Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Qüestions sobre situació especial COVID-19

Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors

  • Incapacitat temporal: informació per a treballadors

    • 3. Si estic en situació d’incapacitat temporal per pagament directe, he de continuar presentant els informes de confirmació davant de l’INSS per rebre el pagament de la meva prestació?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors
      • Si el Servei Públic de Salut ha emès el corresponent comunicat de confirmació o, si escau, comunicat d’alta, l’INSS pagarà la prestació d’incapacitat temporal de manera automàtica sense necessitat de presentar els comunicats de confirmació i/o alta.    
      • El període que cobreixin els comunicats de confirmació i/o alta esmentats serà pagat amb la nòmina mensual centralitzada, com era habitual abans de la situació extraordinària de mesures de contenció de la COVID-19.
      • No obstant això, l’Institut Nacional de la Seguretat Social només podrà emetre el pagament si hi ha hagut una emissió prèvia dels comunicats de confirmació i/o alta corresponents.
      • Si no rebeu el pagament, heu de contactar amb el Servei Públic de Salut (SPS) per consultar si s’ha emès el comunicat de confirmació i/o alta i resoldre, si escau, la incidència en l’emissió, ja que el SPS és l’òrgan competent per a l’emissió dels comunicats de confirmació i/o alta.

      Accions disponibles
    • 4. A quina entitat correspon el pagament de la incapacitat temporal en aquests supòsits?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors
      • El salari íntegre del dia de la baixa serà a càrrec de l’empresari, independentment que hi hagi hagut, o no, prestació laboral efectiva el dia de la baixa mèdica.
      • A partir de l’endemà, la incapacitat temporal serà a càrrec de l’entitat que protegeixi la contingència professional dels treballadors de l’empresa.


      Accions disponibles
    • 5. Qui serà l’encarregada de prestar l’assistència sanitària i dur a terme el control de comunicats en aquests supòsits?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors

      L’assistència sanitària i el control de comunicats els durà a terme el Servei Públic de Salut.

      Accions disponibles
    • 7. Si em trobo en situació de baixa mèdica, puc ser inclòs en un ERTO? En què afectarà la meva prestació?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors
      • Si esteu percebent la prestació d’incapacitat temporal  i us inclouen en un procediment de regulació d’ocupació de suspensió o reducció de jornada per un ERTO, no us afectaran les seves mesures fins que presenteu l’alta mèdica.
      • Continuareu percebent la prestació d’incapacitat temporal, que continuarà essent abonada per la vostra empresa en règim de pagament delegat.


      Accions disponibles
    • 8. Si estic inclòs en un ERTO amb suspensió de la relació laboral i en aquesta situació es produeix la meva baixa mèdica, qui em pagarà la prestació?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors

      La prestació per incapacitat temporal serà abonada pel Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), per delegació de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) o per l’Institut Social de la Marina, si sou treballador del mar. La quantia serà igual a la prestació d’atur, amb el consum corresponent de dies de prestació.

      En cas que la IT estigui protegida per una MCSS o empresa col·laboradora, el SEPE suspèn la prestació per desocupació i la prestació d’IT s’abona en pagament directe per la MCSS o empresa col·laboradora.



      Accions disponibles
    • 10. Si estic percebent el pagament de la incapacitat temporal a través de pagament delegat per la meva empresa i la baixa arriba als 365 dies de durada, com m’afecta la situació excepcional ocasionada per la COVID-19?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors
      • L’INSS no emetrà resolucions d’alta transcorreguts els 365 dies de durada de la situació d’incapacitat temporal fins que acabi l’estat d’alarma.
      • També se suspèn temporalment l’emissió de resolucions de pròrroga d’incapacitat temporal, per la qual cosa l’empresa continuarà abonant la prestació en la modalitat de pagament delegat fins que l’INSS es pronunciï respecte de l’estat incapacitant d’aquest treballador, una vegada acabi l’estat d’alarma.
      • Per tant, no cal cap tràmit per part del treballador per continuar percebent la prestació d’incapacitat temporal, ja que l’empresa ha de continuar pagant-lo en pagament delegat com fins abans d’arribar als 365 dies de durada. Tampoc no cal, per percebre la prestació, sol·licitar els informes de confirmació, ja que els Serveis Públics de Salut, una vegada superat el període de 365 dies de durada, ja no els han d’emetre.


      Accions disponibles
    • 9. Si estic inclòs en un ERTO a jornada parcial i en aquesta situació es produeix la meva baixa mèdica, qui em pagarà la prestació?
      Categoria: Subsidis i altres prestacions > Tema: Incapacitat temporal: informació per a treballadors


      • L’empresa abonarà en pagament delegat la prestació per incapacitat temporal de la part corresponent a la jornada de treball a temps parcial i el Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE) abonarà la part corresponent a l’atur, de manera anàloga al que passa en supòsits de pluriocupació.
      • La quantia que abonarà el SEPE serà igual a la de la prestació d’atur, amb el consum dels dies de prestació que corresponguin.


      Accions disponibles
Complementary Content
${loading}