Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Contenido principal

El portal de la Seguretat Social

En els darrers anys, la Seguretat Social s'ha adaptat a l'aparició de les noves tecnologies i a l'auge dels serveis per via telemàtica, amb el naixement pel març del 2002 i el desenvolupament posterior de la seva pàgina Web http://www.seg-social.es i la incorporació i l'optimització constants de serveis via Internet, per la qual cosa ha rebut diversos reconeixements i premis internacionals.

La pàgina Web s'estructura sobre tres eixos fonamentals: Treballadors, Pensionistes i Empresaris.

També té una secció anomenada "Formularis i models" en què es troben els necessaris per a les relacions dels ciutadans amb la Seguretat Social i, entre d'altres, una secció on es presenta de manera senzilla i organitzada tota la informació rellevant sobre "Tràmits i Gestions".

Els ciutadans poden formular sol·licituds d'informació general a l'entrada "Consultes / Bústia de consultes". A més, poden fer suggeriments i presentar queixes a través de l'apartat corresponent.

Accessibilitat

La pàgina Web es pot consultar en totes les llengües oficials de l'Estat i també en anglès i francès i, a més, té tots els requisits d'accessibilitat, tal com han certificat l'Observatori d'Infoaccessibilitat Discapnet i el premi TAW a l'accessibilitat Web, concedit l'any 2005 per l'esforç fet per garantir l'accés de tots els usuaris, independentment de si pateixen algun tipus de discapacitat física o psíquica.

Seu Electrònica

Dins la pàgina web s'inclouen accessos directes a la "SEU ELECTRÒNICA", https://sede.seg-social.gob.es, d'atenció a l'usuari a través de la qual els ciutadans, les empreses i els col·laboradors de la Seguretat Social poden obtenir informació i accedir a serveis en línia que fins ara feien de manera presencial. També s'ha incorporat l'accés al Registre electrònic, el qual permet al ciutadà presentar per via telemàtica sol·licituds, escrits i comunicacions relatius als tràmits disponibles actualment a la Seu. D'altra banda, l'accés als serveis del sistema RED i la cessió de dades per a Administracions Públiques es manté des de la pàgina web.

Per utilitzar aquests serveis cal, en alguns casos, disposar d'un Certificat Digital o de DNIelectrònic i en d'altres es podrà fer la sol·licitud sense certificat digital, per a la qual cosa cal emplenar un formulari de sol·licitud de l'informe desitjat i que les dades que s'hi incorporin coincideixin amb la base de dades de la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Els informes sol·licitats sense certificat digital s'envien al domicili que figura a la base de dades de la Seguretat Social.

Si el ciutadà utilitza un Certificat Digital, accedeix directament a la informació en pantalla i la pot imprimir amb la seva impressora domèstica.

A més, pot visualitzar directament la informació a la pantalla introduint el codi rebut via SMS, després de facilitar un seguit de dades (Número de document (NIF, passaport, NIE), Número d'Afiliació de la Seguretat Social, Data de naixement i Número de telèfon mòbil).

El Certificat digital permet autenticar i garantir la confidencialitat de les comunicacions entre ciutadans, empreses i altres institucions públiques a través de les xarxes obertes de comunicació. Aquest sistema garanteix que únicament el ciutadà pugui accedir a la informació, amb la qual cosa s'evita qualsevol risc de suplantació.

Tota la informació per obtenir un Certificat Digital es troba a la nostra pàgina web, dins la Seu Electrònica / Certificats Digitals.

A mesura que s'emeti el DNI electrònic, aquests certificats digitals ja no seran necessaris perquè el DNI electrònic incorpora un certificat digital. El Document Nacional d'Identitat electrònic és el document que acredita físicament i digitalment la identitat personal del titular.

L'avantatge principal és que, a més d'identificar l'usuari davant tercers, permet la signatura electrònica. El nou DNI aporta seguretat, rapidesa, comoditat i la gestió immediata de tràmits administratius i comercials a través de mitjans telemàtics.

Els Serveis Personals sense certificat digital disponibles actualment per a ciutadans a la Seu Electrònica són els següents:

  • Assistència sanitària: comprovació del dret
  • Autocàlcul de convenis especials
  • Cita prèvia
  • Consulta d'estat de sol·licitud d'informes
  • Informe sobre les bases de cotització
  • Informe de bases i quotes ingressades
  • Informe de situació de cotització/deute de persones físiques
  • Informe de vida laboral
  • Reclamacions a Mútues d’Accidents de Treball i MP
  • Sol·licitud de jubilació nacional (TESOL Jubilació)
  • Sol·licitud de prestacions nacionals de viduïtat, orfandat i auxili per defunció (TESOL Mort i Supervivència)
  • Sol·licitud de la Targeta Sanitària Europea (TSE)
  • Vós mateix: programa d'autocàlcul de la pensió de jubilació 

Els Serveis Personals amb certificat digital disponibles actualment per a ciutadans a la Seu Electrònica són els següents:

  • Acreditació activitat agrària compte propi
  • Assignació de número de la Seguretat Social
  • Certificat Provisional Substitutori (CPS)
  • Cita prèvia
  • Com va la meva prestació?
  • Comunicació de telèfon i adreça electrònica
  • Devolució de quotes
  • Duplicació de document d'afiliació
  • Informació de retencions i ingressos a compte de l'IRPF.
  • Informació Venda d'Immobles
  • Informe d’Alta laboral en una data concreta
  • Informe sobre les bases de cotització
  • Informe de bases i quotes ingressades en l'exercici seleccionat
  • Informe de dades identificatives i de domicili
  • Informe de situació actual del treballador
  • Informe de situació de cotització/deute de persones físiques
  • Informe de Situació d'Empresari Individual
  • Informe de Vida Laboral
  • Informe de Vida Laboral Delimitat
  • Jubilació nacional: sol·licitud electrònica de jubilació nacional (TESOL Jubilació)
  • Maternitat i Paternitat (TESOL)
  • Mort i supervivència nacional: sol·licitud electrònica de viduïtat, orfandat i auxili per defunció nacionals (TESOL Mort i Supervivència)
  • Percepció de pensions públiques.
  • Revaloració de pensions
  • Seguiment d'impugnacions davant la TGSS
  • Sol·licitud de canvi de bases de cotització - Autònoms
  • Sol·licitud de canvi de domicili
  • Sol·licitud d'alta en el Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms
  • Sol·licitud de baixa del Règim Especial de Treballadors per Compte Propi o Autònoms
  • Sol·licitud de canvi de base de cotització - Convenis Especials
  • Sol·licitud de domiciliació en compte
  • Sol·licitud d'Inscripció i assignació de CCC per a empresari individual
  • Sol·licitud de rectificació de l'Informe de Vida Laboral
  • Sol·licitud de rectificació d'Informe de Bases de Cotització

Així mateix, els Serveis Personals via SMS disponibles actualment per als ciutadans a la Seu Electrònica són els següents:

  • Acreditació activitat agrària compte propi
  • Duplicació de Document d'Afiliació
  • Informe d’Alta laboral en una data concreta
  • Informe de bases de cotització
  • Informe de bases i quotes ingressades
  • Informe de dades identificatives i de domicili
  • Informe de Situació actual del treballador
  • Informe de situació de cotització/deute de persones físiques
  • Informe de Situació d'Empresari Individual
  • Informe de Vida Laboral
  • Informe de Vida Laboral Delimitat

A més d'aquests serveis, n'hi ha d'altres d'específics per a empreses i professionals, Mútues i Administracions Públiques. En aquest últim cas, la finalitat és l'intercanvi d'informació entre administracions, de manera que no es demani al ciutadà documentació que aquestes ja tinguin.

La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics, estableix com un dret dels ciutadans la relació amb les Administracions Públiques per mitjans electrònics i com una obligació correlativa per a les Administracions, ja que les obliga a adaptar els seus procediments.

Les tecnologies de la informació i les comunicacions fan que sigui possible apropar l'Administració fins a la sala d'estar dels ciutadans o fins a les oficines i els despatxos d'empreses i professionals. Els permeten relacionar-se amb elles sense haver de fer cua o esperar, ja que valoren el seu temps.

A més, faciliten l'accés a les persones que tenen dificultats per motius de localització geogràfica, condicions físiques de mobilitat o altres condicionants i fa un pas per facilitar, en igualtat de condicions, la plena integració d'aquestes persones en la vida pública, social, laboral i cultural.

Continuem treballant tant en els continguts com en l'accessibilitat per arribar cada dia a un major nombre de ciutadans. Hem estat capdavanters en l'ús de l'Administració electrònica i hem intentat estar a l'altura de la nostra època per poder oferir als ciutadans els avantatges i les possibilitats que té la societat de la informació.

Contenido complementario
${loading}