Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Suggeriments i queixes

Els formularis de suggeriments i queixes tenen per objecte recollir les iniciatives presentades per a la millora de la qualitat, i també les manifestacions d’insatisfacció dels ciutadans amb els serveis prestats per l’Administració de la Seguretat Social.

Normativa

La normativa bàsica en la qual es regulen els formularis de queixes i suggeriments es recull al capítol IV del Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s’estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l’Administració General de l’Estat.

Localització

En aquesta pàgina es facilita als ciutadans el formulari electrònic per a la remissió dels suggeriments i queixes. Per utilitzar-lo, cal disposar d'un DNI Electrònic o un altre certificat digital (persona física/persona jurídica o entitat) reconegut inclòs en la llista de certificats admesos, complir la resta de requisits tècnics i tenir configurat el navegador per a l'ús de funcionalitats de signatura electrònica.

A més, en cas que aquest certificat no s’hagi obtingut en una oficina de la Seguretat Social, les dades identificatives del certificat digital (persona física/persona jurídica o entitat) han de coincidir amb les que figuren a la base de dades de la Seguretat Social.

A més, hi ha formularis de suggeriments i queixes a disposició dels ciutadans en totes les Oficines i Centres d’Atenció de la Seguretat Social oberts al públic, així com en els registres generals i auxiliars de recepció o sortida de documents dels Serveis Centrals, Direccions Provincials i altres unitats perifèriques dels Organismes i Entitats de la Seguretat Social. La seva existència estarà senyalitzada de manera visible i la seva situació serà accessible per fer-ne possible la localització i l’ús per part dels ciutadans. Igualment, al final d’aquesta pàgina es pot baixar el formulari esmentat per presentar a les instal·lacions indicades.

Formes de presentació

Els suggeriments i queixes es poden presentar mitjançant les vies següents:

  • Via telemàtica, a través del formulari electrònic disponible, utilitzant el DNI Electrònic o un altre certificat digital (persona física/persona jurídica o entitat) admès.
  • Via presencial, emplenant el formulari corresponent, el qual es pot trobar al final d’aquesta pàgina.
  • Via postal, on s’ha de fer constar el nom, els cognoms i el domicili, amb la finalitat de remetre-li la còpia corresponent i la contestació.

Contestació

Un cop rebut el formulari, la Unitat Responsable corresponent haurà d’informar el ciutadà en el termini de 20 dies hàbils. El transcurs d’aquest termini es podrà suspendre en cas que s’hagi de requerir a l’interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, formuli els aclariments necessaris per a la correcta tramitació del suggeriment o queixa.

Si un cop transcorregut el termini no se n’ha obtingut cap resposta, l’interessat es podrà adreçar a la Inspecció General de Serveis de l’Organisme on va presentar el suggeriment o queixa, a fi de conèixer els motius que han originat la manca de contestació i perquè aquesta Inspecció proposi, si escau, als òrgans competents l’adopció de les mesures oportunes.

Observacions

Les queixes formulades no tindran en cap cas la qualificació de recurs administratiu ni la seva interposició paralitzarà els terminis que estableix la normativa vigent.

La presentació d'una queixa no condiciona, de cap manera, l'exercici de les accions restants o drets que, de conformitat amb la normativa reguladora de cada procediment, puguin exercir els que hi figuren com a interessats.

En el formulari per lliurar presencialment inclòs al final d'aquesta pàgina es podran obtenir tantes còpies en blanc com es consideri oportú per emplenar-lo de manera manual o escriure les dades requerides i seguidament obtenir el nombre de còpies desitjat (es recomana obtenir-ne 4 còpies per tal que una se segelli a l'oficina de presentació).

En la siguiente tabla podrá descargarse los siguientes Documentos.
Documentos Descàrrega Fecha
49684 Formulari queixes i suggeriments Descargar documento Formulari queixes i suggeriments. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Formulari queixes i suggeriments. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,78 KB) 15/09/2020
Complementary Content
${loading}