Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulte la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Passos per a la incorporació

1. Sol·licitud del Certificat SILCON

En primer lloc, és necessari sol·licitar el Certificat SILCON. Per a obtindre este certificat, el ciutadà ha d'acreditar la seua identitat de manera presencial amb el DNI en les oficines de certificats digitals.

2. Sol·licitud d'autorització

Els interessats, una vegada rebuda la informació pertinent i obtingut el Certificat SILCON, presentaran la sol·licitud d'autorització (formulari FR101).
Les autoritzacions al Sistema RED poden ser dels tipus següents:

  • Autorització per a actuar en nom propi: quan únicament es gestionen CCC o NAF el NIF dels quals coincidix amb el NIF de l'autorització.
  • Autorització per a actuar en nom d'altres: aquelles en què es gestionen CCCs o NAFs el NIF dels quals no coincidix amb el NIF de l'autorització, i se'n distingixen dos tipus:
    • Professional Col·legiat: quan la persona física o jurídica a la qual es concedix l'autorització és una Professional Col·legiada que exercix en algun dels Col·legis següents: Graduats Socials, Gestors Administratius, Advocats, Economistes, Titulats Mercantils i Empresarials, Propietat Immobiliària, Agents Tributaris, Assegurances, Administradors de Finques Urbanes, Enginyers Tècnics Industrials, Procuradors i Registradors.
    • Tercer: en aquells casos en què es gestionen codis de compte de cotització amb un NIF diferent del NIF de l'autorització i que no complisquen les condicions per a sol·licitar l'autorització del Tipus Professional Col·legiat.

Tots estos tipus d'autorització es poden concedir tant a una Persona Física com Jurídica.

Juntament amb el formulari de sol·licitud d'autorització (FR101) degudament omplit, s'haurà de presentar, a més, la documentació següent:

  • Fotocòpia del document identificatiu (DNI, NIE, Passaport) del sol·licitant
  • Documentació que acredite la representació de la Personalitat Jurídica o de la Persona Física.
  • Si l'autorització és del tipus Professional Col·legiat, es requerirà, a més, el certificat de Professional Col·legiat exercent.

Este tràmit de sol·licitud de l'autorització  es pot fer presencialment a la Unitat d'Atenció a l'Usuari existent en cada una de les Direccions Provincials de la TGSS o a través del Registre Electrònic de la Seu Electrònica.

 

3. Sol·licitud d'assignació de CCCs/NAFs

També cal sol·licitar l'assignació a l'autorització dels CCC o NAF que s'hagen de gestionar. Este tràmit es pot fer presencialment en la TGSS o a través d'un servici disponible en el Sistema RED En Línia / Gestió d'Autoritzacions.

Sol·licitud presencial

S'ha de presentar la documentació següent, en funció de si l'autoritzat RED i el NAF o CCCs a assignar tenen NIF igual o diferent:

    • Formulari FR104: Per a aquells casos en què l'autoritzat RED i els CCCs i/o NAF a assignar o rescindir tenen el mateix NIF. En estos casos no cal l'atorgament de representació a l'autoritzat perquè actue en nom del CCC o NAF, ja que coincidix amb la identitat dels dos. Este formulari només ha d'estar firmat per l'usuari principal de l'autorització, a qui no se sol·licitarà que acredite la representació de l'empresa autoritzada, ja que la va acreditar en el moment de la sol·licitud de l'autorització.
    • Formulari FR103: Per a aquells casos en què l'Autoritzat RED i el NAF a assignar tenen diferent NIF. En estos casos cal representació a l'autoritzat perquè actue en nom de l'afiliat. Haurà d'estar firmat sempre per l'usuari principal de l'autorització, així com per l'afiliat o pel representant.
    • Formulari FR10: Este formulari s'utilitzarà quan l'Autoritzat RED i els CCCs a assignar tinguen diferent NIF.

Sol·licitud telemàtica

El servici de sol·licitud d'assignació/rescissió de CCCs/NAFs es troba disponible en Sistema RED En Línia / Gestió d'Autoritzacions. Este servici només pot ser utilitzat per l'usuari principal de l'autorització.

    • En sol·licitar l'assignació d'un CCC o NAF, el sistema comprova si el NIF de l'autorització coincidix amb el NIF del CCC o NAF a assignar i, si coincidix, l'assignarà automàticament.
    • Si no coincidix, l'empresa haurà de confirmar l'assignació a través del servici creat a este efecte a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.

Per a més informació sobre este servici cal consultar el manual de "Gestió d'Autoritzacions".

Els tràmits de Sol·licitud d'assignació de CCCs/NAFs a una autorització no es poden fer a través del Registre Electrònic (ni de manera individualitzada, ni conjuntament a la sol·licitud d'autorització).

Tots els formularis a presentar es poden descarregar de manera lliure des de la pàgina web de la Seguretat Social.

Una vegada assignats els CCC, per realitzar pràctiques en afiliació, és important que s'adjunten els tres codis de compte de cotització que es volen habilitar per fer-ho.

4. Concessió de l'autorització

Una vegada concedida l'autorització, s'envien a l'autoritzat, transcorreguts uns quants dies, les còpies de la resolució d'autorització.

5. Gestió d'usuaris

L'usuari principal de l'autorització podrà donar d'alta, baixa o modificar dades a usuaris secundaris a través del servici "Alta/Baixa o Modificació d'Usuaris Secundaris" situat dins l'apartat "Gestió d'Autoritzacions - Gestió d'Usuaris Secundaris" del Sistema RED En Línia.

Amb caràcter excepcional, l'usuari principal de l'autorització podrà presentar el formulari FR102A de l'autorització per a sol·licitar altes, baixes o modificacions d'usuaris secundaris de manera presencial en les Administracions. Igualment, l'usuari secundari podrà sol·licitar la baixa presentant el formulari FR102U presencialment, sempre que existisquen impediments prou justificats per a no poder fer este tràmit de manera telemàtica.

6. Pràctiques en el Sistema

Finalment, per a facilitar la incorporació dels usuaris al Sistema RED, es poden fer enviaments en pràctiques, és a dir, sense efectes sobre la base de dades de la TGSS.

L'activitat en pràctiques pot realitzar-se en els àmbits de Cotització i Afiliació, però no en els informes d'alta i baixa d'incapacitat temporal.

En l'àmbit dels informes d'alta i baixa d'incapacitat temporal, tots els enviaments tenen caràcter real i, per tant, tindran efecte sobre la base de dades de la TGSS.

Complementary Content
${loading}