Subsidios e outras prestacións
Tema: Xestión/ Pagamento
-
Xestión/ Pagamento
-
A quen lle corresponde o pago da IT en caso de recaída se neste momento a aseguradora é distinta á que protexeu o accidente inicial?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ Pagamento-
En caso de enfermidade común ou accidente non laboral:
A entidade que protexe a IT no momento da recaída é a que asume o pagamento da prestación, calculando o subsidio en función das bases de cotización do momento da recaída, con independencia de quen a protexese no primeiro proceso. -
En caso de AT ou EP:
-
Se a base reguladora do AT inicial é igual ou superior á da recaída: a primeira aseguradora aboará a recaída tomando como base reguladora a da recaída. A segunda queda liberada do pagamento.
-
Se a base reguladora do AT inicial é inferior á da recaída: a primeira aseguradora aboará o importe pola base asegurada no AT inicial e a segunda pagará a diferenza entre a primeira base reguladora e a da recaída.
-
Este criterio mantense aínda cando mediasen máis de 180 días sen actividade laboral, aínda que non é un proceso acumulable para os efectos da duración máxima da IT.
Se no momento da recaída o traballador se encontra en desemprego, será a aseguradora inicial a que responda da IT en función da base reguladora do primeiro proceso ou dos salarios do accidente, se nese momento non se produciu baixa médica. Non obstante, ao pagamento aplicaránselle as limitacións do Art. 222 da LXSS.Accións dispoñibles -
-
Que documentos se deben achegar para tramitar a incapacidade temporal de autónomos?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ PagamentoDebe presentar na entidade coa que teña concertado o risco, o INSS ou a Mutua, no seu caso, a solicitude de pagamento directo da prestación de incapacidade temporal, parte de baixa, o documento acreditativo de estar ao corrente no pagamento das cotas á Seguridade Social, e tamén a declaración de actividade.
Accións dispoñibles -
Que prazo ten o traballador autónomo para presentar a declaración de situación da actividade? Que consecuencias ten a non prestación?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ PagamentoOs traballadores por conta propia ou autónomos teñen a obriga de presentar no INSS, nun prazo de 15 días desde o inicio da situación de IT, a declaración sobre a persoa que xestiona directamente o establecemento mercantil, industrial ou doutra natureza ou, no seu caso, de cesamento temporal ou definitivo da actividade co fin de que a Administración poida verificar a situación na que queda o establecemento do que é titular durante a situación de IT.
Non obstante, só procede iniciar un expediente sancionador se a presentación da declaración se produce transcorridos 45 días desde a baixa médica.
A non presentación da declaración ou a declaración extemporánea, considérase unha infracción leve e por conseguinte sanciónase coa perda da prestación durante un mes.
Non é un documento preceptivo, senón obrigatorio, polo que se poderá tramitar o expediente aínda que non se dispoña da declaración. Se o traballador reúne todos os requisitos, resolverase o expediente aprobándoo pero non se pagará o subsidio e manterase a suspensión no pagamento ata que se presente a declaración.Accións dispoñibles -
Se estou en situación de incapacidade temporal por pagamento directo, debo seguir presentando os partes de confirmación ante o INSS ou ISM para recibir o pagamento da miña prestación?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ Pagamento- Se o Servizo Público de Saúde emitiu o correspondente parte de confirmación ou, se é o caso, parte de alta, o INSS ou ISM procederá ao pagamento da prestación de incapacidade temporal de forma automática sen necesidade de presentar os partes de confirmación e/ou alta.
- O período que cubran os citados partes de confirmación e/ou alta será pagado coa nómina mensual centralizada, como viña sendo habitual antes da situación extraordinaria de medidas de contención da COVID-19.
- Non obstante, o Instituto Nacional da Seguridade Social só poderá emitir o pagamento se houbo unha emisión previa dos partes de confirmación e/ou alta correspondentes.
- Se non recibe o pagamento, haberá de contactar co Servizo Público de Saúde (SPS) para consultar se se emitiu o parte de confirmación e/ou alta e resolver, no seu caso a incidencia na súa emisión, xa que o SPS é o órgano competente para a emisión dos partes de confirmación e/ou alta.
Accións dispoñibles -
A que entidade corresponde o pagamento da incapacidade temporal nestes supostos?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ Pagamento- Cando a IT deriva de continxencias comúns, o pagamento corresponde á entidade xestora (INSS ou ISM) ou a mutua se a empresa optou porque estas asuman o pagamento da prestación
- No caso de IT derivada de continxencias profesionais, o pagamento corresponde á entidade xestora (INSS ou ISM) ou a mutua coa que a empresa teña cubertas as continxencias profesionais ou á empresa que colabore voluntariamente na xestión de IT derivada de continxencias profesionais.
Accións dispoñibles - Cando a IT deriva de continxencias comúns, o pagamento corresponde á entidade xestora (INSS ou ISM) ou a mutua se a empresa optou porque estas asuman o pagamento da prestación
-
Quen será a encargada de prestar a asistencia sanitaria e realizar o control de partes nestes supostos?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ Pagamento- A asistencia sanitaria e o control dos partes pode corresponder, en caso de IT de menos de 365 días, ao Servizo Público de Saúde, ao INSS, ao ISM, e no seu caso, á Mutua colaboradora ou á empresa que asuma a colaboración voluntaria nos casos nos que teñan cuberta a IT derivada de continxencias profesionais.
- A partir do día 365, a asistencia sanitaria e o control do proceso corresponderán ao INSS ou ao ISM.
Accións dispoñibles - A asistencia sanitaria e o control dos partes pode corresponder, en caso de IT de menos de 365 días, ao Servizo Público de Saúde, ao INSS, ao ISM, e no seu caso, á Mutua colaboradora ou á empresa que asuma a colaboración voluntaria nos casos nos que teñan cuberta a IT derivada de continxencias profesionais.
-
Se son traballador autónomo e optei por unha Mutua para causar dereito a prestación extraordinaria por cesamento de actividade estando en incapacidade temporal de pagamento directo polo INSS, a quen corresponde aboarme a incapacidade temporal?
Categoría: Incapacidade temporal > Tema: Xestión/ Pagamento- Se a responsabilidade do pagamento da incapacidade temporal correspondía ao INSS no momento da opción pola Mutua, tras a opción o pagamento seguirá correspondendo ao INSS.
- Se a incapacidade temporal se causa con posterioridade á opción pola Mutua ou sófrese unha recaída da incapacidade temporal anterior, será a Mutua Colaboradora a que asumirá a xestión e pagamento desa incapacidade temporal.
Accións dispoñibles
-