarà l'aplicació del recàrrec i la meritació dels interessos de demora en els termes fixats en la Llei General de la Seguretat Social. Este recàrrec i els interessos de demora quan siguen exigibles, s'ingressaran conjuntament amb els deutes sobre els quals recaiguen.

                  Quan l'ingrés fora del termini reglamentari siga imputable a un error de l'Administració, sense que actue en qualitat d'empresari, no s'aplicarà cap recàrrec ni meritarà interessos.

                  Segons el que establixen l’article 30 de la Llei General de Seguretat Social i l’article 10 del Reglament General de Recaptació de la Seguretat Social, aprovat pel Reial Decret 1415/2004, d'11 de juny, els recàrrecs a aplicar per falta d'ingrés en termini reglamentari dels diferents recursos són els següents:

                  Recàrrecs sobre quotes

                  Quan els subjectes responsables del pagament hagen complert dins de termini les obligacions establertes als apartats 1 i 2 de l’article 29 de la Llei General de la Seguretat Social:

                  • Recàrrec del 10% del deute, si s'abonaren les quotes degudes dins del primer mes natural següent al del venciment del termini per al seu ingrés.
                  • Recàrrec del 20% del deute, si s'abonaren les quotes degudes a partir del segon mes natural següent al del venciment del termini per al seu ingrés.

                  Quan els subjectes responsables del pagament no hagen complert dins de termini les obligacions establertes als apartats 1 i 2 de l’article 29:

                  • Recàrrec del 20% del deute, si s'abonen les quotes degudes abans de l'acabament del termini d'ingrés establit en la reclamació de deute o acta de liquidació.
                  •  Recàrrec del 35% del deute, si s'abonaren les quotes degudes a partir de l'acabament del termini d'ingrés esmentat.

                  Recàrrecs sobre recursos diferents de quotes

                  Els deutes amb la Seguretat Social que tinguen caràcter d'ingressos de dret públic i l'objecte dels quals estiga constituït per recursos diferents de quotes, quan no s'abonen dins el termini reglamentari que tinguen establert, s'incrementaran amb el recàrrec del 20%.

                  Accions disponibles
                • Es pot sol·licitar una condonació de Recàrrec de Mora a la Seguretat Social?
                  Categoria: Recàrrecs de Mora > Tema:

                  La possibilitat que l'Administració de la Seguretat Social aplique la condonació de recàrrecs ha quedat eliminada pel Reial Decret 1415/2004, d'11 de juny, que no va reproduir l'apartat 3r de |l’art. 59 de l'anterior Reglament de Recaptació aprovat pel Reial Decret 1637/1995 en esta matèria.

                  Accions disponibles
                  • Devolució d'Ingressos Indeguts

                    • Devolució d'ingressos indeguts
                      Categoria: Devolució d'Ingressos Indeguts > Tema:

                      Els responsables o obligats a cotitzar o al pagament d'altres deutes amb la Seguretat Social tenen dret a la devolució total o parcial de l'import dels ingressos efectuats per error.

                      Si disposa d'un certificat digital, pot presentar la sol·licitud a través del tràmit Devolució d'Ingressos Indeguts Règim General i Assimilats, situat a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, o dirigint-se a l'Administració de la Tresoreria General de la Seguretat Social corresponent al domicili de l'obligat al pagament. En cas que este tinga autoritzada la gestió centralitzada en una Administració, esta serà la competent.

                      El formulari de sol·licitud de devolució es troba a la seua disposició en esta pàgina web, en la ruta d'accés següent:

                      Empresaris/Treballadors > Cotització/Recaptació > Àrea informativa > Recaptació de quotes > Devolució d'ingressos indeguts

                      Accions disponibles
Complementary Content
${loading}