Sol·licituds i comunicació de dades
Tema:
-
Sol·licituds i comunicació de dades
-
Quines dades ha de comunicar el pensionista a la seva Entitat gestora?
Categoria: > Tema:El pensionista ha de comunicar a la seva Entitat gestora, dins dels 30 dies següents al fet que es produeixin, les variacions següents:
-
Canvis de domicili: residència habitual o fiscal.
-
Inici d'activitats laborals.
-
Canvis en la situació econòmica: rendes de treball i/o cobrament d'altres prestacions o pensions nacionals o estrangeres o un altre tipus de rendes.
-
Canvis de la situació familiar: estat civil, naixements, defuncions...
Si el pensionista resideix a l’estranger, ha d’enviar així mateix el certificat de fe de vida dins del primer trimestre natural de cada any, per acreditar la seva vivència i així poder continuar percebent la seva pensió i evitar-ne la suspensió.
Igualment, i sempre abans de l'1 de març de cada any, els pensionistes que tinguin assignats complements per mínims en la seva pensió i que hagin obtingut ingressos bruts per rendes de treball, capital o altres conceptes (superiors a la quantia que anualment s'estableixi), han de presentar declaració expressa de tots aquests.
Per notificar aquests canvis, el pensionista pot fer-ho a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social o del Portal Tu Seguridad Social, en l’apartat “Gestiona la teva prestació”. Per a això, ha de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve. Si no es disposa de cap d’aquests mitjans, el pensionista té a la seva disposició una sèrie de formularis, que pot trobar en aquesta pàgina web. Un cop emplenat i signat el formulari corresponent pel mateix pensionista, es pot enviar per correu ordinari o bé presentar-lo en qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Accions disponibles -
-
Com es poden notificar els canvis d'entitat bancària i de domicili?
Categoria: > Tema:Per notificar aquests canvis, el pensionista pot fer-ho a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a través del Portal Tu Seguridad Social, en l’apartat “Gestiona la teva prestació”. Per a això, ha de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve. En cas de no disposar de cap d’aquests mitjans, el pensionista té a la seva disposició un formulari denominat Modificació de dades bancàries i de domicili.
Si el pensionista resideix a l’estranger, ha d’emplenar les dades bancàries i afegir-hi el BIC o SWIFT depenent del país de residència.
Un cop emplenat i signat el formulari pel mateix pensionista, es pot enviar per correu ordinari o bé presentar-lo en qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Accions disponibles -
És necessari comunicar la defunció del pensionista?
Categoria: > Tema:La mort s’ha de comunicar en qualsevol cas, aportant el certificat de defunció del pensionista, a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (per a la qual cosa cal disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve) o presencialment en qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Si el pensionista resideix a l’estranger, s’haurà de notificar la mort a la Direcció Provincial de l’INSS que li gestiona la pensió o, en el seu defecte, a la Conselleria Laboral de l’Ambaixada d’Espanya del lloc de residència.
Accions disponibles -
Com es pot obtenir un certificat per acreditar que es percep o no una pensió de la Seguretat Social?
Categoria: > Tema:-
Si disposeu de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve, podeu obtenir directament el certificat acreditatiu del fet que percebeu pensió o, si s’escau, que no figureu com a titular de pensió pública a través del servei de la Seu Electrònica denominat “Certificats de prestacions” o a través del Portal Tu Seguridad Social.
-
Si no disposeu de cap d’aquests mitjans, per sol·licitar el certificat que acredita que percebeu o no una pensió de la Seguretat Social, teniu a la vostra disposició un formulari anomenat Sol·licitud de certificats". Un cop emplenat i signat el formulari, es pot enviar per correu ordinari o bé presentar-lo en qualsevol dels Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
-
Si residiu a l’estranger i no disposeu de certificat digital, podeu obtenir directament el certificat a través de la Direcció Provincial de l’INSS que gestiona la vostra pensió.
Accions disponibles -
-
Com es pot obtenir informació relacionada amb la sol·licitud de prestació presentada?
Categoria: > Tema:-
Si disposa de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve, l’interessat pot obtenir directament la informació sobre l’estat en què es troba la seva sol·licitud de prestació a través del servei de la Seu Electrònica denominat “Com va la meva prestació?” o a través del Portal Tu Seguridad Social, en l’apartat “Les teves Dades – Gestions”.
-
Si no disposa de cap d’aquests mitjans, per obtenir aquesta informació, l’interessat s’ha de dirigir a qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Accions disponibles -
-
Si necessito sol·licitar una prestació o una variació sobre una prestació ja reconeguda, com puc realitzar la meva sol·licitud?
Categoria: > Tema:- Si disposeu de certificat electrònic o cl@ve, utilitzeu el servei corresponent de la seu electrònica i signeu electrònicament la sol·licitud.
- Si no disposeu de certificat electrònic o cl@ve, podeu utilitzar la plataforma Sol·licitud i tràmits de la seguretat social.
- En aquest darrer cas, us demanarem que inseriu una foto, feta en aquell mateix moment, del vostre rostre mostrant el vostre document d’identitat, i podreu firmar la vostra sol·licitud en pantalla.
Accions disponibles
-