Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Comunicats d'altes i baixes d'incapacitat temporal

Comunicats d'Altes i Baixes d'Incapacitat Temporal

Aquesta funcionalitat permet la remesa a l'Institut Nacional de la Seguretat Social i/o a les mútues d'accident de treball i malaltia professional (AT i MP), que col·laboren en la gestió de la prestació econòmica d'incapacitat temporal derivada de contingències comunes i contingències d'AT i MP, dels comunicats d'alta i baixa mèdica derivats, tant derivats de contingències comunes com de contingències professionals, i també els comunicats de confirmació.

L'enviament de documents mèdics mitjançant aquest sistema permet complir el tràmit obligatori estipulat a l'article 2 del Reial decret 575/97, de 18 d'abril, en què es regulen alguns aspectes de la gestió i el control de la prestació econòmica de la Seguretat Social per incapacitat temporal.

Per tant, els comunicats enviats mitjançant el sistema RED, i validats i acceptats per l'INSS, dispensaran les empreses del tràmit de presentació en suport paper d'aquest document davant qualsevol CAISS o direcció provincial de l'INSS. Aquest enviament per mitjà de fitxer informàtic tindrà els mateixos efectes que si es presentessin en suport paper.

L'enviament dels comunicats es fa a través de WinSuite32 i per un procediment similar al que es descriu per a la cotització, els fitxers es remeten a la TGSS a través d'Internet. Es tracten a la TGSS i l'usuari rep notificació sobre l'aplicació dels moviments que va enviar.

Aquesta modalitat està disponible les 24 hores del dia.

Tramesa de certificats de maternitat i/o paternitat (RECEMA)

Aquest servei permet comunicar, a través del Sistema RED en línia, els certificats d'empresa necessaris per al reconeixement de les prestacions de maternitat i/o paternitat del Règim General.

A través d'aquest servei es poden efectuar els diferents tràmits possibles relatius a aquests certificats (comunicació inicial, modificació, eliminació i consulta), així com la visualització, baixada i impressió dels informes corresponents.

  • Primer s'han d'incorporar les dades associades a l'empresa (Règim i Codi de Compte de Cotització) i al treballador (NAF i Identificador), i assenyalar el tipus de prestació: maternitat i/o paternitat.  .
  • Una vegada indicat el tipus de prestació, s'introduiran dades addicionals: Dates d'inici, Data de fi del descans i el motiu corresponent, bases de cotització dels últims mesos dels quals no es disposi d'informació a la Tresoreria General de la Seguretat Social pel fet de no haver finalitzat el termini reglamentari d'ingrés de les quotes, així com el tipus de contracte del treballador corresponent.

En definitiva, aquest servei complementarà tant les sol·licituds que les empreses enviïn a través del sistema TESOL en nom dels treballadors com aquelles que els treballadors mateixos sol·licitin directament als Centres d'Atenció i Informació de la Seguretat Social de l'Institut Nacional de la Seguretat Social.

Complementary Content
${loading}