Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les cookies esmentades i l’acceptació de la nostra política de cookies. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal.

Valori aquesta pàgina
Valori aquest contingut

Importass. Informació completa i tràmits més senzills per als treballadors autònoms

Si inicies una activitat pel teu compte o ja ets treballador autònom, ara pots realitzar els teus tràmits de forma segura i senzilla des d’Importass. La Tresoreria General de la Seguretat Social integra al seu Portal tots els serveis amb un nou disseny més intuïtiu, utilitzant un llenguatge fàcil, acompanyant i guiant el treballador en tots els passos del procés.

Importass, és un espai digital adaptat a dispositius mòbils, accessible des del Web, la Seu electrònica (SEDESS) i l’app de la Seguretat Social, en què s’ofereix informació i serveis de tramitació. A més incorpora una àrea personal en la qual, independentment de la seva situació laboral actual, el ciutadà pot consultar les seves dades de forma personalitzada.

Després del seu llançament l’abril de 2021, s’han anat incorporant nous serveis de gran utilitat per als treballadors i, en general, per als ciutadans, sota la premissa de convertir l’usuari en el centre del seu disseny i, per tant, aconseguir que siguin accessibles, que s’entenguin, utilitzin i valorin.

Els treballadors autònoms han estat un col·lectiu al qual se li ha donat prioritat des de la posada en marxa d’Importass. Des del seu inici es va obrir al portal una pàgina específica en la qual es trobaven agrupats tots els tràmits disponibles a la Seu Electrònica per a aquests treballadors, així com la informació prèvia que pogués necessitar-se abans d’utilitzar qualsevol servei. També es trobava ja disponible una guia, en la que es dona resposta a les preguntes més freqüents d’aquest col·lectiu, que poden sorgir abans, durant i després de realitzar qualsevol gestió.

Ara es completa la informació disponible al Portal i s’adapten i redissenyen els serveis per tal de facilitar una gestió més segura, senzilla i intuïtiva, en convertir els processos en tràmits guiats que contenen totes les explicacions necessàries en cada pas.

Quines novetats puc trobar-me com a treballador autònom al portal?

Les principals novetats se centren al redisseny dels tràmits que utilitzes habitualment: alta, baixa, modificacions (de la base de cotització, cobertures, Mútua...). Els serveis s’han concebut de manera que no sigui necessari que coneguis prèviament la legislació ni els passos administratius relacionats.

Això implica que, a més d’acompanyar-te i guiar-te al llarg del procés, disposes d’explicacions durant l’emplenament de la informació sobre el que suposa cada una de les teves decisions, així com els teus drets i obligacions.
A més, s’han introduït millores que simplificaran i faran més senzilles les teves gestions:

  • Si no disposes de Número de Seguretat Social, l’obtindràs com a part del tràmit d’alta, evitant que hagis de realitzar un tràmit previ per a la seva obtenció.
  • Si no finalitzes el tràmit d’alta es generarà un esborrany que estarà disponible durant un termini de 10 dies perquè puguis recuperar-lo.
  • Pots programar la teva alta o baixa com a treballador autònom i cancel·lar-les en cas que no arribis a iniciar o finalitzar la teva activitat en la data informada.
  • Podràs consultar i descarregar en qualsevol moment, des de la secció “El teu arxiu de documents” de la teva Àrea Personal del Portal, tots els documents generats com a conseqüència dels tràmits realitzats.
  • Des de la teva Àrea Personal, a més d’accedir al detall de les dades de la teva alta actual en la Seguretat Social, podràs sol·licitar modificacions de la teva activitat econòmica, base de cotització, entitat asseguradora i cobertures, domicili d’activitat, o del compte bancari per a la domiciliació del pagament de les teves quotes.
  • Disposaràs d’un simulador en el qual podràs consultar la quota aproximada que hauràs de pagar abans de donar-te d’alta.

Com puc accedir al portal?

Pots accedir al portal des de la pàgina web de la Seguretat Social, des de la Seu Electrònica o des de l’APP de la Seguretat Social. En totes elles trobaràs un enllaç a Importass.

Què necessito per navegar per aquest portal?

Per a una millor experiència, et recomanem que utilitzis els navegadors Google Chrome, Windows Edge o Mozilla Firefox. No és recomanable l’ús d’Internet Explorer.

Per poder accedir a l’àrea personal, consultar informació i fer tràmits en línia és necessari que disposis d’algun mitjà d’identificació. Si has comunicat el teu número de telèfon mòbil a la Tresoreria, pots accedir-hi via SMS i també amb Cl@ve o el certificat electrònic.

Si no disposes de cap mètode d’identificació, consulta com et pots registrar a Cl@ve o envia una sol·licitud per comunicar el teu número de telèfon mòbil i poder accedir-hi via SMS.

Complementary Content
${loading}