Sol·licituds i comunicació de dades
Tema:
-
Sol·licituds i comunicació de dades
-
Quines dades ha de comunicar el pensionista a la seua Entitat gestora?
Categoria: > Tema:El pensionista ha de comunicar a la seua Entitat gestora, dins dels 30 dies següents al fet que es produïsquen, les variacions següents:
-
Canvis de domicili: residència habitual o fiscal.
-
Inici d'activitats laborals.
-
Canvis en la situació econòmica: rendes de treball i/o cobrament d'altres prestacions o pensions nacionals o estrangeres o un altre tipus de rendes.
-
Canvis de la situació familiar: estat civil, naixements, defuncions...
Si el pensionista residix a l’estranger, ha d’enviar així mateix el certificat de fe de vida dins del primer trimestre natural de cada any, per a acreditar la seua vivència i així poder continuar percebent la seua pensió i evitar-ne la suspensió.
Igualment, i sempre abans de l'1 de març de cada any, els pensionistes que tinguen assignats complements per mínims en la seua pensió i que hagen obtingut ingressos bruts per rendes de treball, capital o altres conceptes (superiors a la quantia que anualment s'establisca), han de presentar declaració expressa de tots estos.
Per a notificar estos canvis, el pensionista pot fer-ho a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a través del Portal Tu Seguridad Social, en l’apartat “Gestiona la teua prestació”. Per a això, ha de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve. Si no es disposa de cap d’estos mitjans, el pensionista té a la seua disposició una sèrie de formularis que pot trobar en esta pàgina web. Una vegada omplit i firmat el formulari corresponent pel mateix pensionista, es pot enviar per correu ordinari o bé presentar-lo en qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Accions disponibles -
-
Com es poden notificar els canvis d'entitat bancària i de domicili?
Categoria: > Tema:Per notificar aquests canvis, el pensionista pot fer-ho a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social o a través del Portal Tu Seguridad Social, en l’apartat “Gestiona la teua prestació”. Per a això, ha de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve. En cas de no disposar de cap d’aquests mitjans, el pensionista té a la seua disposició un formulari denominat Modificació de dades bancàries i de domicili.
Si el pensionista resideix a l’estranger, ha d’emplenar les dades bancàries i afegir-hi el BIC o SWIFT depenent del país de residència.
Un cop emplenat i signat el formulari pel mateix pensionista, es pot enviar per correu ordinari o bé presentar-lo en qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Accions disponibles -
És necessari comunicar la defunció del pensionista?
Categoria: > Tema:La mort s’ha de comunicar en qualsevol cas aportant el certificat de defunció del pensionista, a través de la Seu Electrònica de la Seguretat Social (per a la qual cosa cal disposar de certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve) o presencialment en qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Si el pensionista residix a l’estranger, s’haurà de notificar la mort a la Direcció Provincial de l’INSS que li gestiona la pensió o, en defecte d'això, a la Conselleria Laboral de l’Ambaixada d’Espanya del lloc de residència.
Accions disponibles -
Com obtindre un certificat per a acreditar que es percep o no una pensió de la Seguretat Social?
Categoria: > Tema:-
Si disposa de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve, pot obtindre directament el certificat acreditatiu del fet que percep pensió o, si escau, que no figura com a titular de pensió pública a través del servici de la Seu Electrònica denominat “Certificats de prestacions” o a través del Portal Tu Seguridad Social.
-
Si no disposa de cap d’estos mitjans, per a sol·licitar el certificat que acredita que percep o no una pensió de la Seguretat Social, té a la seua disposició un formulari anomenat Sol·licitud de certificats". Una vegada omplit i firmat el formulari, es pot enviar per correu ordinari o bé presentar-lo en qualsevol dels Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
-
Si residix a l’estranger i no disposa de certificat digital, pot obtindre directament el certificat a través de la Direcció Provincial de l’INSS que gestiona la seua pensió.
Accions disponibles -
-
Com es pot obtindre informació relacionada amb la sol·licitud de prestació presentada?
Categoria: > Tema:-
Si disposa de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve, l’interessat pot obtindre directament la informació sobre l’estat en què es troba la seua sol·licitud de prestació a través del servici de la Seu Electrònica denominat “Com va la meua prestació?” o a través del Portal Tu Seguridad Social, en l’apartat “Les teues Dades – Gestions”.
-
Si no disposa de cap d’estos mitjans, per a obtindre esta informació, l’interessat s’ha de dirigir a qualsevol dels Centres d’Atenció i Informació de la Seguretat Social (CAISS).
Accions disponibles -
-
Si necessite sol·licitar una prestació o una variació sobre una prestació ja reconeguda com puc realitzar la meua sol·licitud?
Categoria: > Tema:- Si disposa de certificat electrònic o cl@ve, utilitze el servici corresponent de la seu electrònica i firme electrònicament la sol·licitud.
- Si no disposa de certificat electrònic o cl@ve, pot utilitzar la plataforma Sol·licitud i tràmits de la seguretat social.
- En aquest últim cas, li demanarem que inserisca una foto, presa en aqueix mateix moment, del seu rostre mostrant el seu document d'identitat i podrà signar la seua sol·licitud en pantalla.
Accions disponibles
-