Contenido principal
El sistema RED
El Sistema RED és un servici que ofereix la TGSS a empreses, agrupacions d'empreses i professionals, la missió del qual és permetre l'intercanvi d'informació i documents entre la TGSS i els usuaris a través d'Internet.
Mitjançant este procediment, els usuaris poden entrar en contacte directe amb la TGSS, accedint així a les dades d'empresa i treballadors, i remetre-li, per via telemàtica, els documents de cotització i afiliació i els informes mèdics de baixa, sense necessitat de desplaçament físic a les oficines i sense límit horari, i evitant l'ús de paper.
Els àmbits d'actuació són els següents:
- Afiliació: altes, baixes i variacions de dades de treballadors, així com consultes i petició d'informes sobre treballadors i empreses.
- Cotització: presentació de documents (relació nominal de treballadors), tramitació de saldos creditors, i ingrés de les quotes mitjançant domiciliació en compte o pagament electrònic.
- Tramitació dels comunicats d'alta i baixa mèdica d'Accidents de Treball i Malalties Professionals, així com els comunicats de confirmació, a l'Institut Nacional de la Seguritat.
El sistema ofereix informació general i particular per a la incorporació al Sistema RED, així com suport i formació teòrico pràctica.
Es posa a disposició dels usuaris un sistema d’atenció i gestió telefònica mitjançant un únic número de telèfon a escala nacional, amb horari d’atenció de les 9 a les 19 hores, i també la possibilitat de l'enviament electrònic de documents les 24 hores del dia, tots els dies de l'any i la connexió en línia a la base de dades de la Seguretat Social, en horari de 8 a 20 hores, en dies laborables.
RED Directo és un servici que ofereix la Tresoreria General de la Seguretat Social, a xicotetes empreses amb 15 o menys treballadors, a través d'Internet utilitzant la pàgina web de la Seguretat Social.
- La finalitat del Sistema RED Directo és similar al Sistema RED normal: eliminar la gestió administrativa en paper, aconseguint facilitar i agilitar la relació de les empreses amb la TGSS, sense haver de desplaçar-se a les oficines i administracions d'este organisme. El RED Directo té, a més, un plus: la presentació dels documents de cotització es realitza utilitzant, per emplenar-los, les dades d'afiliació de les quals ja disposa la TGSS, amb la qual cosa s'eviten errors i es manté una permanent revisió i el seu control.
Al Sistema RED Directo s'accedeix de manera diferent segons el Certificat Digital amb què es treballarà:
- Amb Certificat Silcon, s'accedeix a RED Directo a través de la pàgina web www.seg-social.es, des de la icona "Sistema RED On Line" en "Accessos d'Interés".
- Amb DNI electrònic, s'accedeix a RED Directo a través de l'adreça següent:
https://w2.seg-social.es/fs/indexframes7w.html
La TGSS i l'usuari es comuniquen, en este Sistema, a través de missatges que s'envien a este, una bústia personal a la qual l'usuari es connecta directament per Internet.
A través del Sistema RED Directo es poden utilitzar les mateixes funcionalitats que amb el Sistema RED ordinari, en matèria d'afiliació i cotització, encara que sempre de forma directa o "en línia". A més, es permet la remissió dels comunicats de baixes mèdiques, altes i confirmació, derivades de contingències comunes i de contingències professionals, tant si les contingències les tenen cobertes amb l'INSS o amb una Mútua.
Per tant, els parts remesos mitjançant RED Directo, i validats i acceptats per l'INSS, dispensaran les empreses del tràmit de presentació via paper d'este document en qualsevol CAISS (Centre d'Atenció i Informació de la Seguretat Social) o Direcció Provincial de l'INSS.