Contenido principal
El sistema RED
El sistema RED és un servei que ofereix la TGSS a empreses, agrupacions d'empreses i professionals per facilitar l'intercanvi d'informació i documents entre la TGSS i els usuaris a través d'Internet.
Mitjançant aquest procediment, els usuaris poden entrar en contracte directe amb la TGSS i tenir accés a les dades d'empresa i de treballadors, i trametre-li, per via telemàtica, els documents de cotització i afiliació i els comunicats de baixa mèdica, sense que calgui desplaçar-se físicament a les oficines, sense límit horari i sense haver d'utilitzar paper.
Els àmbits d'actuació són els següents:
- Afiliació: altes, baixes i variacions de dades dels treballadors, i també consultes i petició d'informes sobre treballadors i empreses.
- Cotització: presentació de documents (relació nominal de treballadors), tramitació de saldos creditors, i ingrés de les quotes mitjançant la domiciliació en compte o el pagament electrònic.
- Tramitació dels comunicats d'alta i baixa mèdica d'Accidents de treball i malalties professionals, i també els comunicats de confirmació, a l'Institut Nacional de Seguretat.
El sistema ofereix informació general i particular per a la incorporació en el sistema RED, i també suport i formació teoricopràctica.
Es posa a disposició dels usuaris un sistema d’atenció i gestió telefònica mitjançant un únic número de telèfon a escala nacional, amb horari d’atenció de les 9 a les 19 hores, i també la possibilitat de la tramesa electrònica de documents les 24 hores del dia, tots els dies de l'any i la connexió en línia a la base de dades de la Seguretat Social, en horari de 8 a 20 hores, en dies feiners.
RED Directe és un servei que ofereix la Tresoreria General de la Seguretat Social a petites empreses amb 15 o menys treballadors, a través d'Internet, a la pàgina web de la Seguretat Social.
- La finalitat que es pretén amb el Sistema RED Directe és similar a la del Sistema RED normal: eliminar la gestió administrativa en paper, aconseguint facilitar i agilitzar la relació de les empreses amb la TGSS, sense haver de desplaçar-se a les oficines i administracions d'aquest organisme. RED Directe té, a més a més, un altre avantatge: la presentació dels documents de cotització s'efectua fent servir per al seu emplenament, les dades d'afiliació de les quals la TGSS ja disposa, amb la qual cosa s'eviten errors i es manté una revisió i control permanents d'aquests.
S'accedeix al Sistema RED Directe de manera diferent segons el certificat digital amb què es treballarà:
- Amb Certificat Silcon, s'accedeix a RED Directe a través de la pàgina web www.seg-social.es, des de la icona "Sistema RED en línia" a "Accessos d'interès".
- Amb DNI electrònic, s'accedeix a RED Directe a través de l'adreça següent:
https://w2.seg-social.es/fs/indexframes7w.html
La TGSS i l'usuari es comuniquen en aquest sistema a través de missatges que li envien a una bústia personal a la que l'usuari es connecta directament a través d'Internet.
A través del Sistema RED Directe es poden utilitzar les mateixes funcionalitat que amb el Sistema RED ordinari, en matèria d'afiliació i cotització, però sempre de manera directa o en línia. A més a més, es permet la tramesa dels comunicats de baixes mèdiques, altes i confirmació, derivades de contingències comunes i de contingències professionals, tant si aquestes contingències les tenen cobertes amb l'INSS o amb una mútua.
Per tant, els comunicats enviats mitjançant RED Directe, i validats i acceptats per l'INSS, dispensaran les empreses del tràmit de presentació amb paper d'aquest document a qualsevol CAISS (Centre d'Atenció i Informació de la Seguretat Social) o direcció provincial de l'INSS.