Historial de notificacions: funció nova del servici "Consulta i firma de notificacions telemàtiques"
L'"Historial de notificacions" permet consultar les notificacions una vegada transcorregut el termini de deu dies naturals des de la posada a disposició a la Seu Electrònica de la Seguretat Social (SEDESS).
La Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) posa a disposició dels usuaris un apartat nou, "Historial de notificacions", dins el servici Consulta i firma de Notificacions Telemàtiques. En este apartat es mostren les notificacions que ja no estan disponibles a la SEDESS per a firmar-les perquè ha finalitzat el termini de deu dies naturals per a accedir al seu contingut. L'historial només permet buscar notificacions publicades a la SEDESS en els últims dos anys. Només es poden consultar els documents i el seu estat, però no firmar-los, per la qual cosa l'accés a les notificacions en este apartat no té cap efecte jurídic.
A qui va dirigit
Com que està integrat en el servici de "Consulta i firma de notificacions telemàtiques", l'"Historial de notificacions" pot ser utilitzat per dos tipus d'usuaris:
- Receptor principal: La persona, física o jurídica, a la qual va dirigida la notificació.
- Receptor secundari: El gestor o representant. Este pot ser, al seu torn, de dos classes:
- Autoritzat RED
- Apoderat
Funcionament de l'"Historial de Notificacions"
L'"Historial de Notificacions" oferix dos buscadors per a facilitar la consulta dels usuaris:
- Buscador simple: permet filtrar els documents per tipus de destinatari (Règim-CCC, NIF, NAF i CIE) i el seu número.
- Cerca avançada: permet fer consultes més delimitades, filtrant les notificacions segons la data de posada a disposició a la Seu Electrònica, l'estat de la notificació, el tipus de procediment, etc.
Ubicació del servici
El servici "Consulta i firma de notificacions telemàtiques", en el qual està integrat l'"Historial de notificacions", està disponible a la Seu Electrònica de la Seguretat Social, a la ruta: Inici > Notificacions telemàtiques > Consulta i firma de notificacions telemàtiques.
Per a accedir-hi cal disposar d'un certificat digital.