Avís Cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui una millor experiència d’usuari. Les cookies no s’utilitzen per recollir informació de caràcter personal. Per a més informació consulti la nostra política de cookies.

Valore esta página
Valore este contenido

Cotització i documentació

Cotització


Durant la percepció de la prestació el treballador cotitzarà a la Seguretat Social pel 100% de l'import de la quota que li correspon, el qual se li descomptarà de la prestació.

Documentació


Documentació a presentar per al reconeixement de la prestació:

  • Sol·licitud de la prestació  en el model normalitzat.
  • Acreditació de la situació legal d'atur per:
    • Cessament de la relació laboral:
      • Certificat/s d'Empresa, signat/s i segellat/s de la/les empresa/es en què ha treballat durant els últims 180 dies.
      • Acta de conciliació administrativa o judicial, o resolució judicial.
      • Providència d'opció per la indemnització, en cas d'haver reclamat contra l'acomiadament.
    • Emigrant retornat:
      • Certificació emesa per les Delegacions o Sotsdelegacions del Govern, en què consti la data del retorn i el temps treballat al país d'emigració.
      • Formulari E-301 si es retorna d'un país membre de l'Espai Econòmic Europeu, o formulari d'enllaç on es recullin els períodes treballats en un País amb què hi ha conveni sobre protecció per atur (Austràlia o Suïssa).
    • Alliberat de presó:
      • Certificació del Director del centre penitenciari en què constin les dates d'ingrés a la presó i excarceració i la causa.
      • Certificat d'empresa si s'han fet treballs durant el període d'internament en què es va cotitzar per la contingència d'atur.
    • Altres supòsits.
  • Identificació del sol·licitant i dels fills que conviuen amb ell o són al seu càrrec que figurin a la sol·licitud, mitjançant la següent documentació original i en vigor:
    • Espanyols: Document Nacional d'Identitat (DNI).
    • Estrangers residents a Espanya: A l'efecte d'identificació: Targeta d'Identitat d'Estranger o document identificatiu al seu país d'origen si és nacional d'un país pertanyent a l'Espai Econòmic Europeu o de Suïssa. En tot cas, el Número d'Identificació d'Estrangers (NIE).
    • Llibre de Família o document equivalent en el cas d'estrangers.
    • Certificat del grau de minusvalidesa expedit per l'Institut de Gent Gran i Serveis Socials o l'òrgan de la Comunitat Autònoma corresponent, o resolució de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques o de Defensa que reconegui la condició de pensionista per incapacitat permanent total, absoluta o gran invalidesa, o de jubilació o jubilació per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.
    • Resolució judicial o escrit de formalització de l'acolliment en què consti el consentiment de l'Entitat Pública que en cada territori tingui encomanada la protecció de menors, i la data d'efecte de l'acolliment.
    • Sentència i/o conveni regulador, en cas de separació o divorci.
  • Identificació dels fills que no resideixen a Espanya i acreditació de la seva situació laboral:
    • Formulari E-302.
    • Certificació consular o de l'ambaixada d'Espanya al país de residència, o certificació de l'organisme competent en aquest país sobre la situació laboral dels fills.
  • Qualsevol altre que, d'acord amb la normativa vigent, l'ISM indiqui com a necessari per al reconeixement de la prestació d'atur en cada cas particular.
Complementary Content
${loading}