Categoria:
> Tema:
L'empresa està obligada a exposar, en un lloc destacat del centre de treball, a disposició dels treballadors, dins el mes següent al qual corresponga l'ingrés de les quotes, l'exemplar del document de cotització o una còpia autoritzada, i el seu incompliment constituirà una infracció en matèria de Seguretat Social, sancionable econòmicament.
Si no es du a terme, els treballadors podran acudir davant de la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a fer la denúncia del fet corresponent.
Respecte de les sol·licituds d'informació sobre el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social per part de les empreses que es puguen rebre a les Unitats de la Tresoreria General de la Seguretat Social, únicament es podran atendre si el sol·licitant és l'empresari mateix o una persona que acredite prou poder per a fer la sol·licitud esmentada, ja que es tracta d'informació de caràcter personal protegida amb la confidencialitat exigida en la normativa. Només els representants legals dels treballadors de l'empresa (delegats de personal i comités d'empresa) estaran capacitats per a sol·licitar esta informació.
Pel que fa als treballadors, tindran dret a sol·licitar de la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS) un informe de les seues bases de cotització.
La sol·licitud es pot fer a través de la Seu Electrònica mitjançant les vies següents:
- Servici "Informe de bases de cotització" via SMS. Omplint el formulari previst a este efecte, cal que les dades d'autenticació coincidisquen exactament amb les registrades en la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Rebrà un codi per la mateixa via i podrà obtindre, imprimir i/o consultar les bases de cotització corresponents als períodes de liquidació en què ha figurat d'alta, en un exercici determinat, en els diferents règims que formen el Sistema de la Seguretat Social.
- Servici "Informe de bases de cotització" sense certificat digital. S'enviarà l'informe esmentat al domicili que figure a la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social. Si ha canviat de domicili, ho ha de notificar abans a l'Administració de la Seguretat Social més propera, i si disposa de certificat digital, ho podrà fer a través del servici de sol·licitud de canvi de domicili.
- Si disposa de certificat digital, també el pot obtindre directament des del seu ordinador. Si no en té, la pàgina esmentada oferix informació sobre com obtindre'l.