Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Com es realitza l'ingrés de quotes? Forma i termini de liquidació de quotes.

S'efectua en els models oficials de cotització establerts amb aquesta finalitat.

Els obligats al pagament han de presentar els documents que contenen la liquidació corresponent a l'entitat col·laboradora a la qual s'efectua el pagament.

Tanmateix, encara que no s'ingressin les quotes, els documents de cotització que integren la liquidació s'han de presentar, ineludiblement, dins del termini reglamentari d'ingrés, a la direcció provincial de la Tresoreria General de la Seguretat Social o a l'administració de la Seguretat Social corresponent.

La presentació dels documents sense ingrés dins del termini reglamentari permet als subjectes responsables la compensació de les prestacions econòmiques satisfetes en règim de pagament delegat (col·laboració obligatòria), encara que no així la deducció per l'aplicació dels beneficis en la cotització.

Quan s'hagi esgotat el termini reglamentari fixat per abonar les quotes a la Seguretat Social i no s'hagi fet efectiu l'ingrés, s'apliquen els recàrrecs següents, sense perjudici de les modalitats d'ajornament:

  • Recàrrec del 20 per cent del deute, quan s'abonin aquestes després del venciment del termini reglamentari.

Models de documents de cotització:

  • Règim general
  • Règim especial del mar
  • Règim especial de la mineria del carbó
  • Règim especial autònoms
  • Sistema especial per a empleats de la llar
  • Sistema especial per a treballadors per compte d'altri agraris
  • Estudiants

Presentació a través de mitjans informàtics, electrònics i telemàtics (Sistema RED):

Els obligats al pagament poden presentar els documents de cotització a través de mitjans informàtics, electrònics i telemàtics (Sistema RED). Per a fer-ho, les empreses, agrupacions d'empreses, professionals col·legiats i altres persones que, en l'exercici de la seva activitat hagin de presentar o confeccionar documents relatius a cotització i afiliació d'empreses, com a representants d'aquestes, han de sol·licitar a la direcció provincial de la Tresoreria General o administració de la Seguretat Social corresponent, autorització al Sistema RED.

A través d'aquest Sistema es poden transmetre els documents de cotització següents:

  • TC-2: Relació nominal de treballadors Règim general
  • TC2/4: Règim especial de la mineria del carbó
  • TC2/5: Règim especial dels treballadors del mar
  • TC- 2/19: Règim general d'artistes
  • TC- 2/8: Relació nominal de treballadors sistema especial treballadors per compte d'altri agraris.

En el supòsit de manca d'ingressos de les quotes corresponents, l'aportació en suport informàtic de les dades de les relacions nominals de treballadors realitzada en el termini reglamentari es considera com a presentació dels documents de cotització.

Aquelles empreses que, d'acord amb allò establert en la disposició addicional vuitena de l'Ordre de desenvolupament de l'anterior Reglament general de recaptació dels recursos del sistema de la Seguretat Social, no s'hagin incorporat de forma efectiva al Sistema RED, de tramesa electrònica de dades, en la data que determini la Tresoreria General de la Seguretat Social, no podran adquirir els beneficis en la cotització o seran suspeses des de la data esmentada fins a la data en què es procedeixi a la seva incorporació a l'esmentat Sistema.

El pagament també es pot realitzar mitjançant les modalitats de càrrec en compte i pagament electrònic, sempre que es transmetin les liquidacions de quotes a través del Sistema RED.

Complementary Content
${loading}