Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les cookies esmentades i l’acceptació de la nostra política de cookies. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal.

Servei d'atenció telefònica

La Seguretat Social posa a la vostra disposició les seves línies telefòniques a través de les quals podreu rebre informació i fer diferents tràmits sense necessitat de desplaçar-vos i amb el compromís de: No deixar-vos sense resposta, facilitar la informació i les dades sol·licitades en terminis mínims i confidencialitat.

Línia 901 16 65 65 de Pensions i altres prestacions (INSS)

Línia 901 106 570 de cita prèvia automatitzada per a pensions i altres prestacions (INSS)

Línia 901 50 20 50 d'Afiliació, Inscripció, Recaptació, Ajornaments, RED, SLD, Serveis Telemàtics i Informació General (TGSS)

Línies de les oficines i altres centres de la Seguretat Social

Per mantenir la confidencialitat de les vostres dades tots els informes o documents relatius a aquestes dades s'enviaran únicament a nom vostre i al domicili que consti en els nostres fitxers.

Si les dades aportades pel ciutadà no coincideixen amb les existents a les nostres bases de dades, us enviarem un imprès (a franquejar a la destinació) en què de manera senzilla podreu actualitzar les dades per tal que, una vegada segurs de la vostra identitat, puguem enviar-vos el que heu sol·licitat.

Per facilitar la comunicació en fer la trucada, tingueu a mà la documentació necessària per consultar-la: DNI (Document Nacional d'Identitat), NAF (Número d'afiliació), CCC (Codi de Compte de Cotització), etc.

Línia 901 166 565 de pensions i altres prestacions (INSS )

  • És un telèfon comú a tot el territori nacional, en el qual s'ofereix atenció directa i personalitzada, de dilluns a divendres (no festius), en horari ininterromput de 9 a 20 hores.
  • Aquest servei especialitzat d'atenció i informació proporciona:
    • Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per accedir o mantenir les prestacions del sistema de la Seguretat Social, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits.
    • Orientació i ajuda en la utilització dels serveis electrònics disponibles a la Seu Electrònica i pàgina web de la Seguretat Social.
    • Informació específica i particularitzada sobre tràmit d'expedients i sobre les prestacions reconegudes: resolució recaiguda, primers pagaments, revaloració, complements per mínims, incompatibilitats i concurrència de pensions, variacions i modificacions i imports.
    • A través d'aquest servei, es pot sol·licitar la Targeta Sanitària Europea que s'enviarà, per correu postal, al domicili que consti als fitxers de la Seguretat Social.
    • A més, es facilita informació sobre qualsevol tema de Seguretat Social relacionat amb la gestió encomanada a l'INSS.
    • Per motius de qualitat i seguretat, la trucada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.

Línia 901 106 570 de cita prèvia automatitzada per a pensions i altres prestacions (INSS)


  • És un telèfon de gestió automàtica de cita prèvia per a tràmits relacionats amb les pensions i altres prestacions econòmiques de la Seguretat Social.
  • Amb aquest servei d'horari ininterromput de 00.00 a 24.00 hores, de dilluns a diumenge, podreu obtenir cita als CAISS (centres d'atenció i informació de la Seguretat Social).
  • Per aconseguir cita cal respondre de manera verbal o prémer les tecles del telèfon seguint les instruccions que us indiquin en cada pas del diàleg.
  • El sistema automàtic preguntarà el tràmit per al qual voleu concertar cita, el codi postal per localitzar l'oficina més propera i el número de DNI o NIE.
  • A continuació, el sistema us oferirà la primera cita disponible i, si esteu d'acord amb la cita, l'haureu de confirmar. Si no esteu d'acord amb la cita, la podreu canviar per una altra de posterior.
  • Una vegada obtinguda la cita, el sistema us proporcionarà un localitzador.
  • Es pot eliminar una cita amb el vostre DNI/NIE i el localitzador en el servei de cita prèvia.
  • Recomanacions per a la utilització d'aquest servei: un ambient de soroll dificulta l'entesa amb el sistema.

Línia 901 50 20 50 d'Afiliació, Inscripció, Recaptació, Ajornaments, RED, SLD, Serveis Telemàtics i Informació General (TGSS)

Aquest telèfon estarà disponible de Dilluns a Divendres entre les 09.00 i les 14.30 hores. 

Es facilitarà informació sobre els temes següents:

Opció 1

Sistema RED o Sistema de Liquidació Directa.

1.1

Incidències Tècniques del Sistema RED o del Sistema de Liquidació Directa. 

Per a incidències tècniques i informàtiques relacionades amb el Sistema RED (Certificats digitals, Instal·lació de programari, Comunicacions, etc.).

1.2

Incidències amb comunicats mèdics d'IT al Sistema RED o al Sistema de Liquidació Directa.                                              

Per a incidències amb comunicats mèdics d'Incapacitat Temporal.

1.3

Informació general i incidències en la gestió del Sistema RED o del Sistema de Liquidació Directa.

Per a qualsevol altre tipus d'informació, consulta o incidència en la gestió del Sistema RED (Tramesa de fitxers, Utilització dels serveis, etc.).

Opció 2

Serveis Telemàtics de la Tresoreria General de la Seguretat Social a la SEU ELECTRÒNICA de la Seguretat Social.

2.1

Incidències tècniques dels Serveis Telemàtics de la TGSS

Per a incidències tècniques i informàtiques relacionades amb els serveis telemàtics de la TGSS.

2.2

Informació general dels Serveis Telemàtics de la TGSS

Per a qualsevol altra consulta relacionada amb els serveis telemàtics de la TGSS.

Opció 3

Informació General

Per a consultes d'Informació general sobre: Afiliació, altes, baixes i variacions de dades de treballadors. Inscripció d'empreses i assignació de codis de compte de cotització. Convenis especials. Cotització i recaptació de quotes. Ajornaments i fraccionaments de pagament. Bonificacions.  Qualsevol altra informació relacionada amb la gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social.


Configuració d'equips telefònics


En la siguiente tabla podrá descargarse los siguientes Documentos.
Documentos Descàrrega Fecha
Configuració d'Equips Telefònics Descargar documento Configuració d'Equips Telefònics. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Configuració d'Equips Telefònics. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,17 KB) 10/10/2016

Línia 900 20 22 22 d’informació sobre la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) (INSS)

És un telèfon sense cost per a l’usuari, comú a tot el territori nacional, en el qual s’ofereix informació general i personalitzada sobre qüestions específiques de la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), de dilluns a divendres (no festius), en horari de 9 a 14:30 hores.

Aquest servei específic d'atenció i informació de l’IMV proporciona:

  • Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per accedir o mantenir aquesta prestació, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits.
  • Orientació i ajuda en la utilització dels serveis electrònics, relacionats amb l’IMV, disponibles a la Seu Electrònica i pàgina web de la Seguretat Social.
  • Informació específica i particularitzada sobre tràmit d’expedients i sobre les prestacions d’IMV reconegudes: des del moment de la resolució, incloent totes les variacions i modificacions que puguin donar-se durant el període en què la prestació continuï vigent i els tràmits i comunicacions associades al seu manteniment.
  • Per motius de qualitat i seguretat, la trucada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.
Complementary Content
${loading}