Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Contenido principal

Els serveis de gestió i atenció telefònica

Els serveis de gestió i atenció telefònica tenen com a objectiu apropar al ciutadà la informació i gestió de la Seguretat Social, el que evita desplaçaments i esperes innecessàries, a través de la comunicació telefònica.

El seu disseny pretén respondre a les necessitats i requeriments de qualsevol gestió i informació d'empreses, treballadors pel seu compte o autònoms i a les demandes d'informació o documentació dels treballadors per compte d'altri.

    Tresoreria General de la Seguretat Social

    En el cas de la TGSS, l'accés telefònic es fa a través d'un únic número, el 901 50 20 50, que ofereix després de la trucada la possibilitat de triar entre 4 opcions, que es poden ampliar segons les noves necessitats que sorgeixin:

    • Opció 1: Sol·licitud de l'informe de vida laboral.
    • Opció 2: Sistema Red (tramesa electrònica de documents).
      • 2.1 Incidència certificat digital, instal·lació de programari i comunicacions.
      • 2.2 Incidències comunicats d'incapacitat temporal.
      • 2.3 Consultes o informació.
    • Opció 3: Informació general de la TGSS.
    • Opció 4: Informació o consultes sobre campanyes de vida laboral i bases de cotització.

    L'horari d'atenció és de dilluns a divendres, de les 9 a les 14 hores i de les 16 a les 18 hores, de dilluns a dijous i de les 9 a les 14 hores el divendres. Les trucades fora de l'horari o que no s'atenen per saturació dels agents, es recullen en una bústia de veu per a la seva posterior devolució i solució. Per tant, els ciutadans poden trucar les 24 hores del dia, tots els dies de l'any.

    A continuació, es relacionen els serveis que s'ofereixen a través del 901 50 20 50 en cada una de les àrees temàtiques en què es divideix l'atenció telefònica:

    Campanyes de vides laborals i bases de cotització
    • Amb caràcter anual, la Tresoreria General de la Seguretat Social envia la informació laboral dels treballadors (vida laboral i bases de cotització) a tots els ciutadans que, en algun moment de l'any anterior, hagin tingut una situació d'alta en algun dels règims del sistema de Seguretat Social.
    • Mitjançant aquest servei d'atenció telefònica, els ciutadans poden, a més a més de rebre informació de caràcter general sobre aquesta campanya, plantejar incidències i resoldre els dubtes pel que fa a la informació laboral enviada.
    Sol·licitud d'informes de vida laboral
    • Qualsevol ciutadà pot sol·licitar el seu informe de vida laboral, que s'envia per correu ordinari al seu domicili. Si les dades personals del ciutadà no estan actualitzades, s'envia un formulari d'actualització de dades perquè s'empleni i s'enviï a la TGSS. Per últim, una vegada s'hagin actualitzat les dades, la TGSS envia l'informe de vida laboral corresponent.
    Sistema RED
    • Dóna suport als usuaris del sistema RED, en els temes referents a autoritzacions, funcionalitats i ús del sistema.
    • Se solucionen les incidències tecnicoinformàtiques que aquests usuaris plantegen.
    • Resolució de dubtes i incidències relacionats amb la tramitació de comunicats d'incapacitat temporal i malaltia professional a través del sistema RED. 
    Altra informació
    • Informació general sobre les matèries que la TGSS té atribuïdes.
    • Emissió i tramesa de certificats i informes.
    • Facilitar el tràmit de diverses gestions.

    Institut Nacional de la Seguretat Social

    El servei d'atenció telefònica s'ofereix a través del telèfon 901 16 65 65, mitjançant el qual els ciutadans poden obtenir informació de caràcter general i personal (prèvia superació del protocol corresponent de comprovació d'identitat) sobre el reconeixement i tràmit de les prestacions sotmeses tant a la legislació nacional com a l'empara de la normativa internacional: Reglaments comunitaris i convenis bilaterals en matèria de Seguretat Social. Requisits per a l'obtenció de la targeta sanitària europea. Dades per a l'emissió de certificats. Cita prèvia...

    Es pot contactar amb la línia 901 16 65 65 des de qualsevol lloc del territori. L'horari d'atenció és de les 9 a les 20 hores, de dilluns a divendres.

Contenido complementario
${loading}