Aviso Cookies

Este sitio web utiliza cookies para que vostede teña unha mellor experiencia de usuario. As cookies non se utilizan para recoller información de carácter persoal. Para máis información consulte a nosa política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Traballadores desprazados

Traballadores desprazados

Como norma xeral, os traballadores desprazados están sometidos á lexislación de Seguridade Social do país en cuxo territorio  estean a exercer a súa actividade laboral.  Agora ben, se se trata dun traslado temporal poden manter a lexislación española de Seguridade Social nos termos e requisitos que se indican a continuación:

Aplícase aos traballadores de calquera nacionalidade.

Desprazamento Inicial

Os traballadores por conta allea que exercen a súa actividade nunha empresa española que os despraza aos Estados Unidos para realizar a súa actividade alí temporalmente han solicitar ante a Dirección Provincial da Tesourería Xeral da Seguridade Social ou administracións dela a expedición do correspondente certificado de desprazamento.

Os traballadores por conta propia non poden acollerse ao disposto neste apartado para que nos seus desprazamentos aos Estados Unidos superiores a 90 días poidan manter a lexislación española de Seguridade Social. Así e todo, poden realizar a súa solicitude de acordo co establecido no apartado "Outras excepcións".

Formulario que hai que tramitar

A empresa efectuará a súa solicitude mediante o modelo TA.300   "Solicitude de información sobre a lexislación de Seguridade Social aplicable" e acompañará o formulario E/USA-1  "Certificación relativa á lexislación aplicable" cuberto en triplicado exemplar.

O formulario expedido pola Dirección Provincial ou Administración correspondente certifica que o traballador continúa sometido á lexislación española de Seguridade Social durante o seu desprazamento nese país e, en consecuencia, está exento de cotizar á Seguridade Social estadounidense.

Para os desprazamentos dos artistas do Réxime Xeral ou Autónomos en xira polos Estados Unidos, cuxo período de actividade nese país non supere os noventa días, expedirase o formulario E/USA-1 A, exclusivo para persoas que realicen esta actividade por un período inferior ao citado.

Período que hai que autorizar

O prazo máximo de duración do desprazamento é de cinco anos.

Prórroga ordinaria

Se os traballadores por conta allea deben prolongar a súa estancia nese país máis alá dos cinco anos inicialmente previstos, o empresario deberá solicitar con suficiente antelación á finalización do período autorizado, a prórroga do mantemento da lexislación española de Seguridade Social ante a Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral da Seguridade Social.

Formulario que hai que tramitar

A solicitude de prórroga deberá efectuarse no modelo TA.300   "Solicitude de información sobre a lexislación de Seguridade Social aplicable e achegarase o formulario E/USA.1". Certificado de lexislación aplicable.

A Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral da Seguridade Social, logo de acordo entre o empregador e traballador, expedirá o formulario E/USA.1 sen o consentimento da Seguridade Social americana.

Período que se autoriza.

O prazo máximo da prórroga é de dous anos.

Outros Desprazamentos


Direccións Provinciais ou Administracións da Tesouraría Xeral da Seguridade Social.

Serán os órganos competentes para autorizar os desprazamentos relativos a:

  • Persoal itinerante das empresas de transporte aéreo con sede en España que exerce a actividade nos dous países.
  • Tripulación de buques con bandeira española.

A autorización expedirase a través do modelo E/USA-1 , "Certificación relativa á lexislación aplicable". A empresa, xunto a este formulario cuberto en triplicado exemplar, acompañará a solicitude |TA -300.

Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED.

Para os desprazamentos de:

  • Españois que exercen a súa actividade nas Misións Diplomáticas ou Oficinas consulares de España nos Estados Unidos ou noutros Organismos dependentes do Goberno español.

A Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral expedirá, a petición do Organismo Público de envío, o formulario E/USA-1

Outras excepcións

A tramitación das solicitudes doutras excepcións é levada a cabo pola Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral da Seguridade Social.

A empresa ou traballador por conta propia efectuarán a súa solicitude mediante o modelo TA.300; "Solicitude de información sobre a lexislación de Seguridade Social aplicable".

Dada a conformidade por parte da Seguridade Social dos Estados Unidos, a Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral da Seguridade Social expedirá o formulario E/USA.1, que acredita que o traballador continúa sometido á Seguridade Social española durante o período que foi autorizado.

A tramitación das solicitudes relativas aos traballadores dos medios de comunicación realízase ante a Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral, que expedirá o formulario E/USA.1. O período máximo para estes desprazamentos é de nove anos.

Para os traballadores autónomos que exercen a súa actividade en ambos os dous países e que só están sometidos á lexislación española por ter residencia en España, será emitido pola Subdirección Xeral de Afiliación, Cotización e Xestión do Sistema RED da Tesouraría Xeral da Seguridade Social o formulario E/USA.1, durante os seus desprazamentos ao outro país sen límite de tempo pero sempre e cando non estean obrigados a ter residencia nos Estados Unidos.

Complementary Content
${loading}