Contenido principal
Els servicis de gestió i atenció telefònica
Els servicis de Gestió i Atenció Telefònica tenen com a objectiu acostar al ciutadà la informació i gestió de la Seguretat Social, evitant desplaçaments i esperes innecessàries, a través de la comunicació telefònica.
El seu disseny pretén respondre a les necessitats i requeriments de qualsevol gestió i informació d'empreses, treballadors per compte propi o autònoms i a les demandes d'informació o documentació dels treballadors per compte d'altre.
- Opció 1: Sol·licitud d'Informes de Vida Laboral.
- Opció 2: Sistema Red (Remissió Electrònica de Dades).
- 2.1 Incidència certificat digital, instal·lació de software i comunicacions.
- 2.2 Incidències parts d'Incapacitat Temporal.
- 2.3 Consultes o informació.
- Opció 3: Informació general de la TGSS.
- Opció 4: Informació o consultes sobre Campanyes de Vida Laboral i Bases de Cotització.
- Anualment, la Tresoreria General de la Seguretat Social envia la informació laboral dels treballadors (Vida Laboral i Bases de Cotització), a tots els ciutadans que, en algun moment de l'any anterior, hagen tingut una situació d'alta en algun dels Règims del Sistema de Seguretat Social.
- Mitjançant este servici d'atenció telefònica, els ciutadans poden, a més de rebre informació de caràcter general sobre esta campanya, plantejar incidències i resoldre els seus dubtes respecte a la informació laboral remesa.
- Qualsevol ciutadà pot sol·licitar el seu Informe de Vida Laboral, que es remetrà, mitjançant correu ordinari, al seu domicili. En el cas que les dades personals del ciutadà no es troben actualitzats, s'enviarà un formulari d'actualització de dades per al seu emplenament i posterior reexpedició a la TGSS . Finalment, i una vegada s'hagen actualitzat, la TGSS procedirà a remetre l'informe de Vida Laboral corresponent.
- Dóna suport als usuaris del Sistema RED, en els temes sobre autoritzacions, funcionalitats i ús del sistema.
- Es resolen les incidències tècnico-informàtiques plantejades pels usuaris esmentats.
- Resolució de dubtes i incidències relacionades amb la tramitació de comunicats d'Incapacitat Temporal i Malaltia Professional a través del Sistema RED.
- Informació general sobre les matèries que la TGSS té atribuïdes.
- Emissió i tramesa de certificats i informes.
- Facilitar el tràmit de diverses gestions:
Tresoreria General de la Seguretat Social
En el cas de la TGSS, l'accés telefònic té lloc a través d'un únic número, 901 50 20 50, que ofereix, després de cridar, la possibilitat d'elegir entre 4 opcions, les quals es poden ampliar d'acord amb noves necessitats que vagen sorgint:
L'horari d'atenció és de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores i de 16 a 18 hores de dilluns a dijous i els divendres de 9 a 14 hores. Les cridades que es produeixen fora d'horari o no s'atenen per saturació dels agents, es recullen a una bústia de veu per a la seua posterior devolució i solució. Per tant, els ciutadans poden cridar les 24 hores del dia, tots els dies de l'any.
A continuació es relacionen els servicis oferts a través del 901 50 20 50 en cada una de les àrees temàtiques on es divideix l'atenció telefònica:
Campanyes de Vides Laborals i Bases de Cotització
Sol·licitud d'informes de vida laboral
Sistema RED
Altra informació
Institut Nacional de la Seguretat Social
El servici d'atenció telefònica s'ofereix a través del telèfon 901 16 65 65, a travès del qual els ciutadans poden obtindre informació de caràcter general i personal (prèvia superació del corresponent protocol de comprovació d'identitat) sobre el reconeixement i tràmit de les prestacions sotmeses a legislació nacional, com a l'empara de la normativa internacional: Reglaments Comunitaris i Convenis Bilaterals en matèria de Seguretat Social. Requisits per a l'obtenció de la targeta sanitària europea. Dades per a l'emissió de certificats. Cita prèvia...
Es pot contactar amb la línia 901 16 65 65 des de qualsevol lloc del territori. L'horari d'atenció és de 9:00h a 20:00h, de dilluns a divendres.