1. Si tinc en tràmit una pensió, afectarà la situació excepcional d’estat d’alarma motivada per la COVID-19 el tràmit i resolució de la meva pensió?
- Durant l’estat d’alarma, l’INSS ha continuat tramitant i resolent els expedients de prestacions mitjançant teletreball i/o treball presencial en torns. No obstant això, durant una part important del període d’alarma no s’han emès resolucions, ja que el Servei de Correos he tingut suspesa la pràctica de notificacions. Els ciutadans amb procediments oberts en tràmit han estat informats, sia per correu electrònic, sia per missatges enviats per SMS al mòbil sobre els avanços dels seus expedients.
- En data 1 de juny s’han reprès els terminis de tràmit i resolució de tots els procediments en aplicació del Reial Decret 537/2020, de 22 de maig.
- Per tant, a partir del dia 1 de juny es resoldrà i notificarà la resolució.
- El termini per interposar reclamació prèvia davant les resolucions que es notifiquin a partir de l’1 de juny es comptarà a partir de la seva notificació.
- En cas de resolucions que haguessin estat notificades durant l’estat d’alarma o abans de la declaració de l’estat d’alarma —en aquest darrer cas, sempre que no haguessin assolit fermesa en la via administrativa—, el termini per interposar reclamació prèvia es comptarà a partir de l’1 de juny de 2020.