Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Com efectua la Tresoreria el procediment de càlcul automàtic de pagament electrònic?

Per tal de facilitar l'ingrés de les quotes als subjectes responsables de fer-ho, la Tresoreria General de la Seguretat Social, des de l'1 de setembre de 2009, calcula automàticament, a totes les liquidacions  que no hagin sol·licitat càrrec en compte o siguin creditores, les quotes corresponents i emet el rebut de liquidació de cotitzacions per al seu ingrés per la modalitat de pagament electrònic.

Amb aquesta nova funcionalitat es pretén simplificar l'obtenció del document d'ingrés de quotes a la Seguretat Social (butlletí de cotització), amb la consegüent reducció, en casos puntuals, de la utilització del model paper de la sèrie TC1, per a la impressió del qual cal fer servir  formularis preimpresos i també impressores matricials.

La Tresoreria General de la Seguretat Social, a la recepció del fitxer FAN, calcula automàticament les quotes corresponents a partir de les dades presentades en la relació nominal de treballadors (TC2) i les que es disposen per al Codi de Compte de Cotització en el fitxer general d'afiliació.

Si el document de cotització conté errors o hi manquen dades que impedeixin tramitar la modalitat de pagament electrònic, aquestes es comuniquen a l'usuari en el justificant tècnic corresponent associat al missatge d'entrada, i cal que l'usuari enviï un nou TC2 amb les dades correctes. Si no es presenta un nou TC2 correcte que substitueixi l'anterior,  el pagament de les quotes relatives als documents que no s'hagin acceptat a càlcul automàtic de pagament electrònic per incloure errors que impedeixen la seva tramitació, cal fer-lo efectiu a les oficines recaptadores dins del termini reglamentari d'ingrés, mitjançant la utilització dels documents de cotització de la sèrie TC1.

Juntament amb el justificant tècnic amb el resultat de les validacions del TC2, s'hi enviarà un justificant provisional amb els càlculs. En cas que es detectin diferències entre l'import calculat per la Tresoreria General de la Seguretat Social i el que hagi fet constar l'usuari als totalitzadors del fitxer FAN, es notificaran al justificant tècnic i l'usuari haurà de tornar a presentar el TC2 amb les dades correctes.

Si no es rep aquest nou document corregit, s'emet el rebut de liquidació de cotitzacions per l'import calculat per la Tresoreria General de la Seguretat Social en el terminis establerts. Aquest rebut de liquidació de cotitzacions es pot fer efectiu no només a través de finestreta a l'entitat financera, sinó a través d'altres canals de pagament com són ara caixers automàtics, banca telefònica, banca per Internet (segons la disponibilitat de les entitats financeres).

Amb posterioritat a l'emissió del rebut de liquidació de cotitzacions, el document queda bloquejat sense que hi hagi cap possibilitat de substituir-lo.  Per aquesta raó, s'aconsella els usuaris que avancin la presentació dels documents de cotització, de manera que disposin de temps suficient per comprovar els errors i corregir els documents presentats  abans que es generin els rebuts de liquidació de cotitzacions.

Si voleu més informació sobre l'enviament anticipat dels "rebuts de liquidació de cotitzacions", podeu consultar el "Manual d'usuari de transaccions de pagament electrònic", que trobareu a l'àrea de "Documentació", dins de l'apartat "Sistema RED" de la pàgina web de la Seguretat Social.

Els "rebuts de liquidació de cotitzacions" s'envien igual que els justificants tècnics i s'imprimeixen a través de WinSuite32. Per fer-ho, heu de seleccionar l'opció "Impressió" al menú principal de WinSuite32 i després "Cotització".  A la pantalla d'impressió de cotització, se selecciona l'opció "Rebuts de liquidació" i
es prem el botó "Endavant".

  Pantalla de la impressió de TC2, TC1 i enviaments. Apareix marcada l'opció Rebuts de liquidació i el següent botó.

A la part superior de la pantalla, hi apareixerà una relació de tots els fitxers per als quals s'han emès "rebuts de liquidació de cotitzacions". Si seleccioneu un fitxer, accedireu als documents de cotització que conté.

Per imprimir el rebut, cal seleccionar el document de cotització, marcar "Pagament electrònic" com a tipus de rebut i, per acabar, prémer el botó  "Visualitzar/Imprimir".

Rebuts de liquidació. En aquesta pantalla apareixen 2 finestres, una amb les dades del fitxer que s'envia i l'altra amb les dades de CCC de l'empresa. L'opció Pagament electrònic apareix seleccionada a la dreta.

El "rebut de liquidació de cotitzacions" conté tota la informació econòmica relacionada amb la cotització, com també les dades de capçalera per al pagament electrònic que permeten fer efectiu l'ingrés a les entitats financeres a través de diferents canals (caixers automàtics, banca telefònica o banca per Internet).

IMPORTANT: La capçalera  s'ha d'introduir correctament per tal de fer efectiu el pagament de les cotitzacions.

Exemple del Rebut de liquidació de cotitzacions que inclou les dades relatives al període, concepte i import entre d'altres.

Complementary Content
${loading}