Valore este contenido
Prescripció - Caducitat
Tema:
-
Prescripció - Caducitat
-
Quan es produïx la prescripció del dret a les prestacions de la Seguretat Social?
Categoria: > Tema:El dret al reconeixement de les prestacions prescriu al cap de cinc anys, comptats des del dia següent al dia en què tinga lloc el fet causant de la prestació de què es tracte, sense el perjudici que els efectes d'este reconeixement es produïsquen a partir dels tres mesos anteriors a la data en què es presente la sol·licitud corresponent.
No prescriuen les pensions de jubilació, viudetat, orfandat i en favor de familiars.
Accions disponibles -
Caduquen les prestacions de la Seguretat Social?
Categoria: > Tema:El dret de percebre prestacions reconegudes caduca al cap d'un any si no s'han fet efectives:
- Si es tracta de prestacions a preu fet i per una sola vegada, caduquen al cap d'un any, a comptar des del dia següent en què la persona interessada ha sigut notificada de la concessió.
- Si es tracta de prestacions de pagament periòdic, el dret de percebre cada mensualitat caduca al cap d'un any del seu respectiu venciment.
Accions disponibles
-