Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Passos per incorporar-se al sistema

1. Sol·licitud del Certificat SILCON

En primer lloc, cal sol·licitar el certificat SILCON. Per obtenir aquest certificat, el ciutadà ha d'acreditar la seva identitat de manera presencial amb el DNI a les oficines de certificats digitals.

2. Sol·licitud d'autorització

Els interessats, una vegada rebuda la informació pertinent i obtingut el Certificat SILCON, presentaran la sol·licitud d'autorització (formulari FR101).
Les autoritzacions al Sistema RED poden ser dels tipus següents:

  • Autorització per actuar en nom propi: quan únicament es gestionin CCC o NAF el NIF dels quals coincideix amb el NIF de l'autorització.
  • Autorització per actuar en nom d'altres: aquelles en què es gestionin CCCs o NAFs el NIF dels quals no coincideix amb el NIF de l'autorització, i se'n distingeixen dos tipus:
    • Professional col·legiat: quan la persona física o jurídica a la qual es concedeix l'autorització és una Professional Col·legiada que exerceix en algun dels Col·legis següents: Graduats Socials, Gestors Administratius, Advocats, Economistes, Titulats Mercantils i Empresarials, Propietat Immobiliària, Agents Tributaris, Assegurances, Administradors de Finques Urbanes, Enginyers Tècnics Industrials, Procuradors i Registradors.
    • Tercer: en aquells casos en què es gestionin codis de compte de cotització amb un NIF diferent del NIF de l'autorització i que no compleixin les condicions per sol·licitar l'autorització del Tipus Professional Col·legiat.

Tots aquests tipus d'autorització es poden concedir tant a una Persona Física com Jurídica.

Juntament amb el formulari de sol·licitud d'autorització (FR101) degudament emplenat, s'haurà de presentar, a més, la documentació següent:

  • Fotocòpia del document identificatiu (DNI, NIE, Passaport) del sol·licitant
  • Documentació que acrediti la representació de la Personalitat Jurídica o de la Persona Física.
  • Si l'autorització és del tipus Professional Col·legiat, es requerirà, a més, el certificat de Professional Col·legiat exercent.

Aquest tràmit de sol·licitud de l'autorització  es pot fer presencialment a la Unitat d'Atenció a l'Usuari existent en cada una de les Direccions Provincials de la TGSS o a través del Registre Electrònic de la Seu Electrònica.

 

3. Sol·licitud d'assignació de CCCs/NAFs

També cal sol·licitar l'assignació a l'autorització dels CCC o NAF que s'hagin de gestionar. Aquest tràmit es pot fer presencialment a la TGSS o a través d'un servei disponible en el Sistema RED En Línia / Gestió d'Autoritzacions.

Sol·licitud presencial

S'ha de presentar la documentació següent, en funció de si l'autoritzat RED i el NAF o CCCs a assignar tenen NIF igual o diferent:

    • Formulari FR104: Per a aquells casos en què l'autoritzat RED i els CCCs i/o NAF a assignar o rescindir tenen el mateix NIF. En aquests casos no cal l'atorgament de representació a l'autoritzat perquè actuï en nom del CCC o NAF, ja que coincideix amb la identitat dels dos. Aquest formulari només ha d'estar signat per l'usuari principal de l'autorització, a qui no se sol·licitarà que acrediti la representació de l'empresa autoritzada, ja que la va acreditar en el moment de la sol·licitud de l'autorització.
    • Formulari FR103: Per a aquells casos en què l'Autoritzat RED i el NAF a assignar tenen diferent NIF. En aquests casos cal representació a l'autoritzat perquè actuï en nom de l'afiliat. Haurà d'estar signat sempre per l'usuari principal de l'autorització, així com per l'afiliat o pel representant.
    • Formulari FR10: Aquest formulari s'utilitzarà quan l'Autoritzat RED i els CCCs a assignar tinguin diferent NIF.

Sol·licitud telemàtica

El servei de sol·licitud d'assignació/rescissió de CCCs/NAFs es troba disponible en Sistema RED En Línia / Gestió d'Autoritzacions. Aquest servei només pot ser utilitzat per l'usuari principal de l'autorització.

    • En sol·licitar l'assignació d'un CCC o NAF, el sistema comprova si el NIF de l'autorització coincideix amb el NIF del CCC o NAF a assignar i, si coincideix, l'assignarà automàticament.
    • Si no coincideix, l'empresa haurà de confirmar l'assignació a través del servei creat a aquest efecte a la Seu Electrònica de la Seguretat Social.

Per a més informació sobre aquest servei cal consultar el manual de "Gestió d'Autoritzacions".

Els tràmits de Sol·licitud d'assignació de CCCs/NAF a una autorització no es poden fer a través del Registre Electrònic (ni de manera individualitzada, ni conjuntament a la sol·licitud d'autorització).

Tots els formularis a presentar es poden baixar de manera lliure des de la pàgina web de la Seguretat Social.

Una vegada assignats els CCC,  per realitzar pràctiques en afiliació, és important que s'adjuntin els tres codis de compte de cotització que es vulguin habilitar a aquest efecte.

4. Concessió de l'autorització

Una vegada concedida l'autorització, s'envien a l'autoritzat, transcorreguts uns quants dies, les còpies de la resolució d'autorització.

5. Gestió d'usuaris

L'usuari principal de l'autorització podrà donar d'alta, baixa o modificar dades a usuaris secundaris a través del servei "Alta/Baixa o Modificació d'Usuaris Secundaris" situat dins l'apartat "Gestió d'Autoritzacions - Gestió d'Usuaris Secundaris" del Sistema RED En Línia.

Amb caràcter excepcional, l'usuari principal de l'autorització podrà presentar el formulari FR102A de l'autorització per sol·licitar altes, baixes o modificacions d'usuaris secundaris de manera presencial a les Administracions. Igualment, l'usuari secundari podrà sol·licitar la baixa presentant el formulari FR102U presencialment, sempre que existeixin impediments prou justificats per no poder fer el tràmit esmentat de manera telemàtica.

6. Pràctiques en el Sistema

Finalment, per facilitar la incorporació dels usuaris al Sistema RED, es poden fer trameses en pràctiques, és a dir, sense efectes sobre la base de dades de la TGSS.

L'activitat de prova es pot fer en els àmbits de la cotització i l'afiliació, però no en els comunicats d'alta i baixa d'incapacitat temporal.

En l'àmbit dels comunicats d'alta i baixa d'incapacitat temporal, tots els enviaments tenen caràcter real i, per tant, tindran efecte sobre la base de dades de la TGSS.

Complementary Content
${loading}