Avís Cookies

Este lloc web utilitza cookies perquè vosté tinga una millor experiència d’usuari. Si continua navegant, està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les cookies esmentades i l’acceptació de la nostra política de cookies. Les cookies no s’utilitzen per a recollir informació de caràcter personal.


Servici d'atenció telefònica

La Seguretat Social posa a la seua disposició les seues línies telefòniques a través de les quals podrà rebre informació i realitzar diferents tràmits sense necessitat de desplaçaments i amb el compromís de: no deixar ningú sense resposta, facilitar la informació i dades sol·licitades en terminis mínims i confidencialitat.

Línia 901 16 65 65 de Pensions i altres prestacions (INSS)

Línia 901 106 570 de cita prèvia automatitzada per a pensions i altres prestacions (INSS)

Línia 901 50 20 50 d'Afiliació, Inscripció, Recaptació, Ajornaments, RED, SLD, Servicis Telemàtics i Informació General (TGSS)

Línies de les oficines i altres centres de la Seguretat Social

Per a mantindre la confidencialitat de les seues dades tots els informes o documents relatius a les mateixes s'enviaran únicament al seu nom i al domicili que conste en els nostres fitxers.

Si no coincidixen les dades aportades pel ciutadà amb les existents en les nostres bases de dades, li enviarem un imprés (a franquejar en destí) en el que, de forma senzilla, podrà actualitzar les dades perquè, una vegada segurs de la seua identitat, puguem remetre-li el sol·licitat.

Per a facilitar la comunicació, quant toque per telèfon tinga a mà la documentació necessària per a la consulta: DNI (Document Nacional d'Identitat), NAF (Número d'afiliació), CCC (Codi de Compte de Cotització), etc.

Línia 901 16 65 65 de pensions i altres prestacions (INSS )

  • És un telèfon comú a tot el territori nacional, en el qual s'oferix atenció directa i personalitzada, de dilluns a divendres (no festius), en horari ininterromput de 9 a 20 hores.
  • Este servici especialitzat d'atenció i informació proporciona:
    • Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per a accedir o mantindre les prestacions del sistema de la Seguretat Social, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits.
    • Orientació i ajuda en la utilització dels servicis electrònics disponibles en la Seu Electrònica i pàgina web de la Seguretat Social.
    • Informació específica i particularitzada sobre tràmit d'expedients i sobre les prestacions reconegudes: resolució recaiguda, primers pagaments, revaloració, complements per mínims, incompatibilitats i concurrència de pensions, variacions i modificacions i imports.
    • A través d'este servici, es pot sol·licitar la Targeta Sanitària Europea que s'enviarà, per correu postal, al domicili que conste en els fitxers de la Seguretat Social.
    • A més, es facilita informació sobre qualsevol tema de Seguretat Social relacionat amb la gestió encomanada a l'INSS.
    • Per motius de qualitat i seguretat, la telefonada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.

Línia 901 106 570 de cita prèvia automatitzada per a pensions i altres prestacions (INSS)


  • És un telèfon de gestió automàtica de cita prèvia per a tràmits relacionats amb les pensions i altres prestacions econòmiques de la Seguretat Social.
  • Amb este servici d'horari ininterromput de 00.00 a 24.00 hores, de dilluns a diumenge, podrà obtindre cita en els CAISS (centres d'atenció i informació de la Seguretat Social).
  • Per a aconseguir cita cal respondre de manera verbal o polsar les tecles del telèfon seguint les instruccions que li indiquen en cada pas del diàleg.
  • El sistema automàtic preguntarà el tràmit per al qual vol concertar cita, el codi postal per a localitzar l'oficina més propera i el número de DNI o NIE.
  • A continuació, el sistema li oferirà la primera cita disponible i, si està d'acord amb la cita, l'haurà de confirmar. Si no està d'acord amb la cita, la podrà canviar per una altra posterior.
  • Una vegada obtinguda la cita, el sistema li proporcionarà un localitzador.
  • Es pot eliminar una cita amb el seu DNI/NIE i el localitzador en el servici de cita prèvia.
  • Recomanacions per a la utilització d'este servici: un ambient de soroll dificulta l'entesa amb el sistema.

Línia 901 50 20 50 d'Afiliació, Inscripció, Recaptació, Ajornaments, RED, SLD, Servicis Telemàtics i Informació General (TGSS)

Este telèfon estarà disponible de Dilluns a Divendres entre les 09.00 i les 14.30 hores. 

Es proporcionarà informació sobre els temes següents:

Opció 1

Sistema RED o Sistema de Liquidació Directa.

1.1

Incidències Tècniques del Sistema RED o del Sistema de Liquidació Directa. 

Per a incidències tècniques i informàtiques relacionades amb el Sistema RED (Certificats digitals, Instal·lació de programari, Comunicacions, etc.).

1.2

Incidències amb comunicats mèdics d'IT en el Sistema RED o en el Sistema de Liquidació Directa.                                              

Per a incidències amb comunicats mèdics d'Incapacitat Temporal.

1.3

Informació general i incidències en la gestió del Sistema RED o del Sistema de Liquidació Directa.

Per a qualsevol altre tipus d'informació, consulta o incidència en la gestió del Sistema RED (Enviament de fitxers, Utilització dels servicis, etc.).

Opció 2

Servicis Telemàtics de la Tresoreria General de la Seguretat Social en la SEU ELECTRÒNICA de la Seguretat Social.

2.1

Incidències tècniques dels Servicis Telemàtics de la TGSS

Per a incidències tècniques i informàtiques relacionades amb els servicis telemàtics de la TGSS.

2.2

Informació general dels Servicis Telemàtics de la TGSS

Per a qualsevol altra consulta relacionada amb els servicis telemàtics de la TGSS.

Opció 3

Informació General

Per a consultes d'Informació general sobre: Afiliació, altes, baixes i variacions de dades de treballadors. Inscripció d'empreses i assignació de codis de compte de cotització. Convenis especials. Cotització i recaptació de quotes. Ajornaments i fraccionaments de pagament. Bonificacions.  Qualsevol altra informació relacionada amb la gestió de la Tresoreria General de la Seguretat Social.


Configuració d'equips telefònics


En la siguiente tabla podrá descargarse los siguientes Documentos.
Documentos Descàrrega Fecha
Configuració d'Equips Telefònics Descargar documento Configuració d'Equips Telefònics. El document s'obrirà en una finestra nova. Descargar documento Configuració d'Equips Telefònics. El document s'obrirà en una finestra nova. (PDF,17 KB) 10/10/2016

Línia 900 20 22 22 d’informació sobre la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV) (INSS)

És un telèfon sense cost per a l’usuari, comú a tot el territori nacional, en el qual s’oferix informació general i personalitzada sobre qüestions específiques de la prestació de l’Ingrés Mínim Vital (IMV), de dilluns a divendres (no festius), en horari de 9 a 14.30 hores.

Este servici específic d'atenció i informació de l’IMV proporciona:

  • Informació sobre requisits, sol·licituds, documentació, procediment i tràmits necessaris per a accedir o mantindre esta prestació, així com a la normativa d'aplicació en els diferents supòsits.
  • Orientació i ajuda en la utilització dels servicis electrònics, relacionats amb l’IMV, disponibles en la Seu Electrònica i la pàgina web de la Seguretat Social.
  • Informació específica i particularitzada sobre tràmits d’expedients i sobre les prestacions d’IMV reconegudes: des del moment de la resolució, incloent-hi totes les variacions i modificacions que puguen donar-se durant el període en què la prestació continue vigent i els tràmits i comunicacions associades al seu manteniment.
  • Per motius de qualitat i seguretat, la telefonada podrà ser gravada. La Unitat davant de la qual poden exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició és la Secretaria General de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, Padre Damián, 4-6, 28036 Madrid.
Complementary Content
${loading}