Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valori aquesta pàgina
Valori aquest contingut

Accessibilitat

Declaració d’Accessibilitat

El Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions – Secretaria d’Estat de la Seguretat Social i Pensions s’ha compromès a fer accessible el seu lloc web, de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018, de 7 de setembre, sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils del sector públic, publicat al Butlletí Oficial de l’Estat en data 19 de setembre de 2018. Aquest Reial Decret trasllada la Directiva (UE) 2016/2102 del Parlament Europeu i del Consell.
La Directiva Europea es basa en la norma EN 301 549 “Requisits d’accessibilitat de productes i serveis TIC” i aquesta, al seu torn, és una adaptació de les Pautes d’Accessibilitat per al Contingut Web (WCAG 2.1) del W3C.

Aquesta declaració d’accessibilitat s’aplica al lloc web https://www.seg-social.es.

Situació de compliment

Aquest lloc web és parcialment conforme amb el Reial Decret 1112/2018. A continuació, s’indiquen els aspectes no conformes.

Contingut no accessible

El contingut que es recull a continuació no és accessible pels motius següents:

  1. Falta de conformitat amb el Reial Decret 1112/2018.  
    • Marcatge incorrecte d’imatges decoratives [requisit número 9.1.1.1 Contingut no textual d’UNE EN 301549:2019].
    • Hi ha errors puntuals en l’ús d’algunes etiquetes de marcatge semàntic, com la introducció incorrecta d’elements, el marcatge de paràgrafs, la falta d’estructura jeràrquica sense salts en encapçalaments, l’absència de descripció i estructuració en taules [requisit número 9.1.3.1 Informació i relacions d’UNE EN 301549:2019].
    • Problemes en esdeveniments dependents de Javascript i en certs elements de navegació no accessibles a través de teclat o lector de pantalla [requisit número 9.2.1.1 Teclat d’UNE EN 301549:2019].
    • Descripció inadequada d’enllaços o amb una funcionalitat no definida [requisit número 9.2.4.4 Propòsit dels enllaços d’UNE EN 301549:2019].
    • Errors de processament HTML i CSS [requisit número 9.4.1.1 Processament d’UNE EN 301549:2019].
    • Es pot produir algun error puntual amb l’Ordre del Focus [requisit número 9.2.4.3 Ordre del Focus d’UNE EN 301549:2019].
    • Algun canvi d’idioma puntual no té un marcatge adequat [requisit número 9.3.1.2 Idioma de les parts d’UNE EN 301549:2019].
    • Focus del teclat no visible [requisit número 9.2.4.7 Focus visible  d’UNE EN 301549:2019].
    • Identificació d’elements només mitjançant el color o per alguna característica sensorial [requisit número 9.1.4.1 Ús de color i 9.1.3.3 Característiques sensorials d’UNE EN 301549:2019].
    • Contrast de color insuficient en títols de seccions [requisit número 9.1.4.3 Contrast d’UNE EN 301549:2019].
    • Ordre incorrecte del focus del teclat als menús principals en la versió mòbil o en gràfics d’interacció [requisit número 9.2.4.3 Ordre del focus d’UNE EN 301549:2019].
    • Ús de mesures absolutes en fonts [requisit número 9.1.4.4 Canvi de mida del text d’UNE EN 301549:2019].
    • Ús incorrecte de rols i estats WAI-ARIA en components com els panells de pestanyes, arbres de navegació, acordions, etc. [requisit número 9.4.1.2 Nom, funció, valor d’UNE EN 301549:2019].
  2. Càrrega desproporcionada: No resulta aplicable
  3. El contingut que no entra dins de la legislació aplicable.
    Podrien existir arxius ofimàtics en PDF o altres formats publicats abans del 20 de setembre de 2018 que compleixin parcialment els requisits d’accessibilitat.

Preparació d’aquesta declaració d’accessibilitat

Aquesta declaració es va preparar el 9 de març de 2021

El mètode emprat per preparar la declaració ha estat una autoavaluació duta a terme pel mateix organisme.

Última revisió de la declaració: 5 de novembre de 2020.

Observacions i dades de contacte

Podeu fer comunicacions sobre requisits d’accessibilitat (article 10.2.a) del RD 1112/2018), com per exemple:

  • informar sobre qualsevol possible incompliment per part d’aquest lloc web
  • transmetre altres dificultats d’accés al contingut
  • formular qualsevol altra consulta o suggeriment de millora relatiu a l’accessibilitat del lloc web

A la Sol·licitud d’informació accessible, s’ha de concretar, amb tota claredat, els fets, raons i petició que permetin constatar que es tracta d’una sol·licitud raonable i legítima.

Es podrà presentar a través del correu electrònic següent:

accesibilidad.giss-sscc.accesibilidad-portal@seg-social.es

També es pot utilitzar el formulari de suggeriments i queixes.

Les comunicacions, queixes i sol·licituds d’informació accessible a través d’aquest formulari seran rebudes i tractades per la Gerència d’Informàtica de la Seguretat Social.

Procediment d’aplicació

El procediment de reclamació recollit a l’article 13 del Reial Decret 1112/2018 entrarà en vigor el 20 de setembre de 2020.

Si una vegada realitzada una sol·licitud d’informació accessible o queixa, aquesta hagués estat desestimada, no s’estigués d’acord amb la decisió adoptada, o la resposta no complís els requisits previstos a l’article 12.5, la persona interessada podrà iniciar una reclamació. Igualment es podrà iniciar una reclamació en el cas que hi hagi transcorregut el termini de vint dies hàbils sense haver obtingut resposta.

La reclamació pot ser presentada al marc recollit per la Llei 39/ 2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Contingut opcional

El lloc web està dissenyat per a la seva visualització responsiva, amb la qual cosa es visualitza de manera òptima als dispositius tauleta i mòbils.

Les revisions d’accessibilitat realitzades fins a la data de definició de l’actual declaració estan basades en els criteris WCAG 2.1. S’estableix com a objectiu assolir el compliment de tots els requisits de nivell A i AA, juntament amb certs requisits de nivell AAA considerats rellevants per a la millora de l’experiència d’ús del portal per part del ciutadà.

Complementary Content
${loading}