Cuestións sobre situación especial COVID-19
Tema:
-
Restablecemento de prazos
-
1. Que supón a restablecemento do cómputo dos prazos dos procedementos administrativos que foron suspendidos na declaración do estado de alarma?
Categoría: Restablecemento de prazos > Tema:O Real Decreto 463/2020, do 14 de marzo, polo que se declara o estado de alarma, estableceu a suspensión do cómputo dos prazos administrativos a partir do día 15 de marzo. Agora o Real Decreto 537/2020, do 22 de maio, polo que se prorroga o estado de alarma establece que, con efectos dende o 1 de xuño de 2020, o cómputo destes prazos restablecerase, ou reiniciarase, se así se previñese nunha norma con rango de lei aprobada durante a vixencia do estado de alarma e as súas prórrogas (art. 9). Isto supón que os prazos administrativos suspendidos o día 15 de marzo continuarán computándose a partir do día 1 de xuño, ou se iniciarán novamente cando así o establecese unha norma con rango de lei aprobada durante este período.
Así mesmo, con efectos dende o 4 de xuño de 2020, alzarase a suspensión dos prazos de prescrición e caducidade de dereitos e accións no ámbito administrativo. (art. 10)
Accións dispoñibles -
2. Que prazos se ven afectados no ámbito da Tesourería Xeral da Seguridade Social por este restablecemento?
Categoría: Restablecemento de prazos > Tema:Os termos e prazos no ámbito dos procedementos de xestión da recadación, restablécense con data 1 de xuño, no ámbito administrativo e, dende o 4 de xuño, tamén na orde procesual con relevancia nos procedementos concursais nos que a TGSS é parte.
Restablécese, polo tanto, a emisión dos seguintes actos administrativos:
- Reclamacións de débeda
- Providencias de constrinximento
- Dilixencias de embargo
- Calquera outro trámite recadatorio, tanto en vía voluntaria coma executiva.
Así mesmo, restablécense ou inician todos os prazos relativos ás notificacións dos actos administrativos, tanto telemáticas coma postais.
Así mesmo, restablécese ou se inicia o cómputo dos prazos para efectuar alegacións, achegar documentación ou interpoñer recursos administrativos, así como xudiciais (estes a partir do día 4).
Accións dispoñibles -
3. É necesario solicitar o restablecemento dos prazos ou se aplica automaticamente?
Categoría: Restablecemento de prazos > Tema:Non é necesario presentar ningunha solicitude, xa que o restablecemento dos prazos se aplica automaticamente de acordo do Real Decreto 537/2020, do 22 de marzo.
Accións dispoñibles -
Información sobre atención presencial e telemática
-
1. Que podo facer se teño que realizar algunha xestión coa Seguridade Social?
Categoría: Información sobre atención presencial e telemática > Tema:A Seguridade Social pon á súa disposición as seguintes canles de atención en función do que precise:
INFORMACIÓN E CONSULTAS XENÉRICAS:
Se o que desexa é obter información ou formular unha consulta xenérica relativa a algunha das materias xestionadas pola Seguridade Social pode utilizar a nosa Caixa de Correo de Consultas, o asistente virtual ISSA ou ben a páxina Web da Seguridade Social, a APP Seguridade Social ou a App ISM se é traballador do Mar.
Tamén pode acudir ao noso Servicio de atención telefónica:
- Se se trata de consultas en materia de prestacións (Instituto Nacional da Seguridade Social -INSS-): 901 16 65 65 e 915 42 11 76 en horario ininterrompido de 9 a 20 h de luns a venres, non festivos. Información sobre ingreso mínimo vital no número 020.
- Se se trata de consultas sobre afiliación, cotización ou pagamento de débedas (Tesouraría Xeral da Seguridade Social -TXSS-): 901 50 20 50 e 91 541 02 91 en horario ininterrompido de 9:00 a 15:00 h de luns a venres, non festivos.
TRÁMITES E CONSULTAS PERSOAIS:
-
PRESTACIÓNS SEGURIDADE SOCIAL:
Para a presentación de Solicitudes e outros trámites sobre pensións e outras prestacións da Seguridade Social, ten á súa disposición os Servizos na Sede Electrónica da Seguridade Social ou na Túa Seguridade Social (precísase dispoñer de certificado electrónico ou Cl@ve permanente).
Para o resto de comunicacións dispón do Servizo de Presentación de escritos solicitudes e comunicacións no Rexistro Electrónico, ao que pode acceder mediante certificado electrónico ou usuario cl@ve.
Se non dispón de certificado ou usuario cl@ve, ten na Sede Electrónica varios servizos dispoñibles utilizando un número de móbil rexistrado na Seguridade Social, ou mediante achega de DNI e unha foto no momento, na Plataforma de servizos sen certificado.
Se vostede é traballador do Mar tamén pode acceder ao servizo de Presentación de escritos solicitudes e comunicacións sen necesidade de identificarse electronicamente, para a presentación de solicitudes, ou documentación ante o ISM, para as xestións relativas aos traballadores do mar.
-
AFILIACIÓN, COTIZACIÓN E RECADACIÓN E INFORMES:
Se dispón de certificado electrónico ou cl@ve, pode obter o seu informe de vida laboral ou bases de cotización, tramitar as súas propias altas ou baixas como autónomo ou as da súa empregada de fogar, consultas sobre pagamentos e débedas coa Seguridade Social ou sobre os datos persoais comunicados á Seguridade Social, accedendo ao Portal da Tesouraría Xeral da Seguridade Social- Import@ss.
Se carece destes medios de identificación, poderá acceder vía SMS, introducindo a clave que enviaremos ao teu teléfono móbil, se facilitou o seu número á Seguridade Social.
Se non dispón destes medios de identificación poderá enviar unha solicitude.
Tamén pode realizar estes e outros trámites a través da Sede electrónica da Seguridade Social cos mesmos medios de autenticación.
Se vostede é autorizado RED, pode utilizar a canle electrónica que lle ofrece o Acceso ao Sistema RED.
ATENCIÓN PRESENCIAL
A atención ao cidadán nas oficinas da Seguridade Social pode realizarse con cita previa.
Cita previa para prestacións e outras xestións: Con este servizo, pódese obter e xestionar unha cita previa para realizar trámites nas oficinas abertas para atención ao público do Instituto Nacional da Seguridade Social (INSS) ou do Instituto Social da Mariña (ISM).
OBTENCIÓN DE CERTIFICADOS ELECTRÓNICOS OU CL@VE
Para obter unha identificación electrónica que lle permita acceder a todos os servizos electrónicos da Seguridade Social pode acudir ás Oficinas de Rexistro de certificados electrónicos ou cl@ve. Atope a súa oficina máis próxima. Para rexistrarse de forma presencial pode solicitar unha cita e levar o seu documento de identidade. Darémolo de alta no sistema para que poida operar con Cl@ve (Móbil e Permanente) ou certificado electrónico da FNMT.
Accións dispoñibles -
2. Se non teño certificado dixital nin usuario clave, podería un familiar que si ten solicitar ou realizar algún trámite no Instituto Nacional da Seguridade Social ou no Instituto Social da Mariña, no meu nome?
Categoría: Información sobre atención presencial e telemática > Tema:Pode utilizar os nosos servizos electrónicos mediante a representación dun familiar ou achegado ou dun profesional que si dispoña de certificado dixital ou usuario Cl@ve. Para iso, xunto á solicitude, debe incluír o modelo normalizado de representación asinado que atopará na documentación adxunta do correspondente servizo electrónico.
Accións dispoñibles -
3. Como podo obter información sobre o meu Número de Seguridade Social (NUSS), ou no caso de non dispoñer del, para acceder aos servizos electrónicos que o requiren?
Categoría: Información sobre atención presencial e telemática > Tema:Se necesita coñecer o seu Número de Seguridade Social (NUSS) acceda ao servizo "Duplicado de documento de afiliación". Este servizo infórmalle, se é o caso, se non dispón del.
Os servizos electrónicos da Seguridade Social que permiten o acceso con autenticación vía SMS, fundamentalmente para a obtención de informes, requirían ata agora a introdución da información relativa ao Número de Seguridade Social. Co fin de facilitar ao usuario o uso dos servizos electrónicos eliminouse o requisito de informar este dato, manténdose a verificación da identidade con información sinxela, DNI ou NIE e data de nacemento, ademais da introdución dun código enviado ao móbil que facilitase á Seguridade Social.Accións dispoñibles
-
-