Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Meritació i pagament de la pensió

Tema:

  • Meritació i pagament de la pensió

    • Tenen pagues extraordinàries les pensions derivades de AT o EP?
      Categoria: > Tema:

      Quan les pensions deriven d'accident de treball o malaltia professional, les dos pagues extraordinàries de juny i novembre estan prorratejades en les mensualitats ordinàries, ja que estes pensions s'abonen en 12 pagues.

      Accions disponibles
    • Quan es merita el dret a les pagues extraordinàries?
      Categoria: > Tema:

      Els períodes de meritació estaran compresos entre:

      • L'1 de desembre i el 31 de maig de l'exercici següent, ambdós inclusivament, si es tracta de la paga extraordinària de juny.
      • Entre l'1 de juny i el 30 de novembre, també ambdós inclusivament, si es tracta de la paga extraordinària de novembre.

      Serà suficient un dia d'abonament de la pensió per al còmput de la sisena part íntegra del pagament extraordinari corresponent.

      Accions disponibles
    • En quins supòsits s'efectua la quitança de la paga extraordinària i com es calcula esta?
      Categoria: > Tema:

      En els casos d'extinció, baixa o suspensió de la percepció d'una prestació, qualsevol que siga la causa, la paga extraordinària s'entendrà vençuda el dia 1 del mes en què s'acorde la baixa o suspensió o es produïsca la causa d'extinció. 

      S'abonarà una sisena part per cada un dels mesos compresos entre el mes de desembre (paga extraordinària de juny) o el mes de juny (paga extraordinària de novembre), i el mes en què es produïsca la suspensió o extinció de la pensió. Cada sisena part es calcularà prenent la quantia de la pensió ordinària corresponent al mes en què s'acorde la suspensió o extinció.

      Accions disponibles
    • En quins supòsits s'accepta el Gir Postal com a modalitat de pagament de pensions?
      Categoria: > Tema:

      Només en els casos en què el titular de la prestació econòmica de què es tracte no dispose, en la seua localitat de residència, d'un altre mitjà o modalitat de cobrament.

      Accions disponibles
    • Com s'efectua el pagament de pensions a titulars desplaçats o residents en l'estranger?
      Categoria: > Tema:

      La materialització del pagament de la pensió es pot fer, a petició del seu titular, per trimestres o semestres naturals vençuts, encara que la meritació d'esta siga mensual i, en cap cas, es poden generar interessos a favor del beneficiari.

      Accions disponibles
    • En quins supòsits és necessari sol·licitar davant de l'INSS l'abonament d'una pensió meritada i no percebuda?
      Categoria: > Tema:

      És necessària la sol·licitud de pensió meritada i no percebuda en els casos de defunció d'un beneficiari de prestacions econòmiques de la Seguretat Social, l'abonament dels quals s'efectue a través d'una modalitat diferent del sistema d'abonament en compte corrent o llibreta d'estalvi o en el cas que esta estiguera cancel·lada.

      La sol·licitud es produirà a instàncies de part legítima i s'abonarà, si és procedent, en nom de la comunitat hereditària.

      Accions disponibles
    • Si rep una telefonada que diu que és de la Seguretat Social per a demanar-me que instal·le una aplicació mòbil per a cobrar una prestació, he d’instal·lar eixa aplicació o proporcionar alguna dada?
      Categoria: > Tema:
      • No, el nostre personal funcionari no es posarà en contacte amb vosté en cap cas per a sol·licitar-li la instal·lació d’aplicacions mòbils per a pagaments entre particulars per a pagar-li endarreriments o fer els pagaments ordinaris d’una prestació.
      • Les entitats de la Seguretat Social només emeten pagaments a través d’ingrés en el compte bancari que haja facilitat o mitjançant l’emissió de xec, en els casos previstos per a això.
      • Si rep una telefonada d’eixes característiques, ho pot fer saber a la nostra Entitat adjuntant les dades del telèfon, descripció de la situació i les seues dades de contacte a través de la nostra Bústia de Consultes.
      • IMPORTANT: Si vosté té en tràmit alguna gestió sobre prestacions, és possible que hàgem de posar-nos en contacte amb vosté per a resoldre qualsevol incidència en el seu enviament o gestió de la seua prestació. En estos casos, el funcionari s’identificarà i li podrà donar detalls sobre la comunicació que haja remés i la data de la remissió, com a garantia que es tracta d’una petició de dades oficial i legítima.
      Accions disponibles
    • Puc sol·licitar un canvi de número de compte de la meua pensió o prestació a través del canal sense certificat digital?
      Categoria: > Tema:
      • No obstant això, li recordem que pot fer este tràmit amb certificat electrònic o Cl@ve, si en disposa, o en un altre cas, mitjançant representació d’un familiar o propparent que sí que dispose de certificat digital o Cl@ve a través d’este servici.
      Accions disponibles
    • Si ha mort un familiar que percebia una pensió i ja s’ha comunicat la defunció a l’INSS, com es gestiona la liquidació dels imports pendents de cobrament d’esta pensió?
      Categoria: > Tema:
      • Si el registre de la mort es tramita abans que s’emeta la nòmina mensual següent, la liquidació s’ingressarà en el compte bancari del pensionista: la quantia de la pensió íntegra del mes de la mort (independentment del dia del mes en què s’haja produït la mort, correspondrà la mensualitat íntegra) i la quantia de les sisenes parts de la paga extra que corresponguen al període comprés entre l’1 de desembre i el mes de la defunció (per a les morts produïdes fins al 31 de maig) o bé al període comprés entre l’1 de juny i el mes de la defunció (per a les morts produïdes fins al 30 de novembre). En este cas, no s’ha de fer cap tràmit addicional amb l’INSS per percebre-la.
      • Si la defunció es registra després de l’emissió de la nòmina del mes següent al de la mort, s’haurà abonat de manera indeguda la mensualitat posterior al mes de la defunció, per la qual cosa es gestionarà la devolució d’este import. En este cas, els hereus han de sol·licitar el pagament de la liquidació de la part de paga extra corresponent. Per això, ho han de sol·licitar a través del servici Prestacions vençudes i no percebudes per defunció | sol·licitud i tràmits de la seguretat social
      • En els supòsits en què el pagament corresponent no s’haja rebut per estar cancel·lat el compte bancari del mort, ha de sol·licitar l’abonament a través del formulari indicat al punt anterior.
      Accions disponibles
Complementary Content
${loading}